Novinky

Honda Civic Type R (FL5): nová generace zdražila o 125 tisíc

Nejnovější Civic Type R se bude v Evropě prodávat v tak malém množství, že jeho cena vlastně ani není důležitá, navíc ještě nebylo stanoveno oficiální zahájení prodeje (někdy počátkem roku 2023), v Americe je ale situace jiná. Tam se žádné kvóty nestanovily, pořídit si ho tedy bude moci každý, kdo si jej bude moci dovolit. A těch lidí bude asi trochu méně, než doposud. Honda oznámila, že cena CTR, jenž je oficiálně v prodeji od tohoto týdne, začíná na částce 43 990 dolarů (včetně dopravy), což představuje nárůst o víc než 5000 dolarů, přepočteno aktuálním kurzem téměř 125 tisíc korun. Podobný mezigenerační rozdíl by mohl být i v Evropě, ale nejspíš bude větší. Menší asi těžko. 😉 Ostrý Civic je tak v USA o 1000 dolarů dražší, než plně vybavená Toyota GR Corolla Circuit Edition.

Pro osvěžení paměti – ve výše prolinkovaném článku se kromě dostupných technických detailů k CTR dozvíte, že americká verze má o pár koní méně, než JDM Civic Type R, jehož 330koňová specifikace bude zřejmě shodná s připravovanou EU verzí. Nový Civic Type R FL5 se už stačil blýsknout předkokolkovým rekordem na okruhu Suzuka, spuštění prodeje v Evropě dost možná ještě podpoří oznámení o stanovení nového rekordu na Severní smyčce Nürburgringu, kde byl CTR také intenzivně vyvíjen. Cestičku cétéerku už před časem začal prošlapávat také dvojnásobný šampion formule 1 Max Verstappen, ale po autu se jen zapráší i bez toho.
Jo – a video z továrny v Japonsku jste už viděli? 🙂

5 komentářů: „Honda Civic Type R (FL5): nová generace zdražila o 125 tisíc

  • Kdyby sis přečetl diskusi pod minulým článkem, tak bys nemusel znovu opakovat nesmysl, že CTR je v USA slabší. Není a nikdy nebyl. Pouze je rozdíl mezi HP a PS, výkon v kW je identický.

    Cena dle dealerů bude někde u 1.2-1.3M a auta už jsou – pokud ne všechna – tak z velké části prodaná. Kdybych měl tolik volných peněz, koupím ho taky. Když vidím, že ojeté GR Yarisy jsou za ceny nových a GR86 se běžně prodává kolem 1.2M (ceníková cena 930k), kupec CTR se nemusí bát, že by mu auto v dohledné době kleslo na ceně. Tohle pravděpodobně nezmění ani případná krize – při té minulé šlo kde-co dolů, ale prodeje hraček pro pracháče šly nahoru. A CTR se podobně jako Toyotě podařilo dostat do hledáčku lidí, pro které 100k nic neznamená. Tam, kde neprodaný 8G CTR Championship White hnil na salónu ještě rok po konci výroby za necelých 600k a nikdo to nechtěl, tam se po 11G zapráší a klidně bych si tipnul, že tady auta ještě nebudou, ale už budou inzeráty na přenechání pořadníku za 200k, tedy ceny kolem 1.4-1.5M. A to za nejlepší tajpár všech dob a současně poslední s benzínem a manuálem pracháči dají. Dal bych to taky.

    • Kdybys pořádně četl články, věděl bys, že FL5 nemá 320 PS, ale 330 PS. A 315 hp fakt není 330 PS.

      • King: no jo, děláš v tom zmatky, psals, že US 10G byl méně výkonný a to nebyla pravda, 235 kW to mělo v USA i tady. Teď to pravda (možná) bude, Američani zjevně žádné navýšení nedostali. Jestli ho dostaneme my se uvidí, až to sem přijede. Za ty šílené peníze a v množství menším než malém ale asi není důvod, aby tady těch 330 hp nebylo.

        • Hele, já ti to asi budu muset namalovat 😀
          Civic FK8 JDM/EU 320 PS, Civic FK8 US 306 hp (310 PS)
          Civic FL5 JDM 330 PS, Civic FL5 US 315 hp (320 PS).
          Takže platí to, co jsem psal. CTR byl zatím v US vždy slabší, nicméně US i JDM verze mezigeneračně posílily.
          Také předpokládám, že u nás bude ta 330k verze, když už, tak už. 😉

          • V tom případě mám mylné info, protože jsem se minule schválně díval a našel pro FK8 US stejných 235 kW jako tady, tak nevím.

Komentáře nejsou povoleny.