Novinky

Acura Integra 2023: jak je rychlá?

Acura v březnu představila kompaktní fastback Integra s technikou, převzatou ze sportovního amerického sedanu Civic Si, což znamená v první řadě motor 1.5 VTEC Turbo, vyladěný na výkon (nejméně) 203 koní a točivý moment 260 Nm – a také vítanou možnost jeho kombinace s šestistupňovým manuálem. Od té doby už proběhly testy v amerických médiích a tři měsíce se auto také prodává, takže se objevily informace o dynamických schopnostech, v Americe je totiž zvykem tato data oficiálně neuvádět.

Od začátku bylo jasné, že přestože integra má základ v Civicu Si, nemá ambice být sportovní auto stejného formátu, ale spíše rychlý prémiový vůz, od sportování tady bude později Integra Type S, postavená na základě Civicu Type R. Celkové naladění auta je komfortnější, váží o 55 kg víc a nelze ani z továrny zvolit letní pneumatiky, tohle všechno má samozřejmě vliv na dynamiku.

Bohužel, jak už to bývá u těchto neoficiálních měření, když s autem pojede deset lidí, zřejmě dosáhnou deseti různých časů. Ale mohli bychom vycházet z údajů časopisu Motor Trend, jenž testoval jak Si, tak integru, ale také desítkový Civic 5D se 180k motorem. Acura Integra podle nich umí 0-60 mph (96 km/h) za 7,7 s, což je o 0,7 s pomaleji, než výchozí Civic Si a o 0,5 s rychleji, než Civic X. Sprint na čtvrt míle zvládne za 15,7 s s koncovou rychlostí 146 km/h, zatímco Civic Si potřebuje 15,3 s (149 km/h) a Civic X 17,1 s. Jiní dosáhli u těchto aut hodnot lepších, ale tady spíš o rozdíly, které ukazují lehké, nijak dramatické rozdíly.

Mimochodem – Acura Integra A-Spec se závodními modifikacemi skončila v závodu do vrchu Pikes Peak na slušném 9. místě ve své kategorii Exhibition, NSX Type S tamtéž obsadila třetí příčku. Také se můžete podívat na videospot s raperem Vincem Staplesem, propagující integru v USA a našel jsem ještě nějaké další oficiální fotografie. Níže můžete navíc shlédnout i videosrovnání dynamiky integry a Civicu Si od edmunds nebo zjistit, jak to ve sprintu standardní Integra MY2023 napráská ikonické Integře Type R z konce devadesátek. 😉