Novinky

Nissan Kicks: vylepšený hybridní systém e-Power

Nissan Kicks původně vypadal jako projekt pro rozvojové trhy, ale nakonec se úspěšně prodává skoro všude (USA, Japonsko), jen ne v Evropě. A na domácím trhu teď proběhl technický facelift a kicks dostal druhou generace hybridního systému e-Power. Tedy technicky vzato je e-Power vlastně elektromobil s range extenderem …a sakra malým akumulátorem, ale škatulkování není zas až tak důležité. 😉 Podstatné je, že Nissan Kicks si nyní na JDM polepšil – vylepšení e-Power dává o 5 % více výkonu a o 7 % více točivého momentu, což už bude docela znát (tedy hlavně ten točák).

Pokud tomu rozumím správně, JDM Nissan Kicks MY2023 má sice nezměněný benzinový generátor 1,2 l se 78 k a 103 Nm, ale hnací elektromotor posílil ze 127 na 134 Nm a točivý moment se zvýšil z 260 na 280 Nm. Navíc se zvětšila kapacita Li-Ion akumulátorů z 1,57 na 2,06 kWh, což přineslo snížení spotřeby o cca 6,5 %. Větší akumulátor také umožňuje méně časté startování generátoru v nízkých rychlostech, což přineslo do kabiny více ticha. Vylepšila se také funkčnost jednopedálového ovládání e-Pedal Step, jenž nyní pracuje plynuleji a jízda s ním je „více relaxovaná“.

Další technickou novinkou je u pohonu e-Power dostupnost pohonu všech kol a zařazení systému Intelligent Forward Collision Warning do standardní výbavy. Mimo to má auto ještě pár drobných vylepšení v kabině, včetně nových barevných kombinací čalounění, zvenku je však Nissan Kicks e-Power MY2023 naprosto identický s dosavadní verzí.