Novinky

Yamaha vyvinula pro Toyotu nový motor V8!

Automobilové novinky se dnes točí kolem témat, jako kdo ujede jak daleko na baterky nebo kdo má v nabídce nový hybrid. Tak si pojďme udělat malou změnu, Japonci totiž vyvíjí nový spalovák. A ne ledajaký – atmosférický vidlicový osmiválec. Automobilky Toyota, Mazda a Subaru společně s Kawasaki a Yamahou chtějí udržet v nabídce motory s vnitřním spalováním a rozhodly se za tím účelem spolupracovat. Zatím není zcela jasné, zda je součástí plánu i tento projekt, faktem ovšem je, že Toyota zadala Yamaze úkol vyvinout V8, fungující (samozřejmě) na vodík.

Motor není nový, základem je dobře známý Lexus V8 5.0, pohánějící sportovní kupé LC a RC F, má však upravené vstřikování, sání a další komponenty. Objem byl zřejmě zachován, Yamaha prozradila, že motor momentálně poskytuje výkon 450 koní při 6800 otáčkách a točivý moment 540 při 3600/min, takže víceméně stejné parametry, jaké má výchozí benziňák (479 k/ 536 Nm). Vodíkové motory by měly mít podle inženýrů Toyoty „hodný charakter“, jenž umožní je ovládat bez nutnosti dohledu elektronických asistentů.

Yamaha se věnuje vývoji vodíkových motorů už pět let, jak dlouho trvala proměna V8 od Lexusu ale neuvedla a neví se ani, zda je projekt ukončen nebo se bude někam dále vyvíjet. Jsem tedy velmi zvědavý, jaký bude další osud tohoto motoru. Něco takového bych si uměl představit v nové generaci Lexusu LC nebo v nástupci LFA, sáhnout by po něm mohla i Mazda pro své plánované gétéčko, plus se samozřejmě může objevit v dalších, méně vzrušujících vozech. Jenže tenhle konkrétní motor je takový trošku bizarní, má totiž svody vedené nahoru v konfiguraci 8 do 1, což mu má zajistit velmi zajímavý zvuk, jenž určitě přijde vhod při prezentacích pohonné jednotky, ale do auta ho nacpete ztěží, pokud se nebavíme i nějakém hot rodu. 😉 Takže půjde zřejmě o motor pro marketingové účely, ale i tak – je jasné, že se nějakého vodíkového motoru dočkáme. Teď už jen zjistit kdy, kde, jak sehnat palivo a za kolik…

Jeden myslel na “Yamaha vyvinula pro Toyotu nový motor V8!

  • to je sympaticky, ale jsem zvedav, jak se to bude/nebude vyvijet. Precijen ucinnost spalovaku je furt nizsi a cena vodiku dlouho nebude mala asi. Ale jako v malym meritku to ma sanci – pro bohatsi lidi, vlastne asi takovy, ktery bezne jezdili v LC500 apod. Tem asi velky ucty za PHM vadit nebudou.

Komentáře nejsou povoleny.