Novinky

Honda HR-V: verze pro Ameriku představena. Bude i v Evropě!

Honda dnes představila další model s označením HR-V. Tak se tento nový crossover bude jmenovat v Severní Americe, půjde ale o víceméně globální model, jenž se však bude v ostatních regionech jmenovat jinak. S dosavadním HR-V, které bylo stejné pro celý svět, logicky nemá designově společného vůbec nic, dostalo novou, agresivní a robustní příď, což je docela překvapivé, s ohledem na to, že má auto dost nízký ponton karoserie. Pro profil karoserie je dále charakteristická vzad posunutá kabina, dlouhá kapota a čelní sklo s malým sklonem. Záď dostala „acurácké“ zadní svítilny, výrazný střešní spoiler a masivní zadní nárazník. Celkově auto působí vcelku atleticky a moderně se špetkou sportovního stylu, i když je vzhled opět velmi minimalistický. Honda si myslí, že tento model osloví mladé zákazníky a osloví zájemce o jejich první automobil.

Rozměry auta zatím nejsou známy, ale auto povyroste, všeobecně se však očekává, že tento model by mohl nahradit v Evropě CR-V, protože nové CR-V bude větší a výrazně dražší, než doposud. Honda to zatím komentuje tak, že velikost je optimální pro víkendový pobyt v přírodě při zachování každodenní použitelnosti ve městě (americkém 😉 ). Automobilka zatím neupřesnila ani pohonné jednotky, ale v Evropě asi můžeme výhledově očekávat dvoulitrový hybrid z Civicu e:HEV, auto ostatně stojí i na jeho platformě. Neznáme zatím ani podobu interiéru, ale zřejmě to bude styl menšího HR-V a civicu. V Americe jde do prodeje letos v létě, v Evropě se objeví asi až koncem příštího roku.

11 komentářů: „Honda HR-V: verze pro Ameriku představena. Bude i v Evropě!

  • no to uz designove vypada povedenejc a zazivnejc…

    • Tie kolesá sú strašne až smiešne malé, úplne to zabíja to auto, čo je obrovská škoda…

      • To mě vůbec nepřišlo. Ale když o tom mluvíš, tak opravdu mohla být větší. Nějak extra mi to nevadí, ale mohla. 😉

      • Než Accord crosstour 😉
        Na reddot to fakt nevidím…

      • nez stavajici vec se jmenem HRV 🙂 nebo Jazz

  • Tak trochu nevím, kam tím Honda směřuje. Opravdu to má být globální model? Designově to nezapadá vůbec nikam, není v tom ani dřívější sportovní ostrost (Civic 10 G), ani současná minimalistická čistota (HR-V), tohle je návrat někam patnáct, dvacet let zpátky, zapuštěná přední světla, ta podivná tlama a hlavně to vůbec nevypadá jako Honda.
    Abych jenom nekritizoval – větší prosklená plocha je v dnešní „tankové“ době fajn.
    Ale každý má jiné oko, uvidíme, jak moc to bude velké, praktické, jak to pojede, zda to bude schopné nahradit CR-V. Ale je otázka, zda vůbec CR-V zásadně koncepčně měnit, protože při vší bídě je to (předpokládám) pořád nejprodávanější Honda.

    • Počkej, počkej. Ono existuje něco „vypadá to jako Honda“? 😀

      Ještě se snad v historii nestalo, že by měla Honda sjednocenou modelovou škálu, design jednotlivých generací na sebe navazuje jen vzácně a zjevně na tom Honda nehodlá ani do budoucna nic měnit. A když už to vypadá, že nějaký styl našla, přijde Jazz (nebo tohle HR-V) a je jasné, že vše zůstává při starém.

      S tím minimalismem nesouhlasím, tohle je minimalistické jen o trochu méně, akorát je to dost výrazně zaoblené. Ten předek je fajn, má koule, ale zbytek je až moc nenápadný. Ale asi Hondě v průzkumech vyšlo, že dnešní mladí zákazníci )hlavně v USA) chtějí jednoduché, oblé tvary. Podívej se, do jakých horoucích pekel zamířily elektrické mercedesy. A to design jeho běžných modelů úplně miluju.

      Jinak s tím CR-V jsem to taky nejdřív nechápal. Je to roky zavedený kompakt s jasně danou konkurencí a klientelou. Ale zákazníci asi požadují větší auto. Jako první to pochopilo Mitsubishi, když se podíváš na srovnání s RAVkou, je to pořádný rozdíl. Honda na tenhle trend asi reaguje taky. https://www.carexpert.com.au/car-comparisons/2022-mitsubishi-outlander-v-toyota-rav4-comparison#gallery-61

      …no a protože HR-V nevyrostlo, objevil se prostor pro nový xover. Neřekl bych úplně, že to bude mít velikost současného CR-V, odhaduju těsně pod 4,5 m, jako Corolla Cross 446 x 182 x 162 cm. Ale spoustě lidí to bude stačit.

  • Možná je to jen pověstná kvalita hondích promofotek, ale co to sakra je? Tohle místo CR-V? Vždyť to vypadá staře, jak nějakej model pro rozvojové trhy. Jsem zvědav na verzi pro Evropu, ale zatím teda fakt ne…

    • Jo, to jsou opět po delší pauze fotky „ze staré školy“. Na tom hnusu z předoboku je dokonce mezi koly vidět odfáknutý ořez. Zase obrázky z CAD naroubované na pozadí. Šetřit se holt musí.

  • Mě to spíše připomíná nějakou starou acuru než H.

Komentáře nejsou povoleny.