Toyota GR Yaris: motor z Corolly pro ostrou verzi Morizo

Období sportovního benzinového blahobytu nám u Toyoty pomalu končí. Za nějaký rok a půl skončí v Evropě GR86, někdy v té době se bude pomalu loučit i supra a automobilka už potvrdila, že GR Corolla není určena pro evropský trh. Takže nám tu zanedlouho zůstane už jen GR Yaris. Gazoo si však připravuje takovou menší kompenzaci. 😉

Do Evropy zamíří podle informací britského Autocaru verze GR Yaris Morizo, která půjde stejnou cestou jako větší GR Corolla Morizo, čeká ho tedy odlehčování. Yaris přijde mimo jiné o zadní sedadla, dojde k redukci audiosystému a dostane jen základní klimatizaci. S již existujícím japonským nositelem tohoto označení tedy patrně nebude mít moc společného, spíš jako by se k nám z JDM chystal GRMN Yaris. 😉 Co je ale ještě důležitější, ze zmíněné corolly dostane také motor a kratší převodovku! Tříválcová šestnáctistovka G16E-GTS bude tedy mít výkon 304 koní a točivý moment 400 Nm.

To by z GR Yarisu mělo udělat nejzběsilejší malý hot-hatch na trhu, stovku by mohl zvládnout pod 5 sekund, což byl donedávna píseček supersportů. Toyota však neplánuje použití dnes oblíbených systémů launch control a drift módů, řidič tak bude muset dostat z GR Yarisu Morizo maximum pouze vlastním uměním, samozřejmě za vydatné pomoci režimu systému GR Four, posílajícím za zadek 70 % točáku. 🙂

Toyota GR Yaris Morizo je zatím ve fázi vývoje, kdy půjde do prodeje tedy zatím nebylo oznámeno.