Nedělní závod v Barceloně přinesl zatím nejlepší výsledek pro Red Bull v letošní sezoně. Už jsme si letos zvykli, že kvalifikace je doménou Ferrari a závod zase Red Bullu, takže nebyl důvod se znepokojovat tím, že se Max kvalifikoval až na druhém místě, zvlášť když na to prý měly vliv problémy se systémem DRS. Daleko překvapivější však bylo, že Pérez startoval až pátý, protože se před něj dostal nejen Sainz s druhým Ferrari, ale i Russel s Mercedesem! A vracející se formu stříbrných šípů potvrdil 6. příčkou Hamilton. Druhý tým s motory Honda Alpha Tauri měl svá auta až na 13. a 14. místě, přičemž rychlejší byl japonský závodník.
Max skvěle odstartoval, ale Leclerc si ho bez problémů pokryl, naopak Sainz neodstartoval vůbec dobře a předjel ho Russel i Pérez. Hamovi na pneumatiku naskočil Magnusssen a modelka musel do boxů, takže se propadl na poslední místo. Nedlouho poté se roztočil Sainz a propadl se o několik míst a krátce nato jej napodobil na stejném místě i Verstappen, na vině byly poryvy větru. Max se tak propadl až za Péreze, který jej následně pustil, jako problém se však ukázal Russel, který dobře bránil, ale hlavně Verstappena i nadále zlobilo ovládání DRS, takže nemohl otevřít zadní křídlo k předjetí. Lecrerc tak v pohodě vpředu budoval náskok, jenže smůla si výjimečně vybrala v Barceloně jeho a po ztrátě výkonu musel z prvního místa odstoupit! Následné odstoupení jezdce Alfy Romeo Zhoua naznačilo, že teplo nedělalo motorům Ferrari vůbec dobře.
Max po marných pokusech o předjetí zajel do boxů pro nové gumy, Pérez s funkčním DRS Russela zvládl bez problémů předjet a s novým obutí šel po jezdci Mercedsu i Verstappen, jemuýž ale Russel uhnul do boxů. Když Red Bull perfektně zvládl zastávky v boxech, bylo rozhodnuto, Sergio si ještě na čerstvých gumách dojel pro bod za nejrychlejší kolo a na pódiu tedy duo Red Bullu doplnil překvapivě mercedes. Nenápadně, ale maximálně efektivně si po počátečním brečení dojel Ham pro body za páté místo a to ještě musel v závěru kvůli nedostatku benzinu zpomalit a vyklidit tak čtvrtou příčku, na níž se propracoval, ve prospěch Sainze. Potěšil i slušný výkon Tsunody ve středu pole, na Alonsa sice neměl, ale zabojoval a získal bod za 10. místo, byť za něj může poděkovat v první řadě Leclercovi. AlphaTauri ale na Alpine na 6. místě ztrácí čím dál víc a Gaslymu nějak chybí loňská forma.
Každopádně jak je vidět, stačil jeden smolný závod Ferrari a najednou je všechno jinak – Verstappen je ve vedení šampionátu, Pérez třetí a Red Bull první v konstruktérech. A to je hned radostnější. Příští závod se jede v Monaku už za týden, tam ale bude asi těžké najít na Ferrari recept, tak držte palce.
P | Pilot | Stáj | Čas / ztráta | Kola | Body |
1 | Max Verstappen | Red Bull | 1:37:20.475 | 66 | 25 |
2 | Sergio Pérez | Red Bull | 13.072 | 66 | 18+1 |
3 | George Russell | Mercedes | 32.927 | 66 | 15 |
4 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 45.208 | 66 | 12 |
5 | Lewis Hamilton | Mercedes | 54.534 | 66 | 10 |
6 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | 59.976 | 66 | 8 |
7 | Esteban Ocon | Alpine | 1:15.397 | 66 | 6 |
8 | Lando Norris | McLaren | 1:23.235 | 66 | 4 |
9 | Fernando Alonso | Alpine | 1 kolo | 65 | 2 |
10 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 1 kolo | 65 | 1 |
11 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 1 kolo | 65 | |
12 | Daniel Ricciardo | McLaren | 1 kolo | 65 | |
13 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 1 kolo | 65 | |
14 | Mick Schumacher | Haas | 1 kolo | 65 | |
15 | Lance Stroll | Aston Martin | 1 kolo | 65 | |
16 | Nicholas Latifi | Williams | 2 kola | 64 | |
17 | Kevin Magnussen | Haas | 2 kola | 64 | |
18 | Alexander Albon | Williams | 2 kola | 64 | |
– | Guanyu Zhou | Alfa Romeo | – | 28 | |
– | Charles Leclerc | Ferrari | – | 27 |
1 komentář
bitkar
moc nechapu proc byl Checo nastvanej, kdyz Maxe uklidili do pitu a on mohl na Russela. Ke konci uz na to nemel, aby byl prvni…. Max je furt rychlejsi. Jina strategie by to asi taky nezmenila.
Komentáře jsou uzavřeny.