Novinky

Toyota GR Corolla: nové informace

Toyota představila kompaktní hot-hatch GR Corolla v březnu a nedlouho poté představila také strategii jeho prodeje, která počítá s omezeným počtem vyrobených kusů (i když ten není zase tak moc omezený). Nové géerko půjde jako modelový rok 2022 do prodeje v USA už letos v létě, na vymazlenější top verzi Circuit Edition si pak musí počkat do příštího roku. No a teď jsme se o GR Corolla dozvěděli ještě něco navíc, co jsme doposud nevěděli, i když toho není moc. 😉

Šéfinženýr Naoyuki Sakamoto prozradil, že se Toyota GR Corolla vyvíjela od roku 2018, tedy víceméně souběžně s GR Yaris. Většího výkonu 305 koní (a točivého momentu 370 Nm) dostaly z tříválcové šestnáctistovky větší vstřikovače benzinu a zvýšený tlak turbodmychadla, plus samozřejmě úpravy softwaru. Ostrá corolla je oproti výchozímu pětidveřáku výrazně tužší, dostala o 349 svárů víc a spotřebovalo se na ní o 2,7 m více lepidla. Kvůli diferenciálu musela být také vzadu upravena podlaha a kvůli lepšímu rozložení váhy se baterie přesunula do zavazadlového prostoru. Sakamoto také řekl, že odlehčená verze Circuit Edition z výchozí váhy odebrala 23 kg, váží tedy 1451 kg. Nezapomněl si ani přihřát marketingovou polívčičku, že auto bylo vyvinuto s využitím poznatků z WRC, což je ale zcela jistě pravda. 😉 Bohužel to stále vypadá, že se GR Corolla do Evropy nepodívá a nemluví se ani o Japonsku…

Jeden myslel na “Toyota GR Corolla: nové informace

  • to že se nedostane do evropy mě zas tak netrápí, narozdíl od USA jsou tu mírnější pravidla ohledně importu, když si do USA importujete auto mladší 25 let (např. GR Yaris) tak vám ho seberou a buď ho prodaj zpět za moře nebo ho slisujou, ale tady to tak naštěstí neni, doslova je to GR Yaris s kastlí Corolly, Yaris tu je homologvanej atd… takže s importovanou Corollou GR by problem bejt neměl, takže pokud někdo bude mít prachy a bude se mu do toho chtít tak jich tu určitě alespoň pár bude do pár let 😀

Komentáře nejsou povoleny.