Toyota GR Corolla Morizo: pět dveří, dvě sedadla…

Toyota se nám postarala o zajímavý paradox. Nový hot-hatch GR Corolla se ještě nezačala v Americe prodávat, ale už byly oznámeny dvě limitované edice. Limitku Circuit Edition Toyota představila při debutu modelu a bude v prodeji od příštího roku, nyní tu máme další edici GR Corolla Morizo, o které ani nevíme, kdy vlastně půjde do prodeje a v jakém množství. Jedno je však jisté – bude hodně puristická, na dnešní dobu až překvapivě.

GR Corolla Morizo nese jméno, které používal šéf Toyoty Akio Toyoda jako přezdívku, když závodil a auto nezapře inspiraci motorsportem. Cílem edice je minimalizovat váhu auta, takže byla odstraněna zadní sedadla, zadní reproduktory a zadní stěrač včetně příslušenství. Auto má také standardní, menší střešní křídlo. Stejně jako Circuit Edition dostalo karbonovou střechu, 18″ kovaná kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 jsou ještě lehčí a kapota a přední dveře mají panely z hliníku. Bylo také změněno vedení vzduchu k předním brzdám. Výsledkem je snížení váhy oproti Circuit Edition o téměř 45 kg, GR Corolla Morizo tedy váží méně, než 1410 kg, což je na kompakt se čtyřkolkou moc pěkné.

A nezůstalo jen u toho. Morizo má kratší převodové poměry, nové tlumiče a pružiny a o 30 Nm byl navýšen točivý moment motoru, jenž tedy nyní vrcholí hodnotou 400 Nm. Ostatní modifikace v interiéru jsou už jen optické. Nejsou k dispozici fotky (něco je vidět ve videu), ale v kabině by měly přibýt nové červeno-černé dekory, sedadla v kombinaci koženky a semiše a posledně jmenovaným materiálem bude potažený též volant.