Lexus RX 2023: nová generace představena

Po sedmi letech dochází ke generační obměně u midsize crossoveru Lexus RX. Nová generace vypadá jako důkladný facelift té současné, s pozměněnou přídí a zádí, ale auto je úplně nové. Stojí na platformě TNGA GA-K, stejně jako modely ES a NX a povědomý design byl použitý schválně, aby byla zachována kontinuita auta, které je z pohledu prodejů nejdůležitějším modelem značky. Příjemnou změnou je mohutnější příď, jejíž maska zjemňuje doposud používanou predátor-tlamu, již vizuálně zredukoval na lichoběžník a navazující horní část je lakována v barvě karoserie a přechází do kapoty. Profil působí téměř identicky a záď je výrazně modernější a tak nějak více americká. Modernímu minimalistickému interiéru dominuje příplatkový 14″ centrální displej a masivní středový tunel – pro nohy v příčném směru tak zase moc nebude.

Základní atmosférický 3,5litrový šestiválec skončil, nahrazuje jej turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2,4 l, naladěný na výkon 279 koní a točivý moment 429 Nm. To znamená mezigenerační snížení výkonu o 20 koní, ale masivní nárůst točivého momentu o 68 Nm. Výsledkem je v kombinaci s osmistupňovým automatem lepší dynamika, z nuly na 96 km/h zrychlí verze AWD za 7,2 s, tedy o 0,7 s rychleji, než dosavadní model. Spotřeba ale bude prakticky stejná.

Alternativou je verze RX 350h s výkonem 249 koní a točivým momentem 316 Nm. Ta je sice výrazně slabší, než aktuální RX 450h (312 k, 335 Nm), ale má lepší dynamiku, 0-60 mph pokoří o 0,5 s rychleji, za 7,4 s. A na galon benzinu ujede o tři míle více… Přitom ale o verzi 450h ochuzeni nebudeme, model RX 450h+ bude plug-in hybrid, zřejmě identický s NX, tedy se čtyřválcem 2,5 l, třemi elektromotory a 18,1kWh akumulátorem. Ten má 306 koní a na elektřinu ujede 60 km.

Velmi zajímavou verzí bude určitě RX 500h F-Sport Performance. Základem je přeplňovaný čtyřválec 2,4 l se šestistupňovým automatem a zadní nápravu e-Axle s „vysokovýkonným elektromotorem“. Celkový výkon systému je 372 koní, točivý moment má maximální hodnotu 550 Nm. Na 0-96 km/h zrychlí za 5,9 s, tedy o 0,6 s pomaleji, než například konkurenční Acura MDX Type S. Kromě toho má bodykit, více lakovaných dílů a šestipístkové třmeny. Interiér dostal volant potažený perforovanou kůží a vybavený pádly řazení, hliníkové pedály, semišem čalouněné panely dveří a plakety F Sport.

V Americe bude prodej zahájen koncem léta.

2 komentáře: „Lexus RX 2023: nová generace představena

  • 4. 6. 2022 (20:09)
    Trvalý odkaz

    Jo, už jsem to na US webu viděl a utřel slzu… Bohužel, V6 skončil, nějak nevím, proč bych to měl chtít, oturbená 2.4 navíc nejspíš bude od Subaru. Moc se mi nechce věřit, že by Toyotu napadlo turbit zrovna tuhle kubaturu…:-(

    V modré je to krasavec, interiér se mi teda na první dobrou líbí o něco míň než u stávající generace (resp. než u stávající generace, když přišla – tehdy jsem z toho byl vyloženě nadšený, z tohoto ne, je to prostě „jen“ pěkný luxus). Ale třeba až bude víc fotek, tak se pár zajímavých detailů ukáže.

    Každopádně další potvrzení, že líp už bylo. Už se „těším“, až to dostane LC…

    • 9. 6. 2022 (18:24)
      Trvalý odkaz

      Ten ústup od šestiválců je prostě nevyhnutelný, ale tak auto není jen o V6 a crossover tuplem ne. 😉
      S tím motorem jsi mě ale zaskočil, to mě nenapadlo. Ale kdyby to byl boxer, asi by se Lexus pochlubil.

      LC snad ještě před přechodem na baterky stihne V6 twin turbo. 🙂

Komentáře nejsou povoleny.