Honda ZR-V: kompaktní crossover oficiálně představen

Honda dnes kompletně představila nový crossover, jenž vyplní mezeru mezi HR-V a CR-V. Tedy v Evropě, v Americe se jmenuje HR-V a vystřídá dosavadní stejnojmenný model, protože pro tamní trh je naše HR-V prý moc malé a v Severní Americe se neprodává. Takže se na něj pojďme podívat, příští rok ho tu máme jako na koni. 😉

Podle Hondy má novinka za úkol nalákat na sportovnější design mladé, aktivní zákazníky, kteří ocení prostorný a dobře vybavený interiér, stejně jako výkonnější motor, zábavnější jízdní vlastnosti a vyspělejší podvozek. Já jsem vyznavačem spíše ostrých tvarů a zamiloval jsem si vzhled „našeho“ HR-V, ale americké HR-V opravdu nevypadá špatně – má dynamické proporce, jednoduchou, ale agresivní příď a také vcelku dynamickou záď. Nevím, proč, ale celkově mi připomíná starší acury, hlavně tedy RDX první generace. Interiér je výrazně inspirován Civicem, což není nic divného, protože ten se v Americe hodně líbí, navíc mi ten v ZR-V přijde více „cool“, využívá také viditelně prémiové materiály, možná budou znepokojeni i u Mazdy… Centrální displej má standardně 7″, za příplatek 9″. Kromě prostornější kabiny bude těžit také z objemného kufru. Honda uvádí 690 litrů (24,4 cu.ft) a po sklopení zadních sedadel 1560 l. V obou případech jde však o hodnoty, počítané po strop. Pro srovnání – minulá generace HR-V měla po sklopení sedadel objem 1473 l, novinka si tedy polepšila o 100 l, je ovšem otázkou, jaký vliv na zvětšení má prostornější kabina. Ale určitě bude větší, než 450 l, což znamená dostatečný, 😉 na druhou stranu však menší, než má Toyota Corolla Cross, která bude v Americe hlavním sokem, u té se v US udává 26,5 (750 l), respektive 25,2 cu.ft (713 l).

Honda ZR-V využívá techniku Civicu, má tedy nezávislé zavěšení zadních kol a rozměry 4567 x 1839 x 1610 mm a rozvor 2654 mm. Pro srovnání – předchozí HR-V má rozměry 4346 x 1790 x 1605 mm a rozvor 2610 mm a CR-V 4600 x 1855 x 1679 mm a rozvor 2663 mm. ZR-V tedy bude mít blíž k CR-V, než původnímu HR-V. Vlastně je téměř stejně velké, jako CR-V 3. generace. K pohonu americké verze bude sloužit atmosférický dvoulitr DOHC i-VTEC s výkonem 160 koní při 6500 otáčkách, točivým momentem 187 Nm při 4200/min a omezovačem v 6800 otáčkách, zkombinovaný s CVT. Docela mě překvapuje, že nemá alternativu v podobě 1.5 Turbo. Lze jej vybavit čtyřkolkou Real Time AWD s Intelligent Control, jež umožňuje posílat na zadní kola zase o něco více točivého momentu dozadu. Krom toho disponuje funkcí samočinného slézání svahů Hill Descent Control. Standardním obutím je 215/60 R 17, výbava Sport dostala 225/55 R 18.

V Americe půjde auto do prodeje už tento měsíc, v Evropě někdy příští rok, samozřejmě s dvoulitrovým hybridem z Civicu.

2 komentáře: „Honda ZR-V: kompaktní crossover oficiálně představen

  • 8. 6. 2022 (9:49)
    Trvalý odkaz

    Za mě dobrý. Mám však stejný pocit z toho Acura designu jako king. Nicméně to nevypadá zle, není to wow, ale ok 😁

  • 10. 6. 2022 (8:15)
    Trvalý odkaz

    Tak mě se to nelíbí a to tak že vůbec.
    Přední maska? Jako fakt? Vezmeme masku co už máme a otočíme o 180 stupňů a pro větší ošklivost posuneme tak někam dolů, jedno kam…a protože je to stále málo ošklivé, dáme tam přední světla z libovolnýho 15 let starého auta, třeba Volva…
    Celý to auto působí všechno jen ne sexy a dynamicky a se chcíplým dvoulitrem fakt neosloví sportovně smýšlející řidiče.
    To v Hondě nosí kyblíky na hlavě že nevidí jako je to mimo?
    Proč to auto nemá absolutně žádný designový prvky, krom znaků, podle kterých by každý poznal že jde o Hondu?

Komentáře nejsou povoleny.