Novinky

Nissan GT-R: nástupce bude (určitě) elektrický

Koncem loňského roku Nissan rozvířil prach, pomalu ale jistě sedající na supersport Nissan GT-R, když přiznal, že zrovna probíhá diskuze o budoucnosti jeho nástupce. Určitě to nebyla náhoda, GT-R se totiž v krátké době rozloučil s Evropou i Austrálií a další země nejspíš budou následovat. Nissan už považuje za hotovou věc, že příští GT-R bude elektrifikované, vloni však tvrdil, že zákazníci i fandové trvají na zachování spalovacího motoru, takže se jako nejpravděpodobnější jeví nějaká verze hybridu. To znělo nadějně, jenže teď to vypadá, že nakonec bude všechno úplně jinak…

Autocar hovořil s šéfem produktového plánování Nissanu pro region AMIEO (exotické regiony Afrika, Blízký východ, Indie, Oceánie a Evropa) Françoisem Baillym, jenž připustil, že by automobilka „milovala mít v nabídce elektrický sporťák, ale musíme si to srovnat v hlavě. Nejsme ještě připraveni to oznámit, ale je to na stole„. Jistě, to může znamenat jakýkoli sporťák, jenže Autocar se samozřejmě zeptal přímo na GT-R a dostal odpověď, že „nakonec to bude priorita, takže ano, díváme se na to“. Také si myslíte, že Nissan už těžko může být konkrétnější? 😉

Petrolheadi si musí uvědomit, že éra hybridních sporťáků už proběhla – a to dost potichu, nepříliš slavně a ve stínu špičkových benzinových superaut; Honda by mohla vyprávět. Nissan potřebuje, aby všem zase z GT-R spadla brada a to se s hybridem nestane. Nestane se to ani s plug-in hybridem, takže bateriový supersport je nakonec jediná volba. A ani tak to nebude snadný úkol, protože už dnes se to elektrickými hypersporty s výkonem přes 1000 koní od různých malovýrobců jen hemží, takže ani zde nebude lehké se prosadit. Jedinou šancí je být mezi prvními, kdo přijde se solid-state bateriemi, které přinesou elektrickým supersportům opět přijatelnou váhu. A akumulátory s pevným elektrolytem Nissan plánuje nejdříve na rok 2028. Takže se nové GT-R objeví až koncem desetiletí, samozřejmě čím dříve, tím lépe… Vypadá to jako zajímavý závod s Hondou NSX: 🙂