Novinky

Acura ARX-06: LMDh prototyp absolvoval první testy

Určitě se vám doneslo, že je na spadnutí skutečná zlatá éra vytrvalostních závodů. Do desítkách let se dokázali domluvit promotéři FIA, ACO a SCCA a do příštího roku startuje nová top kategorie. Sice v ní budou jezdit dva typy aut, což by mohlo způsobovat problémy v případě špatného odhadu BoP, ale pozitivní je, že se povedlo nalákat tolik automobilek, jako snad nikdy v historii. Účast potvrdilo už v příštím ročníku BMW, Porsche a Cadillac, které doplní stávající Le Mans Hypercar speciály Toyoty a Glickenhause. Ty doplní ještě Ferrari a budeme mít i druhého japonského zástupce – Acuru s LMDh prototypem. A v roce 2024 je mají doplnit Alpine a Lamborghini, jen tak na okraj. 😉 Prostě to asi (doufejme) bude pořádná mela.

U Toyoty z toho asi radost nemají, jejich závodění víceméně samých se sebou, tím pádem skončí, i když není vyloučeno, že ze svého vývojového náskoku budou ještě chvíli těžit. Ale zpět ke značce Acura. Po odchodu týmů Nissanu a Mazdy už závodní v americké sérii Daytona Prototype (DPi) pouze s Cadillacem, tak snad si formu přenese i do LMDh. Zatímco konkurence už auta více či méně odhaluje, Acura ARX-06 stále nosí kamufláž a fotkami automobilka skrblí. Teď má však nový závoďák za sebou dvoudenní testy v Magny Cours, takže je z fotek i něco málo vidět a máme k dispozici pár informací.

Acura sáhla po francouzském šasi Oreca LMP2, design karoserie ale pochází z Acura Design Studio v Los Angeles. Vývoj auta je v režii americké závodní divize HPD (Honda Performance Development) za přispění inženýrů z privátních týmů Wayne Taylor a Meyer Shank, které budou s auty jezdit příští rok v IMSA WeatherTech SportsCar Championship v kategorii GTP. Acura před lety slibovala, že bude závodit i v Le Mans a chtěla tam třetí japonská značky vyhrát, ale zřejmě se tak nestane v první sezoně 2023. Acuru ARX-06 bude pohánět unifikovaný 50k hybridní systém, doplněný kolem zatím nespecifikovaného přeplňovaného motoru. Porsche a Audi už prozradily, že nasadí twin-turbo V8, u Acury to vidím tradičně spíš na V6. Pravidla nechávají v tomto ohledu volnost, limitem je celkový výkon agregátu 500 kW (680 k).