Novinky

Honda Civic Type R (FL5): americká verze je slabší

Honda oficiálně představila šestou generaci hot hatche Civic Type R (FL5) v červenci, ale co se technických informací týče, moc toho neprozradila. Díky úniku japonské brožury zhruba o týden později však už víme, že JDM specifikace má výkon rovných 330 koní při 6500/min a točivý moment 420 Nm v rozmezí 2600-4000 otáček. Je dost pravděpodobné, že zatím nepředstavená evropská verze na tom bude stejně tak, ale kvůli zdejšímu emisnímu peklu se klidně může stát, že dostaneme verzi americkou. Ta byla teď oficiálně představena, takže – jak na tom je?

Už minulá generace CTR byla v Severní Americe trochu méně výkonná a teď tomu není jinak. Tamní turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitr K20C1 má naprosto stejný točivý moment, ale výkon klesl o vcelku zanedbatelných 10 koní na 320 k při stejných rpm. Pokud bychom dostali tuto verzi, byl by zachován výkon při zvýšení točáku o 20 Nm, šla však nahoru váha – přibližně o 40 kg. Jinak ale Honda není ani vůči americkým nedočkavcům příliš sdílná, prodej začne až koncem roku a na technické detaily je tedy ještě čas. Nějaké drobečky ale upadly, tak se pojďme podívat, co nového se o CTR ví.

Auto je o 20 mm delší, 12 mm nižší o 15 mm širší, než doposud, Pozitivní vliv na stabilitu a jízdní vlastnosti má o 35 mm delší rozvor a o 25 mm delší rozchod vpředu a o 19 mm vzadu. Kvůli snížení neodpružených hmot jsou brzdové třmeny dvoudílné a bylo vylepšeno chlazení brzd. Motor má lehčí setrvačník a upravený rev-matching systém pro podřazování, vylepšena byla i samotná šestistupňová převodovka a došlo i k úpravám samosvoru. Zajímavou změnou prošlo obutí, Honda zmenšila ráfky na 19″ palců, současně ale o 20 mm rozšířila pneumatiky, takže mají nyní rozměr 265/30. Nový je i dodavatel, continentaly vystřídal Michelin Pilot Sport 4S.

Zlepšení v oblasti podvozku, aerodynamiky a chlazení jsou samozřejmostí, sympatickou novinkou je výfuk s aktivním ventilem, jenž zajistí ve vyšších otáčkách ostřejší zvuk. Poslouchat ale bude možné i prémiový audiosystém Bose Centerpoint. Na okruhu přijde vhod datalogger LogR, o ostrém sportovním režimu +R s indikací blížícího se omezovače a zařazeného kvaltu už byla řeč, stejně jako o individuálním módu, umožňujícím vlastní volbu nastavení jednotlivých ovládacích prvků.

CTR FL5 se bude vyrábět výhradně v Japonsku v továrně Yorii, ale motory tam budou putovat z fabriky Anna Engine Plant (Sidney, Ohio). A to je prozatím vše. 😉 Mimochodem – podle očekávání je mým favoritem černá, která ještě umocní dojem „placky“, ale hodně dobře vypadá CTR i v modré Boost Blue. :-O

4 komentáře: „Honda Civic Type R (FL5): americká verze je slabší

  • Černá je nuda:-) Boost Blue je pěkná, ale mě se víc líbila Brilliant Sporty Blue. Takhle bych nejspíš vzal tajpára v klasické bílé. Chybí mi na něm polskej metal, to byla jedna z nejlepších barev Hondy posledních let. Naopak se divím, že stále táhne beton, doufal jsem, že takhle pseudomóda už je pryč a ono ne:-(

    315 hp je to stejné co našich 320 k, takže si nemyslím, že tam bude nějaký rozdíl, výkon je všude stejných 235 kW.

    • Jo, Metal by mohl být pěkný. Jediné decentní barvy jsou bílá a černá, takže předpokládám, že byl záměr zvýraznit relativně decentní karoserii výraznými laky.

  • je to cockou fotaku nebo mi prijde, ze to ma docela agresivni odklony na obyc auto? v predu vic nez vzadu??

    • Jo, má odklony jako prase. 😀 Mohlo by to být trošku hravější na zadní nápravě 😉

Komentáře nejsou povoleny.