Nezařazené

Suzuki: Grand Vitara se vrátila

Suzuki má nové SUV, které podědilo známé jméno: Grand Vitara. Je opravdu grand, protože má na délku o 170 mm více, než klasická vitara. Rozvor 2600 mm naznačuje využití podvozku modelu S-Cross (Global C-platform), míry karoserie jsou 4345 x 1795 x 1645 mm. Vzhledem k tomu, že design Suzuki je trošku ode zdi ke zdi, v tomto případě lze konstatovat, že stylisté odvedli překvapivě dobrou práci. 🙂 Také interiér s robustní středovou konzolí působí dobře, i když materiály zjevně odpovídají běžným standardům značky. Body k dobru ale sbírá za čtyřkolku AllGrip s možností volby režimů, head-up displej pro top výbavy, panoramatickou střechu, ventilovaná sedadla(!), 360stupňový kamerový systém nebo bezdrátové nabíjení smartphonu. Proč to překvapení? Jedná se o výrobek indické firmy Maruti Suzuki, k nám se tedy nejspíš Suzuki Grand Vitara nedostane, i když se objevují spekulace, že by mohla v Evropě nahradit současnou vitaru.

Překvapivě vyspělé jsou i systémy pohonu. Základní motorizací je Progressive Smart Hybrid – atmosférická patnáctistovka Dual Jet VVT s 12V mild-hybridním systémem ISG a 0,76kWh Li-Ion akumulátorem, to vše v kombinaci s 5MT nebo 6AT. Dává výkon 102 koní a točivý moment 135 Nm. Pro náročnější bude k dispozici Intelligent Electric Drive. Ne, není to to, co si možná myslíte. Jedná se o hybrid od Toyoty, postavený kolem atmosférické patnáctistovky, se silnějším elektromotorem a ISG. Tady bude k dispozici výkon 116 koní a točivý moment 141 Nm. V tomto případě je systém zkombinován s převodovkou e-CVT. Grand Vitara s ní ve městě může ujet na elektřinu až 25 km.

Ačkoli auto vyvíjelo Suzuki, vyrábět se bude v továrně Toyota Kirloskar v Bidadi a jedním z hlavních konkurentů bude i Škoda Kushaq. Převezme tak roli modelu S-Cross minulé generace, jenž v Indii končí.

Jeden myslel na “Suzuki: Grand Vitara se vrátila

  • Musím říct, že to vypadá dobře, snad do EU dojede

Komentáře nejsou povoleny.