Novinky

Honda Accord 2023 je tady. Přišla o motor z Type R.

Honda před chvílí přestavila 11. generaci sedanu Accord a musím říct, že japonská značka ten svůj současný designérský minimalismus dotahuje k dokonalosti. Auto je naprosto bez jakýchkoli stylistických výstřelků, tvarově extrémně konzervativní, ale s prémiovými proporcemi a vzhledově skutečně impozantní, rozdíl oproti současnému provedení je obrovský. Jako by se Honda inspirovala na počátku 90. let a vytvořila novodobou obdobu prestižního sedanu Inspire z konce roku 1989. Škoda, že zatím není k dispozici více fotek, ale podívejte se na video, má moc pěknou siluetu. Interiér jako by z oka vypadl současnému civicu, zde je ale více křivek a linií a design obzvláštňují barevně kontrastní části dveří, palubní desky a středového tunelu. Z pohledu ze zadních sedadel to vytváří zajímavý optický efekt. Honda také slibuje prémiové materiály v místech, kterých se posádka nejčastěji dotýká. Stejně jako nový Pilot, i Accord má novou konstrukce sedadel Body Stabilizing Seats. Doposud největší dotyková obrazovka s 12,3″ je doplněna 10,2″ displejem v kapličce a v top verzi Touring bude do oušek hrát 12reproduktorový audiosystém Bose Centerpoint. Auto bude také schopné přijímat aktualizace systému na dálku (OTA – On The Air).

Accord působí skutečně monumentálně, ale přitom má šířku, výšku i rozvor stejné, jako předchůdce, změnila se pouze délka – vyrostl o 70 mm. Nově má tedy míry 4971 x 1862 x 1450 mm a rozvor 2830 mm. Nárůst délky se projevil hlavně v kufru, ten má být se 473 litry největší ve třídě, i prostornost kabiny je však na špici třídy. Základní obutí má velikost 17 palců (225/50), vyšší verze mají devatenáctky (235/40). K dispozici bude osm barev karoserie, z toho tři nové (Meteorite Gray Metallic, Urban Gray Pearl a Canyon River Blue Metallic).

Základním motorem zůstává čtyřválec 1.5 VTEC Turbo s výkonem 195 koní při 6000/min a točivým momentem 260 Nm v rozmezí 1700-5000 otáček. Má upravený systém VTEC, vylepšené vstřikování, pevnější klikovou hřídel a nový katalyzátor. Společnost mu dělá modernizovaná převodovka CVT, která by měla snižovat hlučnost a umí simulovat řazení při jízdě pod plným plynem. Honda jej však opravdu považuje za základní, je k dispozici pouze pro nižší verze výbavy LX, EX a Sport.

Honda bohužel pro A11G vyřadila z nabídky dvoulitrový turbomotor (K20), odvozený od čtyřválce Civicu Type R. V minulé generaci měl výkon 256 koní, 370 Nm a ohromoval dynamikou. Jenže toto rozhodnutí naznačuje, že se tato pohonná jednotka moc neprodávala. Což je škoda, protože 11. generace má mít ještě sportovnější a agilnější jízdní vlastnosti a současně i lepší kvalitu jízdy. Každopádně ti, co chtějí vyšší verze EX-L, Sport-L a Touring, musí pořídit verzi Accord Hybrid. Ten by měl podle odhadů Hondy tvořit 50 % prodejů. Vylepšený hybridní systém e:HEV s elektromotorem a dvoulitrovým benziňákem je identický s tím pro nové CR-V, mezigeneračně má mít lepší odezvu a kultivovanost na dálnici. Papírově sice výkon spadl z 215 k na 207 koní, ale může za to jen změna metodiky měření výkonu hybridů, výkon je stejný, naopak došlo k navýšení točivého momentu z 315 na 335 Nm, ten je k dispozici mezi 5000-8000/min.

5 komentářů: „Honda Accord 2023 je tady. Přišla o motor z Type R.

  • Za mě vypadá parádně, EU se to nejspíše netýká, že?

    • Bohužel opět ne. I když s tím hybridem by to šlo. Jenže o sedany už tu není zájem. 🙁

  • Mě to teda přijde už moc „bland“, nejsem z toho úplně nadšený. Bude to chtít vidět živě, protože bohužel, 10G živě nevypadal nic moc, je to prostě velké americké auto, žádná prémiovka.

    Pokud jde o 2.0t, údajně prodeje dělaly 20%, ale je to neověřené, po stránce nabídky v inzerátech prý je to tak půlka. Nicméně realita může být kolem 15%, takže dost málo. Na straně druhé, touhle optikou je možné okamžitě zaříznout cokoliv sportovního, kolik že promile prodejů Civiku dělá tajpár?

    Co je zajímavé, cílem Hondy je mít podíl hybridů 50%, takže se tam asi něco děje a je zjevné, že Honda chce s kupujícími pěkně vyjebat, proč by měl zájemce o kůži v autě jezdit hybridem? To je jako kdyby tady v Civiku zůstala 1.5t , ale jen v Comfortu. Tedy umělé přesvědčování lidí, ať si koupí to, co nechtějí, skrze výbavu. Uvidíme, jak jim to půjde, mě se to nelíbí.

    • Kulervoucí to fakt není, na druhou stranu na tom designu není vůbec nic špatně z žádného pohledu, v jakém se zatím ukázal, což se o Hondě dá říct málokdy. Poměry ploch, silueta, proporce, je to fakt nádherně harmonické. To snad ani není devadesátkový, ale spíš osmdesátkový design. 😀

      Ono to asi nebude zase tak konspirační. Podle mě Accord bojuje o život, řada značek sedany v téhle třídě úplně zrušila a trend asi bude pokračovat, takže kvůli zachování modelu bylo potřeba Accord tímto způsobem „optimalizovat“ – a zase co si budeme povídat, volba jestli 2.0T nebo e:HEV je v současnosti asi jednoznačná, i v Americe.

      Dneska je 1.5 Turbo také k dispozici ve dvou nejnižších výbavách. A to Sport původně lédr neměl, teď tam je nějaká „speciální edice“ s kůží, podle mě to donedávna nebylo. Jestli bude zájem, tak to nejspíš zase zavedou.

      Na druhou stranu už absence na SEMA naznačila, že se „něco děje“. Honda brala ekologii vážně už předtím, než se z toho stala povinnost, takže se dá počítat s tím, že to bude tlačit v Americe i nad rámec nařízení. Přitom ale nový V6 ukazuje, že se tak nějak snaží dát každému modelu, co potřebuje. Uvidíme. 😉

      • Na mě hlavně předek působ dojmem, že by to mohl být prassat, camry nebo nějakej ford – bez nápadu. Už Civic je na hraně a dost lidí říká, že je to takový nijaký, ale tohle je vyloženě krok směr šedá myš. Snad ví, co dělají.

        2.0T vs. hybrid – nebylo vůbec nutné mít volbu „buď a nebo“, vždyť i 10G má hybrida. V USA by jim pár prodaných aut určitě nevadilo, navíc taková Camry má přece taky TRD verzi – prostě nějakou imageovku. To Accord zcela ztratil a čím víc to bude nudné auto, tím víc lidi budou kupovat dnes moderní nudná auta, tedy SUV a crossovery. Podle mě je dost možné, že tímto Honda Accorda zcela zařízla a další generace bude něco jako Crosstour.

        A jen na okraj – z ekologie se nestala povinnost, ekologie naopak už vůbec nikoho nezajímá. Teď se jede „politická ekologistika“ plná dementních nařízení a ještě dementnějších gest, která v reálu nic pozitivního pro životní prostředí nepřinaší. Ale přináší spoustu peněz určité skupině lidí a o to jde.

Komentáře nejsou povoleny.