Novinky

Toyota GR Corolla bude exkluzivní zboží. Vyrobí se v omezeném počtu.

Toyota před pár dny představila hot-hatch GR Corolla s technikou ostrého yarisu a výkonem lehce přes 300 koní a nyní oznámila, že auto rozhodně nebude pro každého, kdo by jej chtěl. A to i v případě, že by na něj měl. Záměrem automobilky je udělat z něj špatně dostupný produkt a udržet tak jeho okrajový charakter a exkluzivitu. Továrna v Motomachi tak bude vyrábět každoročně jen přesně stanovené, nevelké množství těchto aut. Pro modelový rok 2023 by mělo vzniknout zhruba 6000 kusů a v dalších letech se bude produkce pohybovat kolem 8000 exemplářů. Tím chce zajistit podobnou výjimečnost, jako mají supersportovní vozy. Tuto filozofii budou podporovat také průběžně zaváděné speciální edice GR Corolly, první z nich bude v roce 2023 GR Corolla Circuit Edition, představená v předešlém článku.

Limitka Circuit Edition, jež bude dostupná pouze v roce 2023, bude samozřejmě ještě vzácnější. Plánuje se, že každý americký dealer dostane pouze jednu jedinou, což by znamenalo, že se vyrobí přibližně 1250 exemplářů. Ty budou započítány do celkové kvóty, pohybující se mezi zmíněnými 6-8 tisíci.

Věřím, že tato zpráva vyvolá dva druhy reakcí. Tou první bude určitě nelibost, že se jich vyrobí jen tak málo, tou druhou pocit hrdosti, že bude Toyota vyrábět auto s takovým puncem exkluzivity. Jenže popravdě řečeno – ve skutečnosti tady největší japonské automobilce zobeme z ruky chytře vymyšlený marketing. Zrcadlo mu nastavuje současná ikona ostrých hatchbacků Civic Type R, jeden z nejrychlejších kompaktů na planetě. Zjistit informace o vyrobených kusech je extrémně nesnadné, Honda se s nimi oficiálně nechlubí a je tedy možné je zjistit spíše skládáním mozaiky. Nicméně různí nadšenci z početné komunity došli k názoru, že Honda v Americe za čtyři roky prodala zhruba 20 tisíc „tajpárů“ takže limitka od Gazoo by ve skutečnosti byla větší (a tedy méně vzácná), než „masově vyráběný“ Type R. V tuto chvíli samozřejmě nevíme, jestli zůstane GR Corolla pouze americkým endemitem, dost pravděpodobný je prodej auta v Japonsku, které Toyota moc často o exkluzivní auta neochuzuje a dost možná i na dalších trzích, což by samozřejmě čísla pro USA trochu smrsklo, ale i tak to asi bude víc, než v případě CTR. Těch se mimochodem v poslední generaci celosvětově prodalo přibližně 48 tisíc.