Honda CR-V 2023: šestá generace se představuje

Honda se pochlubila s novou generací svého klíčového modelu sice už před dvěma týdny, ale vzhledem k tomu, že se mi povedlo si vzít dovolenou zrovna v době, kdy se s japonskými novinkami doslova roztrhl pytel, dostal jsem se k její americké premiéře až teď, ale zase na oplátku dostanete víc informací, než jinde. Musím říct, že jsem velkým příznivcem toho, jak teď Honda dělá design. Já vím, fandové desítkového Civicu nemusí úplně souhlasit, ale filozofie „Simplicity …and something“ neuvěřitelně funguje. Jistě, u jazzu nějak chybí to „something“ a ZR-V jako by do rodiny k HR-V a CR-V úplně nepatřilo, ale nové cérevéčko se inspirovalo designem geniálního HR-V a přidalo něco navíc. Výsledkem je výjimečně vydařené auto. Je jednoduché, ale přitom robustní a dynamické, až sportovní, což podtrhuje i design 18″ a 19″ kol. První generace našla svého přemožitele, prémiově vyhlížející šestka je rozhodně nejhezčí CR-V v dosavadní historii. Ještě lépe pak vypadá v top verzích Sport a Sport Touring. Víc asi k designu netřeba dodávat, však vidíte sami. 😉

Interiér je silně inspirován Civicem 11G, což je jednak dobrá zpráva, ale současně znamení, že se kabina definitivně odpoutala od SUV stylu. Vše je povědomé (i když ne identické), hlavním rozdílem je zvýšený středový tunel, související s vyšším posazem v SUV. Honda slibuje prostornější interiér i větší kufr. To samozřejmě souvisí s nárůstem rozměrů. Novinka má rozměry 4693 x 1864 x 1692 mm a rozvor 2700 mm, je tedy delší o 90 mm, širší o 10 mm, vyšší o 13 mm a má o 40 mm delší rozvor, rozchod kol obou náprav se navíc zvětšil o 10 mm. Hybridní verze navíc pojme o 80 l více zavazadel. Centrální tablet má standardně poměrně skromných 7″, stejně jako displej v kapličce, vyšší verze výbavy pak 9″. Opěradla zadních sedadel lze nastavovat v osmi polohách, ta přední s označením Body Stabilizing Seats slibují více komfortu i opory a posaz více jako v sedanu, čemuž pomůže i větší sklon sloupku řízení.

Pohon všech kol Real Time AWD byl zase o něco vylepšen a doplňuje jej systém Hill Descent Control pro sjíždění svahů a jízdní režim Snow, nově naladěný podvozek navíc slibuje lepší ovladatelnost a jízdní vlastnosti. Torzní tuhost karoserie se zvýšila o 15 %. Benzinový motor 1.5 VTEC Turbo byl zmodernizován, avšak primárně s cílem snížit emise. Ale nové turbo a svody 4-2 také zajišťují dostupnost maximálního výkonu 193 koní v širším spektru otáček. Také točivý moment 243 Nm vrcholí už o 300/min níž a neklesá v intervalu 1700-5000/min. Ten však v Evropě nebude, u nás bude CR-V pouze s hybridním e:HEV.

Hybrid byl oproti dosavadní verzi vylepšen, dvoulitr s Atkinsonovým cyklem má přímé vstřikování a změnilo se umístění elektromotorů, ty jsou nyní vedle sebe, což do budoucna umožní případné spojení s větším spalovacím motorem s větším výkonem. V Americe se uvádí kombinovaný výkon systému 207 k, což představuje nárůst o zanedbatelné tři koně. U nás to bude papírově zřejmě opět kolem 184 k. Došlo však k příjemnému nárůstu točivého momentu o 20 Nm na 335 Nm. Motor už při akceleraci na plný plyn imituje řazení a maximálka vzrostla na 185 km/h. Co je možná ještě důležitější – CR-V už může zase tahat přívěsy, i když jen o hmotnosti 450 kg.

9 komentářů: „Honda CR-V 2023: šestá generace se představuje

  • 30. 7. 2022 (13:11)
    Trvalý odkaz

    Vypadá to pěkně, interiér pořád bude moc SUV-like, ale holt je to SUV. Jsem zvědav na jízdu, zní to slibně.

    Akorát bacha, přívěs 5G umí taky, 750 kg brzděný, 600 kg nebrzděný. Nic moc, ale 450 kg u nového je doufám překlep, to by byl fail jaxviňa.

    Reagovat
    • 1. 8. 2022 (12:11)
      Trvalý odkaz

      V Americe CR-V Hybrid tahat nemůže, takže pro tamní zákazníky je to novinka. Pokud to tam naráží na nějaké limity a reálně si polepšilo, pak by teoreticky mohlo u nás tahat těch 1200 kg, to by bylo pěkné. 🙂

      Reagovat
      • 1. 8. 2022 (18:50)
        Trvalý odkaz

        King: zajímavé, do US specifikací jsem se nedíval a ani mě nenapadlo, že by to nešlo zrovna tam. Tak jsem zvědav, co vymyslí u nás.

        Reagovat
  • 1. 8. 2022 (3:37)
    Trvalý odkaz

    Kdo sakra dělá ty fotky? Malé dítě by to vyfotilo lépe. O.M.G.
    Ta fotka zepředu je stejně strašná jako ty plastový otvory. Zadek pěknej. Na předek si musím ještě počkat.

    Reagovat
    • 1. 8. 2022 (12:09)
      Trvalý odkaz

      Tohle je na Hondu nafocené velmi slušně. 😉

      Reagovat
      • 1. 8. 2022 (16:07)
        Trvalý odkaz

        Ano relativně, ale ta fotka toho čumáku je přímo odporná. Dělá to teda i barva vozu v kombinaci stříbrných asimetrických nádechů.

        Reagovat
        • 2. 8. 2022 (11:03)
          Trvalý odkaz

          Legend: to je hlavně bleskem, protože na fotce se zapomenutým kolegou v pozadí, co se šel vyčůrat, ty otvory tak neřvou. Bohužel mi přijde, že v Hondě dělá nějaký úchyl na nevzhledné díry a přeřadily ho z týmu, co dělá Jazze na tým CR-V, kde se mu podařilo je propašovat aspoň na předek…

          Jinak your grammar nazi: ty nádechy nejsou asi metrické, ale určitě asymetrické 🙂

          Reagovat
          • 3. 8. 2022 (20:23)
            Trvalý odkaz

            No vidíš to SKY, to je asi už stařecká demence 🙂 Nikdy by mě nenapadlo napsat asymertický s měkkým i 🙂 Kroutím nad tím hlavou. Nebo dege z psaní komentářů.

  • 3. 8. 2022 (12:16)
    Trvalý odkaz

    Taky se mi to líbí. Ačkoli na autě v podstatě není žádný neotřelý detail, vypadá velice moderně, elegantně, takhle si představuju (sub)prémiové SUV.
    Plusem je i zvětšení kufru u hybridu (tj. u nás) o 80 litrů, současnou generaci si pro rodinné účely právě z důvodu malého zavazadelníku neumím úplně představit. Předpokládám, že došlo asi k přemístění baterek? Pokud se nepletu, u současné generace jsou právě v kufru, a tahle položka se u hondích hybridů vždycky pohybovala kolem 100 litrů.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *