Novinky

Nissan Z (2023): nové technické informace

Nissan oficiálně představil novou generaci sportovního kupé Z, pojmenovanou prostě Nissan Z (na JDM Fairlady Z) už vloni v létě a z té doby už víme, že jeho motor V6 3,5 l se dvěma turbodmychadly bude mít výkon 405 koní a točivý moment 475 Nm. Známe také velikost pneumatik obou specifikací. Ale to bylo doposud všechno. Teď však vypluly na povrch nějaké další technické informace, tak se na ně pojďte podívat. 😉

Tou nejzajímavější, ale současně také lehce znepokojivou, je váha zetka. Základní verze Z Sport s manuální převodovkou začíná na 1581 kg, což je „curb weight“, tedy s náplněmi, ale bez řidiče. To znamená, že Nissan Z mezigeneračně přibral zhruba 70 kg. To není zase taková tragédie, na druhou stranu je to jen o 100 kg méně, než má Ford Mustang GT s osmiválcem, což není zrovna synonymum pro sporťák. 😉 Zákazníci však určitě zatouží po vyšších specifikacích a Z Performance a Z Proto k tomu přidají ještě cca 25 kg, hmotnost se tedy úspěšně přehoupne přes 1600 kg. Osazení auta sedmistupňovým automatem pak znamená dalších +30 kg.

Základní verze Z Sport má v 18″ kolech kotoučové brzdy o průměru 320 mm vpředu a 308 mm vzadu a překvapivě nedisponuje samosvorem.

Varianty Z Performance a Z Proto se navzájem liší pouze rozdíly v barevném provedení, takže mají stejnou hmotnost. V kovaných 19″ kolech jsou umístěny brzdy Nissan Performance s 355mm, respektive 350mm disky, na zadní nápravě už je namontován mechanický diferenciál se zvýšenou svorností. Ve výbavách je dále mimo jiné audiosystém Bose s osmi reproduktory, vyhřívaná sedadla a elektricky stavitelné řidičovo sedadlo a sadu spoilerů. Vymazlená verze Proto bude dodávána každému dealerovi v omezeném množství v závislosti na tom, kolik Nissanů 370Z prodal v období 2018-2020. Ceny budou zveřejněny zřejmě v průběhu března, objednávky budou přijímány oproti záloze, v Kanadě to bude 1000 dolarů.

2 komentáře: „Nissan Z (2023): nové technické informace

  • By mě zajímalo, proč je to tak těžké. To stejné jsem si říkal i u 350Z a 370Z, hlavně 350 je pár plastů a motor, kde se tam vzala tuna a půl materiálu mi není jasné.

    Nechápu, v čem je Proto „vymazlené“, když se to od Performance liší jen barvou? Jsem myslel, že těch rozdílů bude víc, navíc když s tím dělají takové cavyky a nebude to pro každého…?

    • Je toho víc, čalounění, kontrastní švy a tak… 😀

Komentáře nejsou povoleny.