Novinky

Acura Integra 2023: produkční verze oficiálně

Acura včera kompletně představila sériovou verzi liftbacku Integra, jenž se má stát nejsportovnějším modelem v nabídce a přivést ke značce ještě více mladých zákazníků. Design exteriéru je naprosto identický s prototypem, nezměnila se dokonce ani kola. Překvapuje mě pouze, že v nabídce barev chybí ta žlutá, kterou všichni známe. A co mě překvapuje ještě víc je, že autu sluší ze všech ukázaných laků nejméně. Mimochodem – podsvícené logo je sympatická frajeřinka. 😉

Podle fotek to vypadá, že si Acura dala hodně záležet na interiéru, palubní deska není tak minimalistická, jako u Civicu, i když jsou z něj použity některé komponenty, jako třeba ovladače ventilace. Materiály budou určitě na výši a zaujmou i pěkně tvarovaná sedadla. Centrální tablet má 7″, displej v kapličce 10,2 palce. Už základní verze dostane koženková sedadla, audiosystém s osmi reproduktory, střešní okno a v osmi směrech elektricky ovládané sedadlo řidiče. Výbava A-Spec přidává kovové pedály, kontrastní prošívání nebo červené ručičky přístrojů. Top verze A-Spec Technology Package přidává sedadla s vklady z mikroplyše, sedadlo řidiče nastavitelné ve 12 směrech a sedadlo spolujezdce s elektrickým ovládáním ve 4 směrech. Dále větší, devítipalcový tablet, 5,3″ head-up displej, ambientní podsvícení nebo třeba audiosystém ELS Studio 3D s 16 reproduktory.

Integra dostává motor z Civicu Si, u něhož nedošlo ke změně parametrů, čtyřválec 1.5 Turbo má tedy výkon 203 koní a točivý moment 260 Nm. Tady ale narážíme na nejhorší dědictví po Civicu 11G, z něhož vychází. Standardem je totiž převodovka CVT. Acura se sice dušuje, že reaguje rychle na povely pedálu, má funkci Step Shift, imitující při akceleraci přeřazování a lze ji ovládat pomocí pádel pod volantem v rámci přednastavených převodových poměrů, ale končící sedan ILX měl osmistupňovou dvouspojkovou převodovku, což mi tedy přijde jako mnohem prémiovější technické řešení. Verze A-Spec pak mohou mít slibovaný šestistupňový manuál s shortshiftem a funkcí rev-matching, vypůjčenou z Civicu Type R jež automaticky dává „předmeziplyny“. Verze s manuálem také mají standardně na přední nápravě mechanický samosvor. Top verze je vybavena adaptivními tlumiči a speciální verzí Integrated Dynamics system, umožňující individuální nastavení jednotlivých oblastí nad rámec předvolených módů Comfort, Normal a Sport. Ty ovládají reakci motoru, převodovky, řízení a zbarvení budíků.

Ačkoli auto lze už objednávat, ceny ještě nebyly stanoveny, budou se však pohybovat v základu kolem 30 tisíc dolarů, oproti ILX (od 27 300 USD) tedy bude integra výrazně dražší.

2 komentáře: „Acura Integra 2023: produkční verze oficiálně

  • no pockam si, az to dostane do prace Farah s Klapmanem. Spatny to asi nebude.

  • Vzhledem k tomu, že je to rebrandovaný Civic Si a ten stojí právě těch 27300 USD, tak je logické, že s áčkem na grilu to bude dražší. Chtělo by to vidět živě.

Komentáře nejsou povoleny.