F1 2022: v GP Maďarska Verstappen dokázal téměř nemožné
Z pohledu příznivců Hondy přinesl poslední závod před letní pauzou neskutečnou podívanou a pokud máte možnost, určitě si to pusťte ze záznamu. Co že se tedy vlastně dělo?
O prvotřídní závodění se postaral prostý fakt, že se Red Bullu vůbec nepovedla kvalifikace. Ačkoli oba jezdci nasadili nové motory Honda (tedy pardon, HRC, i když …vlastně Red Bull Powertrains 😉 ), Pérez nepostoupil z druhé části a startoval jedenáctý, Verstappen hlásil pokles výkonu závod a stačilo to jen na 10. místo. Alpha Tauri je bohužel čím dál marnější, škoda mluvit. 🙁 Kvalifikaci na závod, který měl být doménou Ferrari, vyhrál Russel (Mercedes) před dvojicí rudých Sainzem a Leclercem, za nimi stál Norrisův mclaren, dvojice alpinů a Modelka. Po startu oba jezdci RBR pár pozic získali, ale mela začala až ve chvíli, kdy se dvojice začala prokousávat polem směrem vzhůru. Viděli jsme spoustu perfektních předjíždění na trati, která patří z tohoto pohledu k nejhorším v celém kalendáři – a to nikoli pouze v podání jezdců s Hondou za zády. Verstappenova rychlost a skutečně geniálně načasovaná zastávka v boxech znamenala, že se z ničeho nic objevil za zády v té době vedoucího Leclerca a po krásném souboji jej předjel …aby v dalším kole skončil v hodinách a byl rád, že udržel druhé místo.
Ale stačila chvíle a byl zpět za a posléze i před Leclercem. Rychle si vyjel cce 8s náskok a ten vydržel až do cíle. Pérez už takové štěstí neměl, jeho postup nahoru se zastavil na 5. místě, i to je ale samozřejmě úspěch s ohledem na kvalifikaci. Ale ještě nebylo hotovo. Na pozici za stupni vítězů nenápadně jedoucí Modelka vydržel na žluté sadě extrémně dlouho a na závěr nasadil čerstvou červenou směs a během pár kol zvládl nejrychlejší čas a předjel jak Sainze, tak kolegu Russela. Za Maxem se tak na pódiu objevila dvojice mercedesů. O vítězství jedoucí Leclerc nakonec skončil až 6. za Sergiem a Ferrari opět prokázalo neuvěřitelné strategické diletantství.
Teď nás čeká letní přestávka, tak si trošku zrekapitulujeme situaci v šampionátu. Max vede před Leclercem o drtivých 80 bodů, třetímu Sergiovi na něj chybí už jen osm bodů. Čtvrtý Russel ztrácí pouze 15 bodů a jen dva body za ním je Sainz. Modelka v posledních závodech nasbíral spoustu bodů na na Sainze ztrácí 10 bodů. Co se poháru Konstruktérů týče, Red Bull je vpředu skoro o 100 bodů, ale na druhé Ferrari dotírá Mercedes s třicetibodovým mankem. Ještě pár takových přešlapů a Ferrari skončí třetí…
ýsledky
P. | Jezdec | Tým | Čas / ztráta | Kola | Body |
1 | Max Verstappen | Red Bull | 1:39:35.912 | 70 | 25 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 7.834 | 70 | 18+1 |
3 | George Russell | Mercedes | 12.337 | 70 | 15 |
4 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 14.579 | 70 | 12 |
5 | Sergio Pérez | Red Bull | 15.688 | 70 | 10 |
6 | Charles Leclerc | Ferrari | 16.047 | 70 | 8 |
7 | Lando Norris | McLaren | 1:18.300 | 70 | 6 |
8 | Fernando Alonso | Alpine | 1 kolo | 69 | 4 |
9 | Esteban Ocon | Alpine | 1 kolo | 69 | 2 |
10 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 1 kolo | 69 | 1 |
11 | Lance Stroll | Aston Martin | 1 kolo | 69 | |
12 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 1 kolo | 69 | |
13 | Gyuanyu Zhou | Alfa Romeo | 1 kolo | 69 | |
14 | Mick Schumacher | Haas | 1 kolo | 69 | |
15 | Daniel Ricciardo | McLaren | 1 kolo | 69 | |
16 | Kevin Magnussen | Haas | 1 kolo | 69 | |
17 | Alexander Albon | Williams | 1 kolo | 69 | |
18 | Nicholas Latifi | Williams | 1 kolo | 69 | |
19 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 2 kola | 68 | |
20 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | 5 kol | 65 |
jsem to vcera konecne skoukl… a teda masakr. By me zajimalo, kolik berou ve Ferrari lidi zodpovedny za strategii… asi tam je nekdo z kamaradstvi nebo nechapu.