Novinky

Toyota GR86: hodí se sportovní kupé na sportování?

Pár týdnů nazpět proběhla v Americe zajímavá kauza. Čerstvý americký majitel Toyoty GR86, jistý Blake Alvarado, reklamoval své GR86, když mu po pouhých 22 160 km odešel motor. Já vím, co si myslíte. Motor Subaru, ikonický boxer, jenž je přímo pověstný svou nespolehlivostí. Navíc ve sportovním autě. S tím se prostě majitel musí naučit žít. Jenže dealer, respektive Toyota odmítla uznat reklamaci, protože se milý Alvarado na sociálních sítích chlubil driftovacími fotkami z okruhu. A vzhledem k tomu, že zřejmě každá automobilka ruší záruku při motorsportovém využívání sériového auta, vypadala výměna motoru na záruku na smolíčka.

Jenže Alvaro se toho nebál a rozjel na sociálních sítích kampaň a jeho argumenty rozhodně nebyly zcestné. Tvrdil, že auto neničil nešetrný zacházením, na okruzích zřídka překročil americkou povolenou dálniční maximálku a vytasil se i s nejtěžším kalibrem – sama Toyota dává majitelům v US zdarma trackday na akcích NASA (ne, to je jiné NASA – National Auto Sport Association 😉 ), zcela poprávu se ptal, co vlastně udělal špatně, když je GR86 prezentována jako track toy. A tlak sociálních médií přinesl své ovoce. Mr. Blake nakonec dostane v rámci záruky nový motor.

A co je na tom největší sranda? Že za to nemůže pološílený zběsilec Blake, ale …silikon. Modří už tuší(?). Ten samý nadbytečný silikon, který nehezky potrápil už ploché turbodiesely Subaru – a teď řádí i u FA24D. Takže je úplně jedno, jestli jste doma na okruhu nebo na parkovišti před supermarketem, porucha motoru si vás (zřejmě) stejně, dřív nebo později, najde. A víte co? V Japonsku se objevují podobné případy u GR86, ale samozřejmě i u Subaru BRZ. Takže to vypadá, že s druhou generací BRZ/GR86 si majitelé užijí (minimálně ti nejrychlejší) ještě spoustu legrace. Nezbývá, než doufat, že se obě značky postaví k reklamacím čelem i v případě mediálně méně provařených případů, Toyota slibuje, že bude každý případ posuzovat individuálně a nebude tedy automaticky rušit záruku poté, co se prokáže, že se auto objevilo na závodním okruhu. Mimochodem – věděli jste, že Silicon-gate se sem-tam objevilo i u minulé generace těchto sportovních kupé? Boxery Subaru prostě se silikonovým těsněním dlouhodobě nekamarádí…