Novinky

Mazda 6 ani od ní odvozené verze se už do Evropy nevrátí

Mazda před dvěma týdny představila nové SUV CX-60, postavené na nové zadokolkové platformě a vybavené šestiválcovými motory, což naznačuje, že se vbrzku dočkáme také premiéry zadokolkového sedanu Mazda6 (Mazda60?). Dočkáme se určitě, ale v Evropě koupit nepůjde. Minulá generace na řadě trhů skončila kvůli stále klesajícímu zájmu a Mazda už to s novou generací ani nebude zkoušet. Sedan a kombi střední třídy tedy časem z Evropy nadobro zmizí, jediným modelem se stupňovitou zádí tedy bude menší Mazda3.

Ba co hůř, zůstane nám nedostupné i kupé na bázi šestky, o jehož návratu se stále častěji neoficiálně hovoří. Důvod asi nemusím ani psát – v Evropě teď ve velkém jedou SUV a crossovery a Mazda chce místní nabídku postavit právě na nich. Na nové RWD platformě budou postaveny dva CX-60 a sedmimístné CX-80, pokud jde o spodní okraj nabídky, tam bude i nadále figurovat CX-30. Osud CX-5 zatím není znám, ale zřejmě bude zachován, protože v opačném případě by vznikla v nabídce automobilky dost velká mezera. Nebo by ho mohla zastoupit Mazda RAV4. 😀

11 komentářů: „Mazda 6 ani od ní odvozené verze se už do Evropy nevrátí

  • Hmm. Tak zrovna novou Mazdu 6 jsem docela vyhlížel jako případnou náhradu Accordu Tourer. Každopádně SUV není něco, za co bych byl ochoten utratit své peníze.

    • Bohužel nabídka JPN sedanů se tím pádem smrskla na …Camry.

        • bříza: k té Camry – tam soudruzi z nějakého nepochopitelného důvodu neudělali homologaci tažného zařízení, takže vypadla z výběru dřív, než jsem se s ní svezl. Důvod přechodu na M6 byl právě v tom, že Lex (GS350) taky neuměl tažné a přestalo mě bavit dávat kola pořád na střechu. Přitom loni byly na Camry parádní slevy, maximálka s větranýma sedačkama byla za zajímavou cenu, ale bohužel…

          • Tak já bych o Camry ani Lexusu v současné nabídce neuvažoval. Sedan není auto pro moje potřeby. Doufal jsem v novou M6 kombi. Tažné zařízení to je také podmínka nutná.

          • bříza: jak píšu v reakci níže, šestka v kombíku je velmi zajímavé auto, nakonec proto ho mám doma:-) Jsem sedanovej, vždycky mi kombík přišel jako zbytečnost, ale děti a zimní-letní sporty mě dohnaly… Ne, že by se na hory nedalo jezdit sedanem, ale ližiny jsou holt lepší než příčníky do dveří.

            Já právě začal alternativními sedany (M6, Camry, ES300), ale nakonec přecejen kombi. Díval jsem se na 4×4 (Subaru Outback, BMW 540xi, CR-V), nicméně vyhrál rozum… BMW je jinde cenově i servisně, Outback zase s CVT prostě není to, co bych si představoval, i když se mi to auto líbí. CR-V s 1.5t mě neuchvátilo a hybrid vyloženě zklamal. Šestka mi z toho nakonec vyšla nejlíp a zatím spokojenost.

    • Není to vůbec špatná volba – kufr to má úplně někde jinde, jízdně je to velmi podobné a interiér je po posledním faceliftu taky solidní. Má to svoje chybky, které někoho budou štvát víc a někoho míň, ale v této třídě není dokonalé nic. Je to hlavně pozůstatek toho, že je to auto docela staré a tedy některé vychytávky novějších modelů nemá.

      Třeba CX-5 má elektrické 5. dveře, šestka jen manuál (pro mě shodou okolností ovšem výhoda, elektriku jsem měl na předchozím autě a moc nadšený jsem z toho nebyl). CX-5 má audio se subwooferem, šestka jej nemá (tady už bych to klidně měl). Audio hraje velmi slušně, ALE – naprosto dementní věc, po skončení adresáře nehraje další, ale přehrávání se zastaví, to jsem na žádném autě nezažil. Takže je nutné znovu klikat, navíc další fail je, že seznam složek je vždy od první, to jsem taky ještě nezažil (vždy zůstal kurzor na aktuální složce), takže při hodně složkách je to dost otravné.

      Stejně tak bych v této třídě už čekal keyless na všech dveřích a ne jen vpředu (což mě štve už na Civiku, předchozí auto jsem měl keyless všude a protože dávám vždy dozadu počítač nebo děti, je nutnost jít nejdřív k předním dveřím otravná).

      Co je ale fajn, auto je slušně odhlučněné, motor při běžné jízdě není slyšet, výkon to má velmi dobrý a jede to svižně a jako bonus to i s automatem žere míň než A8G 2.4 s manuálem. Chybí tomu ale jadrnější zvuk jako měl Accord a podvozek je víc pohodlí než sport. Na straně druhé s tím automatem to k nějakému závodění neláká a svůj účel to plní, sedí se v tom hezky a je jedno, jestli jede člověk do kanclu nebo na hory, je to pohoda. Když chci sportovat, jedu do práce Zetkem:-)

      Mazdě se prostě po těch letech povedlo dotáhnout 10-15 let starou prémii (když jsem měl A8G, tak jsem si tehdejší – tedy minulý model M6 – vůbec nedovedl v garáži představit, to byl uvnitř šílený plasťák). A v něčem je i lepší – třeba Nappa je něco, co Acco v té době neuměl. Sice to není semi-anilin jak v Lexu, ale vypadá to moc pěkně. Stejně tak větrané sedačky nejsou v této třídě standard ani dnes a je super, že to tam Mazda dala.

  • Škoda šestky. Na tu se dívalo moc hezky.

    • A ještě dlouho se na ni dívat bude, podle mě to zůstane jako velmi zajímavý dovozový artikl z Německa (do doby, než budou spalováky úplně out).

  • M6 neskončila. Vyrábí se a prodává dál.

    • Jimm: článek není o aktuální generaci, ale o generaci nové, na platformě s V6. Takže jak dojede aktuální generace, šestka z EU zmizí.

Komentáře nejsou povoleny.