Novinky

Honda Fit 2023: přichází facelift Jazzu

Honda začala v Japonsku prodávat modernizovaný subkompaktní model Fit/Jazz a Crosstar modelového roku 2023. Přináší jen minimální změny vzhledu, ale poměrně významná technická vylepšení. Hatchback Fit/Jazz dostal lehce pozměněnou masku chladiče a nárazník s jinak tvarovanými bočními kapsami. Crosstar má zase nový výplet masky chladiče, stříbrný lem otvoru v předním nárazníku a stříbrnou prahovou lištu. Fotogalerie Novou součástí rodiny je sportovnější verze Fit e:HEV RS s novou maskou, předním nárazníkem, nástavci prahů, pozměněným zadním nárazníkem a střešním spoilerem. V interiéru je použito kontrastní prošívání a pod volantem se objevila pádla pro manuální nastavení úrovně rekuperace a volič jízdních režimů. Nejpodstatnější je však sportovněji naladěný podvozek

A jak je to s tím avizovaným zvýšeným výkonem, z něhož bychom se měli těšit i v Evropě? Nakonec trochu jinak, než to vypadalo. Nárůst výkonu se totiž týká celé modelové řady Jazz. Není tak velký, jak se proslýchalo, ale i tak potěší. Jazzy MY2023 mají v Japonsku nově výkon 123 koní, tedy o 14 k více, než doposud, točivý moment 253 Nm zůstal zachován. Navíc by se měla zrychlit odezva na povely plynového pedálu. S tím Jazzem RS to tedy v Evropě asi nebude moc reálné, z lepších parametrů by ale mohly i u nás těžit obě dosavadní verze.

V Japonsku si polepšila i základní benzinová motorizace, třináctistovku nahrazuje motor 1.5 DOHC i-VTEC, naladěný na 118 koní a 142 Nm, což představuje dost výrazné zlepšení oproti původnímu stavu. I pro benziňák už byla oznámena verze RS, podrobnosti si však Honda nechává na 10. listopadu. Všechny verze jazzu mimo RS jsou i nadále k dispozici s pohonem předních nebo všech čtyř kol. Všechny Jazzy současné generace už se nabízejí pouze s převodovkou CVT nebo e-CVT.

Nejlevněji se dá na JDM koupit Jazz 1.5 v přepočtu za 270 tisíc, Fit e:HEV RS za 400 tisíc a nejdražší Fit e:HEV 4WD Luxe s koženým čalouněním 453 tisíc korun.

3 komentáře: „Honda Fit 2023: přichází facelift Jazzu

  • Já bych tedy nejvíc ocenil větší baterii, protože se mi s Crosstarem stává, že už je cestou z kopce baterie plně nabitá a energie jde potom nazmar. Takže by pak mohl jet delší vzdálenost na EV. A ještě by se hodila ta pádla, co má mít jen RS, aby se člověk s eCVT tolik nenudil 😉

    • Jo, občas se to stává.

  • A to jsem tak trochu doufal, že by RS mohl trochu překonat Dynamic… 🙁

Komentáře nejsou povoleny.