Novinky

Honda Civic Sedan e:HEV RS: hybridní sedan představen

Honda před pár dny představila evropskou verzi Civicu 11. generace, která se tady bude prodávat pouze jako pětidveřový liftback s hybridním pohonem e:HEV (systém i-MMD) – a to někdy od podzimu. Nyní debutoval v Thajsku jeho blízký příbuzný se sejným pohonem – Civic Sedan e:HEV. Jestli chcete další důkaz o tom, že je Honda v Evropě spíš ze sportu, než jako značka, která tu chce nějak výrazněji uspět, měli byste vědět, že v Thajsku byl na auto rovnou spuštěn předprodej a první vozy se k zákazníkům dostanou už v červenci. Smutné, že i Thajsko (nebo třeba také Pákistán) mají větší prioritu, než Evropa. Ale dost bylo pláče, pojďme se podívat, co je u Civicu Sedan e:HEV nového.

Od verze s motorem 1.5 VTEC Turbo se e:HEV vzhledově nijak neliší, jediným rozdílem je kromě loga hybridu modrý podklad loga Honda na přídi a zádi. Civic e:HEV se bude prodávat i se stejným optipaketem RS (ten je v galerii níže), jenž zahrnuje drobnosti jako křidélko na víku kufru, spodní bodykit, červené emblémy RS, černá zrcátka a speciální design kol. V kabině zaujmou černé dekory interiéru se strukturou ve stylu protiskluzového plechu, kontrastní prošívání nebo bezklíčová karta Honda Smart Key.

Parametry thajského hybridu jsou stejné jako u evropského, tedy 184 koní a 315 Nm. Ani thajská specifikace zatím nemá údaje o zrychlení, ale zato známe ceny. Standardní verze začíná na 1 150 000 bahtech a RS přijde nejméně na 1 270 000 bahtů. To je v přepočtu 760, respektive 840 tisíc korun. Takhle lacino v našich končinách hybridní civic rozhodně nepořídíme.

9 komentářů: „Honda Civic Sedan e:HEV RS: hybridní sedan představen

    • tak to nic extra s takovym vykonem a pomoci elektromotoru.

  • vivat EU 😀 tu tahleta ekonomika bude posledni, kam se co bude dovazet dycky.

    • Tak je jasné, že EU je pro Japonsko dost daleko a doprava je drahá a musí se to tudíž promítnout v ceně. Musíme si uvědomit jednu věc a tou je samozřejmě místní EU automobilový trh. Je jasné, že EU je mekkou koncernu a ostatní výrobci jsou z hlediska prodejů spíše módním doplňkem. V Asii je to právě naopak. Možná mercedes je celosvětově v jiné pozici jako výrobce luxusního zboží. My jako komunita Hondařů jsme taky trošku exoti. Rádi bychom všechno, ale potom zjistíme, že na nové auto už nezbývají koruny. Jsou v životě alespoň u mne důležitější faktory vzhledem k rodinnému rozpočtu. Tím chci říci, že každý z nás má jiné priority. Pro mě osobně jako milovníka aut obecně je stejně investice do auta skoro za milion až na x-té příčce žebříčku hodnot. Prvně chci kvalitně bydlet s stravovat se a třeba oblékat. Asi všichni víte jak vysoká je dnes investice do bydlení. Je to trochu paradox. Bydlím jako ředitel ale jezdím ve starších autech 🤨 Nu což člověk se neroztrhá. Holt mám to na co mám. Taky bych chtěl aby se tady prodávala Acura, ale neměl bych na ni. Takový je život fandy 😁 Takže nějaká kritika je zcela zbytečná. Konkrétně Honda nemá ambici být nejprodávanější značkou EU. Ale bylo by hezké tuto ambici mít v USA a Asii.

      • v zasade suhlas, no aspon pri niektorych modeloch by mohla byt moznost volby motor / prevodovka / karoseria

      • Legend: lepší než v Japonsku, tam bydlíš v paneláku a jezdíš metrem 🙂

        Ambice „nejprodávanější“ je naopak velmi špatná a Honda ji naštěstí nemá. „Nejprodávanější“ znamená „levný“ a v USA už je dno shitů obsazeno domácími výrobci a tak ať to zůstane.

        Ani Toyota už to netlačí tak, jako dřív – zaprvé dostala přes prsty (nesmysl s „nebrzdícími auty“) a zadruhé, hrnutí hromady aut s minimálním ziskem do fleetů není až taková výhra.

      • to vubec neni o tom, jak jsme daleko apod. Beztak se Hondy vyrabely i v Evrope. Jde tady o to, jak EU slape po automobilkach a celym tom prumyslu. Leta pracuje na tom, aby se tu nevyplatilo nic prodavat.

    • bitkar: eurokomunismus je výhledově ještě horší trh než dnes, takže se není čemu divit. Pro japonské automobilky je jasná orientace na USA, Jižní Ameriku a Asii (Austrálie taky nic moc). Nedivil bych se, kdyby měly plány, jak se bez Evropy de facto obejít, ale pochopitelně situace se může změnit, takže to tady budou udržovat plus se to hodí jako testovací trh pro elektronesmysly.

    • Tentokrat to muze mit jednoduche vysvetleni … Honda vyrabi v Thajsku, delal se tady i jazz hybrid, a je logicke ze pokud se tento civic vyrabi tam tak se tam muze brzo prodavat. EU ma “bohuzel” bezcelni obchod s Japonskem diky kteremu se Honda mohla zbavit tovaren v Evrope, a musime cekat az se vyroba rozbehne v japonske tovarne. Clo z Thajska je mozna i duvod proc u nas nebude sedan.

Komentáře nejsou povoleny.