Honda Insight pomalu končí, nahradí ji Civic

Modely Insight jako by byly spjaty s neúspěšnými pokusy Hondy konkurovat Toyotě v oblasti hybridů. Už od první generace měl Insight špatně našlápnuto – malinké 2+2místné kupé s bizarním designem a litrovým motorem nevypadalo jako něco, co zapálí masy pro ekologicky šetrnou individuální dopravu, v Evropě, Japonsku a v Americe už vůbec ne. Také nezapálilo. U druhé generace se Honda těšila, jak priusu zatopí s liftbackem. Jenže toyota zamířila mezi kompakty a insight byl malé, stísněné auto s větší spotřebou a dost vysokou cenou. Opravdu konkurenceschopný vůz s označením Insight se objevil až v roce 2018 – jednalo se o lehce pozměněný sedan Civic X. generace, jeho technika už byla na výši a cena odpovídající. Jenže zase se moc dobře neprodává, což už je trochu záhada.

Trápení insightů však brzo skončí. V červnu bude ukončena výroba sedanu a kompaktní segment v Americe bude zase chvíli bez hybridu. Ale jen do příchodu hybridního Civicu 11G. Časový plán Honda zatím neoznámila a neví se ani, jakou karoserii hybrid e:HEV bude mít. V úvahu připadá jak evropský fastback, tak asijský sedan. Sedany jsou v Americe populárnější, ale vzhledem k tomu, že se insight moc nechytil, může se klidně stát, že to Honda v Americe teď zkusí s pětidveřákem. V úvahu však pochopitelně připadá i varianta obou karosářských verzí. Honda totiž předpokládá, že by hybrid mohl tvořit v následujících letech až 50 % objemu prodejů(!) civicu, což mi přijde až přespříliš optimistické, leda že by věděla o nějakém obamovsko-bidenovském utahování šroubů.

Honda také potvrdila na letošní rok příchod hybridního CR-V a nové generace accordu s pohonem e:HEV. Naopak americké HR-V prozatím v hybridní verzi nebude, dostane armosférický dvoulitr.