Novinky

Nissan Pao: povedený restomod retro youngtimeru

Mohlo by se zdát, že retro styl je u automobilů poměrně nový trend – VW Beetle, Mini, Nissan Z, Honda e, Chrysler PT Cruiser atd atd. Ale není tomu tak. Nissan už si prošel první érou retro stylu koncem 80. let, kdy vznikly čtyři retro modely – roadster Figaro, Hatchback Be-1, (hodně bizarní) dodávka S-Cargo a hatchback Pao. A právě jeden z Nissanů Pao se stal v Japonsku cílem restomod úpravy a následně byl dovezen do USA, kde byl nedávno nabídnut k prodeji. A protože pao není v Evropě moc známé a zaujala mě i úprava samotná, seznámím vás s ním. 😉

Úprava začala lakem, některou z původních pastelových barev nahradila elegantní černá, ta původně v nabídce vůbec nebyla. Blatníky dostaly výrazné nástavce, v nichž se objevila tuningová 13″ kola, doplněná o podložky. O přiblížení auta asfaltu se postaraly sportovní tlumiče a pružiny, lepší zvuk skromného litrového tříválce s výkonem 51 koní a točivým momentem 54 🙂 Nm zase zlepší custom výfuk. Ačkoli auto váží jen 760 kg, motůrku trvá zrychlení z klidu na stovku strašidelných 18,5 s. Kromě toho má pao kompletně upravenou příď, dostalo nejen nový nárazník, ale i masku a světlomety s denními LED a projektorovými světlomety.

Interiér byl zachován v původním stavu, došlo pouze k přečalounění sedadel, kabina tohoto kousku tak už sem-tam jeví známky používání. Ale to není podstatné, alespoň to poskytne úplnou představu o původní podobě kabiny. Zajímavé autíčko, co říkáte? Na konci galerie jsou pro ilustraci fotky produkční verze.

2 komentáře: „Nissan Pao: povedený restomod retro youngtimeru

  • Na tom zrychlení není nic divného, prakticky to má parametry Š105. Jinak to vypadá moc pěkně, akorát tomu vůbec neodpovídá interiér, je to taková poloviční práce. A protože jsme v USA, tak dynamické parametry by jistě snadno vylepšila nějaká LS2 nebo Coyot pod kapotou:-) Takže je tam spousta potenciálu z toho udělat mnohem zajímavější dílo než je to teď.

    Figaro je známé, o Be-1 ani S-cargu jsem nevěděl, ale za bizarní bych označil S-cargo. Be-1 naopak vypadá jako japonská klasika, podobná auta měla i Honda nebo Toyota.

    • Jasně, odpovídá to době vzniku, ale to nemění nic na tom, že to dost znepokojivá hodnota. 😀 Ale jak říkáš, v US se swapy problém nemají.

      Ta kabina by si zasloužila doladit, snad se to dostane do správných rukou.

      Našel jsem pár pěkných fotek Figara, tak bude příležitostně taky článek. 🙂

Komentáře nejsou povoleny.