Novinky

Suzuki má vlastní full hybrid. První jej dostává Vitara.

Suzuki doposud v oblasti elektrifikace docela zaostávalo, zákazníci se museli spokojit s mild-hybridním systémem se startovacím generátorem a pokud jde o sofistikovanější systém, ten převzali od Toyoty kompletně i s auty (RAV4, Corolla). Teď se však může Suzuki pochlubit vlastním full-hybridem pro malá a kompaktní auta, postaveným kolem atmosférické čtyřválcové patnáctistovky K15C o výkonu 102 koní při 6000 otáčkách. Té pomáhá elektromotor o výkonu 33 koní, celkový výkon ústrojí pak činí 115 koní a maximum točivého momentu dosahuje hodnoty 138 Nm, což je zřejmě maximum spalovacího motoru, do něhož síla elektromotoru nezasáhla.

Hybrid, jenž Suzuki označuje jako Strong Hybrid je s koly spojen prostřednictvím šestistupňové převodovky AGS (Auto Gear Shift), což je sofistikovanější varianta robotizovaných převodovek. Hybrid se bude nabízet pro předokolky i čtyřkolky a bude pracovat v režimech Eco a Standard. Elektromotor získává energii z Li-Ion akumulátoru, auto by mělo být schopno jezdit za 4,4 l benzinu. Oba hybridní modely se budou vyrábět pro Evropu v maďarské továrně Suzuki, přednost dostane vitara, která se už začíná nabízet na jednotlivých evropských trzích. Dá se předpokládat, že později bude k dispozici i pro hatchback Swift.