F1 2022: GP Bahrajnu – Děsivá premiéra HRC
Začala nám letošní sezona formule, od níž máme velká očekávání, protože Red Bull s motorem Honda, přejmenovaným letos na HRC (Honda Racing Corporation) obhajuje loňský jezdecký titul a pomýšlí i na pohár konstruktérů. Red Bully byly v testech spolu s Ferrari nejrychlejší, Maxovi patřil i nejrychlejší čas v posledním tréninku. Kvalifikace už byla trochu horší, ale i pořadí Ferrari, Red Bull, Ferrari, Red Bull, Mercedes vypadalo slibně. Ferrari se velmi povedl letošní motor, jenž pomohl zvednout se i týmům Alfa Romeo a Haas, Mercedes naopak trochu ztrácí. Nejlepší z Alpha Tauri Gasly se kvalifikoval desátý, což asi bylo trochu za předsezonním očekáváním.
Toto se potvrzovalo i v průběhu závodu, Max postupně ztrácel na vedoucího Leclerca, ale držel se před Sainzem, na kterého se zase nebyl schopný dotáhnout Pérez. A kus za nimi závodily Mercedesy s Alfou. Jenže ve 46 kole (11 kol před koncem) zastavil u svodidel Gasly a z jeho motoru začaly šlehat plameny. První motor HRC out. Pouhé tři kola před cílem si Verstappen začal stěžovat, že nedostává energii z baterií. Dramaticky zpomalil a sotva se dobelhal do boxů, kde skončil. Druhý motor HRC out. To už Hamilton visel na zadku Pérezovi, který si také začal stěžovat na pokles výkonu a v posledním kole(!!!) se mu hryznul motor a Checo se roztočil. Třetí HRC out. Do cíle nakonec dojel jen Tsunoda, který si díky odstoupení red bullů polepšil na 8. místo!
Tak tohle jsem po neprůstřelné spolehlivosti Hondy z loňska opravdu nečekal. Snad to byla jen shoda okolností a ne špatně udělaný nový pohonný systém, který je pro další tři sezony zmrazený. 🙁 Každopádně horší start HRC ve formuli 1už ani mít nemohlo…
P. | Pilot | Stáj | Čas / ztráta | Kola | Body |
1 | Charles Leclerc | Ferrari | 57 | 26 | |
2 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 5.598 | 57 | 18 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 9.675 | 57 | 15 |
4 | George Russell | Mercedes | 11.211 | 57 | 12 |
5 | Kevin Magnussen | Haas | 14.754 | 57 | 10 |
6 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | 16.119 | 57 | 8 |
7 | Esteban Ocon | Alpine | 19.423 | 57 | 6 |
8 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 20.386 | 57 | 4 |
9 | Fernando Alonso | Alpine | 22.390 | 57 | 2 |
10 | Kuan-jü Zhou | Alfa Romeo | 23.064 | 57 | 1 |
11 | Mick Schumacher | Haas | 32.574 | 57 | |
12 | Lance Stroll | Aston Martin | 45.873 | 57 | |
13 | Alexander Albon | Williams | 53.932 | 57 | |
14 | Daniel Ricciardo | McLaren | 54.975 | 57 | |
15 | Lando Norris | McLaren | 56.335 | 57 | |
16 | Nicholas Latifi | Williams | 1:01.795 | 57 | |
17 | Nico Hülkenberg | Aston Martin | 1:03.829 | 57 | |
18 | Sergio Pérez | Red Bull | – | 56 | |
19 | Max Verstappen | Red Bull | – | 54 | |
– | Pierre Gasly | AlphaTauri | – | 44 |
dle nejakyho rozboru je chyba pravdepodobne v nejakym palivovym cerpadlu, ktery je dodany vsem teamum a je na vine novy palivo, ktery tam neco vic opotrebovava nebo snad i rozpousti. Takze to mozna vubec neni vina Hondy.
Je to možné, ale proč jsou všichni odpadlíci Honda?