Novinky

Honda HR-V: motor 1.5 VTEC Turbo i pro současnou generaci

Minulá generace Hondy HR-V se dala koupit kromě trochu lenivé 130k atmosférické patnáctistovky (se 154 Nm) také ve verzi Sport s turbomotorem 1,5 l o výkonu 182 koní. Generace současná už je u nás k dispozici pouze jako hybrid e:HEV. Ten je sice mnohem lepší, než předešlá atmo jednapětka, ale náhradu za přeplňovaný čtyřválec Honda nenabízí, i když existuje. 🙁 V Japonsku lze HR-V koupit i s atmosférickou patnáctistovkou (a CVT), ale tu byste fakt nechtěli. Má totiž jen 118 k a 142 Nm. Paradoxně se tak nejlépe mají zákazníci Hondy v jižní a jihovýchodní Asii. Na řadě tamních trhů je HR-V k dispozici jak s tímto základním motorem, tak (sem-tam) s hybridem e:HEV, ale hlavně – s motorem 1.5 VTEC Turbo!

Začalo to v Indonésii, pokračuje na Filipínách, na spadnutí je Malajsie a další země v tomto regionu budou jistě následovat. Tady všude lze HR-V koupit s motorem 1.5 VTEC Turbo o výkonu 177 koní a točivém momentu 240 Nm. Je to sice trochu méně, než u minulé generace a dodává se výhradně s variátorem CVT, ale i tak to poletí jako nakopnutý varan. Tyto verze mají standardně černou masku se speciální výplní, v případě Indonésie je v nabídce i verze RS se spodním bodykitem a černým stropem (o panoramatické střeše nemluvě). Není divu, že jsou turboverze v Indonésii vyprodány na půl roku dopředu.. Nevíte náhodou, kdo odtamtud umí individuální dovozy? 😉

3 komentáře: „Honda HR-V: motor 1.5 VTEC Turbo i pro současnou generaci

  • I když se najde individuální dovoz, je to jen o penězích, jak je to s homologací pro auto s pravostranným řízením?
    Lze vůbec přihlásit auto, které u nás, potažmo v EU, není v nabídce?
    Taková Honda Pilot by byl fajn kousek do garáže…:-)

    • Pravostranné řízení není na překážku, to už nějak přešlo přes soudy (nebo to holt dovezeš z Filipín 😉 ). Homologace u aut, co nejsou v nabídce, se provádí individuálně. Asi to není nic až tak problematického, z USA a Kanady se dováží takových aut spousta.

    • Pilot není problém, pár jich tu jezdí a myslím, že Fomi ve Frýdku americké dovozy běžně dělá i se zárukou, zrovna Pilota měli nedávno v nabídce (možná pořád mají, přecejen Honda za 1.6M tady zrovna širokou klientelu nemá) a k vidění tam byl i nový Accord 2.0T, cena ovšem taky úlet (tuším 1M bez DPH). Akorát by to chtělo probrat s místní Hondou nebo najít jiný vhodný servis, protože do F-M bys s tím asi nejezdil:-)

      Pravostranné řízení lze, ale jednodušší (i když dražší) je to přihlásit v DE nebo tuším v Litvě a pak dovézt už jako „EU-compliant“ sem. Nicméně s RHD bych jezdit nechtěl, takže jsem to nijak dopodrobna nezjišťoval. Spíš kdyby to Honda s tím 1.5T dala do USA, stálo by to za úvahu, jen potřebuješ vhodného dovozce. Nechceš totiž žádnou skorototálku (viděls na H-C zmínku o bazarovém HR-V 1.8 4×4?), ale taky nechceš platit daně jak za zánovní auto a tím cenu vyhnat na úroveň o dvě třídy většího Mercedesu. V tomto směru jsem trochu zanevřel na jednoho nejmenovaného dovozce (nejen) H6 Outbacků z pojizeří, který mi tvrdil, že důvod nemožnosti odpočtu DPH je fakt, že to na dovoz z USA nejde. Pak jsem ale mluvil s člověkem, který se taky zabývá dovozy a ten se jen smál a vysvětloval, že ten „problém“ bude poněkud jinde. Takže to chce seriozního dovozce, který ví, co dělá a nebude tě chtít ojebat a k tomu zajištěný servis. Kde je vůle, je i cesta.

Komentáře nejsou povoleny.