Novinky

Prologue: Honda představila design elektrického crossoveru

Honda před malou chvílí ukázala nový model Prologue, jenž má být skutečným prologem nové elektrické éry této automobilky. Po stránce designu Je to spíš hatchback, než SUV, stylingu Honda říká „Neo-Rugged“, je opět hodně minimalistický, ale na rozdíl od mnoha konkurenčních aut alespoň není šeredný. Jak Honda slibovala, s příchodem elektrických modelů střídá háčko na zádi nově stylizovaný nápis Honda. Jednoduchý design z tužky Honda Design Studia v Los Angeles pokračuje i v interiéru, který nemá jeden tablet, ale hned dva. 🙂 Nelze si také nevšimnout velkoryse tvarovaných sedadel.

Auto působí i přes použití 21palcových kol opravdu dlouhým a širokým dojmem – a není to jen dojem. Je dlouhé 4877 mm, široké 1989 mm(!), vysoké 1643 mm a má obří rozvor kol 3094 mm, téměř o 20 cm delší, než má passport! Vzhledem k tomu, že se bude prodávat až v roce 2024, Honda zatím nezveřejnila technické informace. Ale určitě víte, že prologue bude využívat techniku Ultium od General Motors, kterou Honda pomáhala vyvíjet, takže lze celkem dobře odhadnout, co se chystá. Jízdní dosah bude minimálně 400 km, ale u top verzí zřejmě až 510 km, váha kolem 2550 kg, výkon by měl začínat na zhruba 350 koních, v případě čtyřkolky možná až 500 koní. I nejpomalejší verze by měla zvládnout stovku kolem 6 sekund. Berte zatím s rezervou. 😉

Honda techniku GM nejen oblékla do vlastního designu, ale slibuje i vlastní naladění, které odpovídá DNA značky, prologue tedy bude určitě sportovnější, než spřízněný Chevrolet Blazer. Prodávat se bude pouze v Severní Americe.

9 komentářů: „Prologue: Honda představila design elektrického crossoveru

  • Vypadá to ze všech klonů nejlíp. Top verze nebude, 557 hp dostane Acura, Honda ani náhodou. A jen pro pořádek – i kdyby byla, tak určitě „až 510 km“ dojezd mít nebude, naopak, ten mají nižší specifikace, stačí se podívat na Blazer EV.

    Počítám, že Honda bude mít jeden 340 hp motor jako Lyriq ve dvou možných baterkách, (zatím nespecifikovaná) standard range co dá 400 km a 100 kWh extended range na 510 km.

    Na tu základní baterku jsem zvědav, protože dle wiki je Ultium modulární systém, kde kapacita může být 50, 100, 150 nebo 200 kWh. Lyriq má 100 kWh a dojezd 480 při 340 hp. Co je tedy základní baterka, na kterou Blazer ujede 400 km? 100 kWh to není, to je ta „increased“. Ale základní 50 kWh taky ne, to by neujelo ani těch 400. Přitom o ničem jiném než o Ultium se nepíš. Uvidíme.

    • GM zatím stále karty neodkryl, proto píšu, že je potřeba to brát s rezervou. 😉 V případě verze AWD není těch 500 k úplně nereálných, když má single motor nejméně 340. Bylo by potřeba vědět, jestli se čtyřkolka kombinuje se dvěma motory nebo může mít i single.

      Že bude mít Acura top specku, to předpokládám, ekvivalent Blazeru SS.

      • King: podle mě je částečně odkryl – že má Lyriq 100 kWh baterku je podle mě jistota. Otázkou je akorát ta menší a přesné specifikace menších motorů (jestli to bude 340 hp jako Lyriq, jestli bude RWD a FWD stejný motor atd.), top výkon už je taky jistý.

        Zatím každá BEV čtyřkolka má dva motory, dost bych se divil, kdyby to tady bylo jinak. Ale výbava RS u Blazeru má možnost FWD, RWD i AWD, takže třeba mají nějaký dualmotor, který ale nebude mít 557 hp, ale kolem 400-450. Pak by Prolog mohl mít 3 varianty – FWD standard, FWD long a AWD long.

        Acura pak bude mít stejný základní motor, ale RWD, k němu „AWD long“ jako Prologue a nad tím ještě top 557 hp AWD. Jsem zvědav, nakolik jsem se trefil:-)

  • A ďalšie SUV 🙄 ale vyzerá dosť dobre, aj keď je obrovské.
    Za 2 roky sa technológia znova posunie a tie dojazdy sú reálnejšie, keďže aj účinnosť a váha bateriek postupuje.
    Tento dizajn na elektrický hatch/sedan vo veľkosti civic/accord a bude to paráda (na pomery elektro)

    • Ešte by som doplnil detail k interiéru.. prečo takmer všetky značky dávajú ako digitálny cockpit tablet, len tak plácnutý. Nový civic ho má tiež, ale pekne zabudovaný, čo mi pripadá výrazne elegantnejšie a najmä športovejšie (honda hovorí stále o svojej športovej DNA).

      • Když zakomponuješ infotainment do palubní desky, musí být v tom místě mohutná a to dnes není moc v módě, proto se o to nikdo ani moc nesnaží a raději je nechává trčet. 😉 Tablety místo kapličky je spíš pokus o něco moderního, ne každému se to líbí. Mě třeba v Hondě e hodně, tady už moc ne. 😀

  • King: podle mě je částečně odkryl – že má Lyriq 100 kWh baterku je podle mě jistota. Otázkou je akorát ta menší a přesné specifikace menších motorů (jestli to bude 340 hp jako Lyriq, jestli bude RWD a FWD stejný motor atd.), top výkon už je taky jistý.

    Zatím každá BEV čtyřkolka má dva motory, dost bych se divil, kdyby to tady bylo jinak. Ale výbava RS u Blazeru má možnost FWD, RWD i AWD, takže třeba mají nějaký dualmotor, který ale nebude mít 557 hp, ale kolem 400-450. Pak by Prolog mohl mít 3 varianty – FWD standard, FWD long a AWD long.

    Acura pak bude mít stejný základní motor, ale RWD, k němu „AWD long“ jako Prologue a nad tím ještě top 557 hp AWD. Jsem zvědav, nakolik jsem se trefil:-)

    • Podle mě FWD vůbec nebudou, není snad důvod používat u tak velkého auta „blbé“ uspořádání pohonu, když RWD nevyžaduje žádné vícenáklady. Ale dualmotor AWD pro nižší specifikace asi bude reálný, uvidíme.

      • King: „důvod“ samozřejmě je, stejný, jako omezování výbavy Hond vs. Acura. Honda dostane FWD a AWD jak Blazer, Acura bude RWD a AWD.

Komentáře nejsou povoleny.