Toyota má problémy se svou značku. Dvacet let falšovala emise!

Letos v březnu Toyota oznámila, že zahajuje vlastní vyšetřování v souvislosti s podezřením, že její výrobce nákladních aut Hino, neuváděla pravdivé hodnoty emisí svých naftových motorů. Původně se mělo za to, že jde o nový trend, jenž začal v roce 2017 v souvislosti se zpřísňujícími se emisními limity pro japonské diesely. Hino také vyhlásilo svolávací akci na více než 70 tisíc náklaďáků, vyrobených od dubna 2017.

Jenže teď vyšlo najevo, že u VW jsou se svojí Dieselgate docela žabaři. Podfuky mají totiž u Hina mnohem delší tradici, důkazy o falšování byly nalezeny už v říjnu 2003! Celkem se týká čtyř motorů a zpráva hovoří o tom, že „Hino začalo před kvalitou, dodržováním pravidel a talentovaným vývojem kolem roku 2000 upřednostňovat kvantitu“. Pro příště bude prý nutné „rozšířit monitorování jednotlivých oddělení“. Šéf Toyoty Akio Toyoda navíc poslal řediteli Hina Satoshi Ogisovi zprávu, že falšování dokumentů podkopalo víru všech akcionářů… Šetření ale zatím neprokázalo, že by o této praxi věděl někdo mimo oddělení vývoje, takže je v tom Ogiso-san docela nevinně.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *