Nissan Pao: povedený restomod retro youngtimeru
Mohlo by se zdát, že retro styl je u automobilů poměrně nový trend – VW Beetle, Mini, Nissan Z, Honda e, Chrysler PT Cruiser atd atd. Ale není tomu tak. Nissan už si prošel první érou retro stylu koncem 80. let, kdy vznikly čtyři retro modely – roadster Figaro, Hatchback Be-1, (hodně bizarní) dodávka S-Cargo a hatchback Pao. A právě jeden z Nissanů Pao se stal v Japonsku cílem restomod úpravy a následně byl dovezen do USA, kde byl nedávno nabídnut k prodeji. A protože pao není v Evropě moc známé a zaujala mě i úprava samotná, seznámím vás s ním. 😉
Úprava začala lakem, některou z původních pastelových barev nahradila elegantní černá, ta původně v nabídce vůbec nebyla. Blatníky dostaly výrazné nástavce, v nichž se objevila tuningová 13″ kola, doplněná o podložky. O přiblížení auta asfaltu se postaraly sportovní tlumiče a pružiny, lepší zvuk skromného litrového tříválce s výkonem 51 koní a točivým momentem 54 🙂 Nm zase zlepší custom výfuk. Ačkoli auto váží jen 760 kg, motůrku trvá zrychlení z klidu na stovku strašidelných 18,5 s. Kromě toho má pao kompletně upravenou příď, dostalo nejen nový nárazník, ale i masku a světlomety s denními LED a projektorovými světlomety.
Interiér byl zachován v původním stavu, došlo pouze k přečalounění sedadel, kabina tohoto kousku tak už sem-tam jeví známky používání. Ale to není podstatné, alespoň to poskytne úplnou představu o původní podobě kabiny. Zajímavé autíčko, co říkáte? Na konci galerie jsou pro ilustraci fotky produkční verze.
Na tom zrychlení není nic divného, prakticky to má parametry Š105. Jinak to vypadá moc pěkně, akorát tomu vůbec neodpovídá interiér, je to taková poloviční práce. A protože jsme v USA, tak dynamické parametry by jistě snadno vylepšila nějaká LS2 nebo Coyot pod kapotou:-) Takže je tam spousta potenciálu z toho udělat mnohem zajímavější dílo než je to teď.
Figaro je známé, o Be-1 ani S-cargu jsem nevěděl, ale za bizarní bych označil S-cargo. Be-1 naopak vypadá jako japonská klasika, podobná auta měla i Honda nebo Toyota.
Jasně, odpovídá to době vzniku, ale to nemění nic na tom, že to dost znepokojivá hodnota. 😀 Ale jak říkáš, v US se swapy problém nemají.
Ta kabina by si zasloužila doladit, snad se to dostane do správných rukou.
Našel jsem pár pěkných fotek Figara, tak bude příležitostně taky článek. 🙂