Honda začala 1. prosince oficiálně prodávat nový Civic Type R za cenu, která se už před několika měsíci prosákla z dealerské sítě – 1 299 900 korun. Je tedy o zhruba 200 tisíc dražší, než minulá generace, což není zase taková tragédie, když vezmeme v úvahu, co se děje s cenami aut v posledním roce. Tragédie ovšem je, že auta prostě nebudou. Oficiálně Honda kvótu pro ČR nepotvrdila, proslýchá se však, že by jich mělo být maximálně 10. Ne letos nebo příští rok, myslím celkem… Podobná situace je i v dalších zemích, pro Německo je alokováno 100 aut. Ale třeba si to Honda ještě rozmyslí a počty časem navýší. No, každopádně se můžete začíst níže do kompletní tiskové zprávy a technických údajů, auto prošlo oproti minulému FK8 opravdu velkým množstvím úprav.
- Úvod: 25 let zkušeností se špičkovými vysoce výkonnými hatchbacky
- Vyšší výkon díky nejsilnějšímu motoru VTEC Turbo v historii modelu Type R
- Vylepšení zaměřená na výkon přináší nejintenzivnější zážitek z jízdy v modelu Type R
- Funkční a přesto krásný design podtrhuje výkon a estetické vlastnosti
- Na okruhu v Suzuce již vytvořil nový traťový rekord pro vozy s pohonem přední nápravy
Uvedení zcela nového modelu Civic Type R na trh přichází v době, kdy společnost Honda slaví 25 let svého ikonického vysoce výkonného hatchbacku a 50 let modelu Civic. Model nové generace byl navržen s cílem nabídnout dosud nejrychlejší Civic Type R a navazuje na dlouhou tradici výkonných vozů inspirovaných závodním duchem.
Při vývoji modelu Civic 11. generace konstruktéři společnosti Honda využili přístup k dynamice, designu a užitnosti zaměřený na člověka. U modelu Civic Type R na to navázali a zdokonalili každý aspekt vozu. Integrovaná vylepšení designu včetně funkčního otvoru v kapotě a nového zadního difuzoru zlepšují aerodynamické vlastnosti a zároveň doplňují sportovní siluetu. Model Type R je nižší a širší než standardní Civic a má také nový design zadního spoileru, který umocňuje elegantní linii střechy a přispívá k aerodynamickému výkonu a robustnímu vzhledu vozu.
Lehké komponenty a zvýšený výkon 2,0litrového zážehového čtyřválcového motoru zajišťují jeden z nejvyšších poměrů výkonu a hmotnosti v dané třídě. Upravený systém přizpůsobení otáček s automatickým meziplynem zajišťuje, že řazení s šestistupňovou manuální převodovkou nabízí řidičům obohacující zážitek.
Uvnitř se model Type R vyznačuje nezaměnitelným červeným interiérem, lehkými sportovními sedadly a ovládacími prvky zaměřenými na řidiče, které jsou charakteristické pro všechny výkonné vozy Honda. Kromě přednastavených režimů řidiče je nově dostupný režim Individual, který řidičům umožňuje nebývalé úrovně přizpůsobení a personalizace vlastností vozu, jako je odezva plynu a zpětná vazba od řízení. Palubní datalogger Honda Log R má vylepšené monitorování a inovativní funkci hodnocení, která pomáhá řidičům zlepšit jejich výkon na trati.
Stejně jako všechny modely Honda Type R má i Civic Type R ikonický karmínově červený emblém „H“, který je inspirován duchem závodění společnosti Honda. Jeho historie sahá až do roku 1965, kdy na Velké ceně Mexika zaznamenal úspěch vůz RA272 Formule 1™, který měl bílou barvu a na přední části i červené vycházející slunce. Společnost Honda neustále posouvá hranice výkonu v motoristickém sportu a model Type R nejnovější generace nedávno dosáhl nového traťového rekordu pro vozy s pohonem přední nápravy na světoznámém okruhu v japonské Suzuce.
- Výkonný aerodynamický design exteriéru
- Nový elegantní design zadního spoileru přispívá k zápornému vztlaku
Všechny aspekty nového modelu Civic Type R byly vyvinuty v rámci modelové koncepce vytvoření „špičkového sportovního hatchbacku 2.0“ a byly přepracovány tak, aby umocnily pocit radosti z jízdy zlepšením aerodynamického výkonu a zvýšením přítlaku. Model Type R, který vychází z elegantních a stylových linií zcela nového modelu Honda Civic, má agresivnější postoj a na silnici působí impozantně, což dokonale ilustruje rychlou, dynamickou a návykovou povahu vozu.
Model Civic Type R je o 8 mm nižší a 90 mm širší než model Civic e:HEV a o 13 mm nižší a 15 mm širší než předchozí generace modelu Civic Type R. Nízkého, mohutného vzhledu je dosaženo díky tvarovaným, robustním podběhům kol, které se rozšiřují přes nový ráfek s obrácenou strukturou, a lehkým a vysoce tuhým 19palcovým matně černým litým kolům. Tato jedinečná kola modelu Type R jsou obuta do zakázkových pneumatik Michelin Pilot Sport 4S 265/30R/19.
Povrchová úprava nového vozu – vývoj vycházel z výměny technických informací a nápadů s vybranými partnery z celosvětové sítě závodních dodavatelů společnosti Honda – včetně dodavatele pro Světový pohár cestovních vozů (WTCR) J.A.S. Motosport a konstruktérů Super GT ze zařízení společnosti HRD v Sakuře – konstruktéři se zaměřili na použití modelů pro simulaci proudění vzduchu (CFD, Computational Fluid Dynamics) s cílem výrazně omezit odpor vzduchu kolem vozu. Výsledkem je výrazné snížení součinitele odporu vzduchu oproti předchozí generaci modelu Civic Type R, lépe řízené proudění vzduchu a menší změny tlaku ve voze i kolem něj.
Detaily, jako jsou přední blatníky s velkým otvorem za kolem, pomáhají snížit tlak v podběhu. Proud vzduchu unikající z těchto otvorů je veden podél boku vozu a bočního prahu a poté nasměrován pryč od podběhu zadního kola a převisu pomocí malého spoileru na konci prahu.
Tyto prvky doplňují širší podběhy zadních kol. Ty jsou nyní plně integrované do karoserie, což zajišťuje hladší a čistší povrch, který neovlivňuje proudění vzduchu dozadu. Tvarování podběhu odstraňuje kolísání tlaku kolem zadních dveří, ke kterému docházelo u předchozí generace, a zajišťuje zadnímu difuzoru a spoileru čistší proudění vzduchu.
Jednoduchý přední nárazník bez rušivých prvků zdůrazňuje základní design a tvar modelu Civic e:HEV. Spodní mřížka byla zvětšena do šířky a výšky, aby se do ní vešel velkokapacitní mezichladič, čímž se zvýšil průtok vzduchu jak k němu, tak k předním brzdám. Tento otvor je o 10 % větší než u předchozí generace, což má za následek, že model Type R přichází o mlhové světlomety modelu Civic e:HEV a okolní rámečky. Nahradily je stylizované tenké vertikální otvory pro přívod vzduchu, které pomáhají zdůraznit šířku vozu a přivádějí vzduch k předním brzdám.
S cílem podpořit odvod tepla od 2,0litrového motoru VTEC Turbo se nyní na hliníkové kapotě nachází větrací otvor, který také funguje ve spojení s velkou spodní mřížkou pro optimalizaci proudění vzduchu a poskytuje skutečný záporný vztlak přední části.
Vzadu se vzájemně doplňují difuzor s novým designem s nový spoiler, kde dále zvyšují přítlak a zároveň pomáhají potlačit odpor vzduchu. Zadní spoiler namontovaný na nové hliníkové tlakově lité podpěry je širší a nižší než u předchozího modelu, což pomáhá zvýraznit novou elegantní linii střechy. Umístění hlavního nosníku spoileru bylo optimalizováno horizontální rotací. Tím se zvýšil generovaný přítlak a snížil se celkový odpor. Umístění křídla, které je namontováno částečně nahoru na pryskyřičné víko zavazadlového prostoru, také zlepšuje výhled z vozu, protože je zarovnáno s okrajem zadního okna.
Design lehkých 19palcových litých kol je také optimalizován tak, aby maximalizoval výkon pneumatik Michelin s profilem 265/30R19. Nová kola, která designově navazují na kované prvky namontované na výběhovém modelu Limited Edition předchozí generace, mají plynulý design ráfku s obrácenou strukturou pro zlepšení tuhosti. Jejich konstrukce zlepšuje ovladatelnost tím, že při zatáčení stabilizuje kontaktní tlak na vnitřní rameno pneumatiky. Vizuálně to také pomáhá vytvořit vzhled kola s větším průměrem.
Všechny funkční části vozidla jsou vyvedeny ve vysoce lesklé černé barvě, včetně přední mřížky chladiče, zadního difuzoru a centrální části zadního spoileru. To je umocňuje výkonnostní zaměření vozu. Řada dostupných barev laku odkazuje na pokrevní spřízněnost modelu se závodními vozy, a nechybí mezi nimi ikonická Championship White spolu s metalízou Rallye Red a Racing Blue, Crystal Black a Sonic Grey Pearls.
- Kabina podporuje zapojení a koncentraci řidiče
- Nízká lehká sportovní sedadla poskytují výjimečnou podporu a pohodlí
- Nezaměnitelné červené lemování koberce a předních sedadel navazuje na tradici modelu Type R
- Zakázkový grafický displej přístrojové desky zobrazuje cílená data o výkonu
Cíle interiéru nového modelu Civic Type R je podpořit vzrušení z jízdy od okamžiku, kdy řidič otevře dveře. I přes svůj charakter zaměřený na závodní trať si nový Civic Type R zachovává vysokou úroveň pohodlí, praktičnosti a každodenní užitnosti, která je charakteristickým znakem standardního modelu Civic.
Řidič je posazen o 8 mm níže než u předchozího modelu Civic Type R a nejnovějšího modelu Civic 11. generace, což umocňuje pocit z jízdy ve sportovním vozu. Nově navržená lehká přední sportovní sedadla bezpečně drží řidiče v pase, podporují správnou polohu těla a zajišťují pohodlí a volnost při provádění jízdních úkonů, ať už jedete po závodní trati, nebo při delších jízdách po silnici. To umožňuje řidiči snadno najít přirozenou polohu při řízení a při rychlém zatáčení mu zajišťuje pocit, že je přímo spojen s vozem.
Sedadla obepínající tělo mají sníženou výšku polohy kyčlí od země a jsou ústředním prvkem pohlcujícího zážitku v kabině. Celá kabina byla navržena tak, aby umožňovala řidiči vysokou úroveň koncentrace během intenzivních zážitků z jízdy. Na všechny důležité ovládací prvky lze snadno dosáhnout a hlavní informační displej je umístěn co nejvíce uprostřed, aby se řidič mohl soustředit na vozovku.
Navzdory nízké poloze řidiče je viditelnost ze sedadla řidiče oproti předchozímu modelu Type R lepší. K předních rohům kapoty se táhnou jasné pohledové linie, zatímco kolem základny předních sloupků a bočních zrcátek byly minimalizovány mrtvé úhly, což řidiči ocení na závodním okruhu i v ulicích. Aby se minimalizovalo rozptylování, byly redukovány reflexní prvky v zorném poli řidiče. Kromě lepšího výhledu dozadu, který umožňuje nový design zadního křídla, umožňuje plochá boční linie vozu intuitivnější vnímání okolí vozu při používání zpětných zrcátek.
Vzrušující pocit umocňuje ikonické červené lemování, které v minulosti zdobilo mnoho extrémně výkonných vozů Honda. Sedadla jsou vpředu opatřena novým, živějším semišovým čalouněním s vysokou přilnavostí, zatímco zadní části jsou nyní vyrobeny ze stejného materiálu, ale v kontrastním černém provedení s červeným prošíváním, což všem cestujícím nabízí lepší úroveň podpory při jízdě vysokou rychlostí. Lemování vnitřních koberců je nyní vyvedeno v odpovídající červené barvě, což emočně odkazuje na předchozí modely Type R.
Stejně jako u všech předchozích generací má i nový vůz unikátní výrobní štítek. Ten je nyní s cílem zdůraznit exkluzivitu zážitku z modelu Type R umístěn na palubní desce, nikoli na středové konzole jako u předchozích modelů. Kabinu nyní zdobí špičkové finální úpravy, jako je konzola z pravého hliníku a polarizovaný modrošedý rámeček vzduchových průduchů, které přispívají k prémiovému dojmu a zároveň aktivně pomáhají snižovat odrazy.
Plně digitální displej přístrojové desky standardního vozu byl pro model Type R také vylepšen a zachoval si čistý, jednoduchý dvojitý displej pro jízdní režimy Comfort a Sport. Přepnutím do režimu +R se aktivuje zakázková grafická sada, která přenáší pouze klíčové informace pro soustředěnou jízdu po závodní dráze. Digitální otáčkoměr přes celou šířku je umístěn v horním displeji s údaji o jízdě na závodním okruhu, včetně důležitých teplot a měření mezičasu a přetížení. Nově představený režim Individual umožňuje uživatelům přizpůsobit si rozložení displeje podle svého.
- Konstrukce špičkového modelu Civic Type R
- Vyšší výkon díky nejsilnějšímu motoru VTEC Turbo v historii modelu Type R
- Optimalizovaná šestistupňová manuální převodovka s přepracovaným systémem přizpůsobení otáček
Zcela nový model Civic Type R navazuje na dlouhou řadu ikonických modelů Type R, z nichž každý zvýšil úroveň výkonu sportovních vozů s pohonem přední nápravy. Nejnovější generace modelu staví na schopnostech svého předchůdce a nabízí nové lehké materiály, zvýšený výkon motoru a vylepšenou jízdní dynamiku. Výsledkem je dosud nejrychlejší, nejdynamičtější a nejnávykovější model Civic Type R.
Dosud nejvýkonnější motor VTEC Turbo
Od první generace uvedené na trh v roce 1997 se model Civic Type R proslavil svými výkonnými, vysoce citlivými a vysokootáčkovými motory. Nejnovější verze potvrzuje odhodlání dosahovat prvotřídního výkonu, díky kterému je model Civic Type R u řidičů již 25 let tak oblíbený.
Nový Civic Type R je poháněn přepracovaným 2,0litrovým čtyřválcovým přeplňovaným motorem VTEC, který využívá několika technologií převzatých z motoristického sportu. Ty dále zlepšují výkon, točivý moment a odezvu nad možnosti dokonce i lehké verze Limited Edition předchozího modelu.
Vývojový tým přepracoval turbodmychadlo, aby se zlepšila jeho účinnost. Snížením počtu lopatek turba a optimalizací jejich tvaru a průměru se snížila setrvačnost uvnitř jednotky. Přepracovaný tvar skříně je menší a kompaktnější než u předchůdce a dále přispívá k vyššímu výkonu a citlivosti turbodmychadla.
Přímý výfukový systém zvyšuje průtok výfukového vzduchu o 13 % oproti předchozímu modelu, snižuje protitlak a umožňuje motoru pracovat efektivněji. Systém je zakončen nově navrženým koncovým tlumičem s třemi koncovkami, který má aktivní ventil pro další zvýšení průtoku výfukových plynů. Vylepšení modulace zvuku také zlepšuje sluchový vjem a zvyšuje zapojení řidiče.
Nový vůz se díky o 48 % většímu otvoru, který zajišťuje nový design mřížky a předního nárazníku, vyznačuje vylepšenou regulací teploty a vzduchovým chlazením prostřednictvím modernizovaného chladiče, což zajišťuje trvalý a optimální výkon při intenzivním používání. Upravený přívod vzduchu má větší průměr a umožňuje 10% zvýšení průtoku nasávaného vzduchu.
To vše je řízeno přepracovaným systémem řízení motoru, který byl aktualizován dalším zvýšením rozlišení řízení časování zapalování a vyladěním řízení proměnného časování (VTC, Variable Timing Control). Ve výsledku se tím zlepšila celková odezva plynu při akceleraci.
Celkovým efektem vylepšení motoru je vyšší výkon ve vysokých otáčkách, nižší spotřeba paliva v nízkých otáčkách a nejvyšší poměr výkonu a hmotnosti v dané třídě. Motor dosahuje výkonu 329 HP při 6 500 ot./min., zatímco točivý moment 420 Nm je k dispozici při pouhých 2 200 ot./min. a zůstává k dispozici až do 4 000 ot./min., přičemž motor se volně vytáčí až do 7 000 ot./min. Model Civic Type R tak dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 5,4 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 275 km/h..
K dosažení těchto hodnot pomáhá přepracovaná šestistupňová manuální převodovka, která má řadu nových funkcí navržených výhradně pro nový model Type R, což výrazně zlepšuje plynulost a zatížení řazení. Nový lehký setrvačník je o 18 % lehčí než předchozí generace a snižuje setrvačnost o 25 %, což pomáhá motoru VTEC Turbo ještě lépe reagovat.
Přepracovaný systém přizpůsobení otáček s automatickým meziplynem zajišťuje dokonale spárované přizpůsobení otáček při řazení nižších převodových stupňů, což pomáhá vyvážení vozu při vjezdu do zatáčky. Zvláštní pozornost byla věnována řazení z 2. na 1. převodový stupeň. Vysokopevnostní převodovka také získala páku s vysokou tuhostí, optimalizované uspořádání řadicí kulisy a také mechanismus vazby mezi řadicí pákou a převodovkou určený speciálně pro model Type R ke zlepšení plynulosti řazení. Zlepšil se i pocit, a to díky optimalizované tuhosti pružiny pro rychlejší řazení s uspokojivějším zatížením.
Navzdory tomu, že jde o nejvýkonnější model Civic Type R všech dob, konstruktéři společnosti Honda snížili emise a spotřebu paliva. Výsledkem rozsáhlého technologického pokroku jsou emise CO2 pouhých 186 g/km při spotřebě paliva 8,2 l/100 km (WLTP).
Lehký, tuhý podvozek vyladěný pro „návykový“ výkon
Model Civic nejnovější generace byl zkonstruován tak, aby jeho podvozek, řízení a odpružení poskytovaly vynikající úroveň vlastností, dynamické odezvy a zpětné vazby ve všech jízdních situacích. Vývoj se zaměřil na přesnou zpětnou vazbu řízení a vyrovnanější jízdu, což zintenzivňuje pocit spojení řidiče s vozem – efekt, který je u zcela nového modelu Type R ještě umocněn.
O 35 mm delší rozvor kol ve srovnání s předchozím modelem Type R a víceprvkové zavěšení zadních kol základního vozu je zkombinováno s výrazně širším rozchodem zadních kol, což zajišťuje lepší stabilitu v zatáčkách oproti předchůdci. Vylepšení se dosáhlo opakovaným testováním jak na dálnici, tak na okruhu Nürburgring.
Konfigurace dvouosého zavěšení předních kol, která omezuje přenos točivého momentu do řízení, byla přepracována pomocí nových spodních ramen zavěšení s optimalizovaným tvarem a tuhostí. Bylo tak dosaženo 16% zvýšení tuhosti odklonu kol ve srovnání s předchozí generací modelu Type R. Přední část má také o milimetr upravenou geometrii s cílem vyhovět pneumatikám Michelin Pilot Sport 4S o rozměru 265/30 R19 a zvýšenému točivému momentu motoru.
Adaptivní tlumiče byly zachovány z předchozí generace, ale mají přepracovanou logiku řízení pro kontrolu náklonu a klopení.
Stabilitu v zatáčkách dále zlepšuje zvýšení tuhosti zadní části karoserie o 15 % oproti předchozímu modelu Civic. S cílem vytvořit tužší karoserii společnost Honda výrazně zvýšila použití konstrukčního lepidla na celý podvozek. Ve srovnání s předchozím modelem Type R bylo použito 3,8násobné množství lepidla, přičemž konstruktéři nanesli nátěr na klíčové oblasti, jako je přepážka, otvory dveří a věže zavěšení zadních kol.
Použití většího množství konstrukčního lepidla je dokladem optimalizace hmotnosti, na kterou se vývojový tým pro vůz Civic také zaměřil. Hliníková kapota nového modelu Civic je o 43 % lehčí než ocelová kapota předchozího modelu, zatímco zadní výklopné dveře vyrobené s použitím pryskyřice jsou o 20 % lehčí než dříve. Strategické použití lehčích materiálů v kombinaci s konstrukčními vylepšeními vyústilo v lehkou, ale vysoce tuhou karoserii.
Brzdnou sílu zajišťuje vylepšený brzdový systém Brembo s přepracovanými brzdovými kanály a novým hlavním brzdovým válcem mechanické brzdy. Ty poskytují lepší regulaci teploty a zároveň zajišťují lepší ovladatelnost a trvalou brzdnou sílu, zatímco dvoudílné plovoucí kotouče jsou zachovány z předchozí generace pro trvale vysokou úroveň brzdného výkonu.
Návykový pocit z řízení
Při vývoji řízení modelu Type R chtěli konstruktéři podpořit plynulou jízdu s minimem nutných korekčních vstupů od řidiče. Toho bylo dosaženo řadou revizí základního technického vybavení. Sloupek řízení nyní obsahuje ložiska, která prošla procesem honování pro lepší pevnost a dlouhou životnost, konce spojovací tyče jsou nyní také vyrobeny z vysoce tuhého materiálu pro lepší pocit z řízení a kluzná část mezihřídele má nyní zoubkování pro přesnější zapojení.
Díky použití přepracované logiky řízení EPS bylo nyní možné na sloupek použít torzní tyč, která má větší průměr a je o 60 % tužší, a také spojovací tyče s vysokou tuhostí, aby se snížily nežádoucí výchylky řízení, za účelem snížení vstupního zpoždění. Je tak dosaženo vynikající zpětné vazby a odezvy.
Řídicí jednotka motoru (MCU) byla přenesena z modelu Civic e:HEV, má však přepracovanou logiku řízení. Tím se zlepšila středová odezva a stabilita mimo střed pro citlivější, ale lineární pocit v celém rozsahu řízení.
Zakázkové pneumatiky Michelin
Aby se zvýšily limity ovladatelnosti vysoce výkonných vozů s motorem vpředu a pohonem přední nápravy, společnosti Honda a Michelin společně vyvinuly z gumárenských směsí pneumatiku na míru, jejímž cílem je vyrovnat se s velkým zatížením přední nápravy při výkonnostní jízdě.
Klíčem bylo zajistit, aby vlastnosti pneumatiky byly stabilní v rozsahu vysokého zatížení a mohly řídit charakteristiky přenosu zatížení u modelu Type R. Po rozšíření pneumatiky na 265 byly testovány a kombinovány různé směsi pro každý blok profilu.
Vlastní výrobní metoda C3M společnosti Michelin zajistila výrazné zlepšení přilnavosti na suchém povrchu, aniž by došlo ke snížení výkonu na mokrém povrchu nebo většímu opotřebení.
Uvnitř má pneumatika strukturu „vlnitého“ pásu, která odpovídá tvaru bloku pneumatiky a nabízí zvýšenou podporu pohyblivým blokům profilu snížením vzdálenosti mezi pásem a kontaktní plochou pneumatiky s asfaltem.
Konstrukční bezpečnost
Model Civic Type R také využívá nové konstrukční komponenty vyvinuté pro standardní Civic, které zlepšují ochranu při předních, zadních a bočních nárazech a zvyšují celkovou pasivní bezpečnost.
Od předchozí generace společnost Honda zavedla síť vzájemně propojených struktur pro zvýšení torzní i ohybové tuhosti. V přední části vozu vytváří silný rám s kruhovou konstrukcí efektivnější kloubovou strukturu přední oddělovací přepážky. To se zrcadlí na zádi, s druhou oddělovací přepážkou s kruhovou konstrukcí vyztužující zadní část vozu. Spojuje je vysoce tuhá mřížková rámová konstrukce podél podlahy, kterou doplňuje středový tunel s tupým spojem. Kromě vylepšeného dynamického chování vozu poskytuje tužší karosérie také lepší kultivovanost. Omezuje přenos hluku a vibrací do kabiny a zajišťuje větší bezpečnost díky vylepšené odolnosti proti deformaci podlahy v případě kolize.
Mezi novinky této generace modelu Civic patří dodatečné výztuhy předních dveří a rámy podběhů zadních kol, které zlepšují vlastnosti při bočním nárazu, a bezpečnostní desky nosníku předního nárazníku, které absorbují energii nárazu a snižují riziko poranění nohou chodců v případě kolize.
Nový model Civic Type R je vybaven 8 airbagy, včetně nových kolenních airbagů pro obě přední sedadla, které snižují nebezpečí zranění cestujících při čelních nárazech, a bočních airbagů, které pomáhají chránit cestující na zadních sedadlech.
Bezpečnostní technologie
Zcela nový model Civic Type R je vybaven pokročilou sadou bezpečnostních prvků, kterými ve své třídě vyniká. Její součástí jsou nejnovější vylepšení systému Honda SENSING, které byly představeny ve standardním modelu Civic. Nejnovější bezpečnostní prvky představují další krok v odvážné ambici společnosti Honda snížit do roku 2050 počet úmrtí při dopravních nehodách s automobily a motocykly značky Honda na nulu.
Sonarové senzory, které byly poprvé představeny ve zcela novém modelu Civic, čtyři vpředu a čtyři vzadu, využívají odraz zvukových vln k detekci nekovových předmětů, jako jsou sklo a stěny. Přední kamera zajišťuje 100stupňový pohled a podporuje vylepšenou technologii rozpoznávání pro zlepšení schopnosti vozu identifikovat čáry na silnici, krajnice, motocykly a cyklisty.
Ke zlepšení detekce, výkonu a ovládání systému se používá čip pro vysokorychlostní zpracování. Díky tomu systém Honda SENSING dokáže detekovat objekty dříve a přesněji než konvenční milimetrové radarové systémy, včetně chodců ve světlém i tmavém prostředí.
Systém Honda SENSING obsahuje následující aktivní technologie zabezpečení:
- Systém varování před čelní srážkou
- Systém pro zmírnění následků nehody (CMBS)
- Sledování dopravy při couvání
- Informační systému pro eliminaci mrtvého úhlu
- Systém pro udržování v jízdním pruhu (LKAS)
- Systém zabránění sjetí z vozovky
- Adaptivní tempomat (ACC)
- Rozpoznávání dopravních značek
- Automatická dálková světla
5. Honda Log R 2.0: Údaje související s výkonem v reálném čase
Při vývoji nového modelu Civic Type R se konstruktéři společnosti Honda rozhodli poskytnout řidičům množství dat prezentovaných srozumitelným způsobem tak, aby řidiči mohli zlepšit a zdokonalit své dovednosti na silnici i na závodní trati. Tak vznikla nová aplikace Honda Log R 2.0.
Tato aplikace, která byla pro novou generaci vozů Type R výrazně přepracována, je nyní zabudována do infotainmentového systému a již nevyžaduje hostování prostřednictvím pevně připojeného chytrého telefonu*. Uživatelé díky ní mají lepší a stabilnější připojení. Aplikace také obsahuje řadu vylepšených obrazovek a grafických údajů pro obrazovku chytrého telefonu i pro data přenášená na novou dotykovou obrazovku infotainmentu.
To vše umožňuje výkonný systém analýzy dat, který využívá více referenčních bodů zachycených prostřednictvím interních senzorů vozu. Aplikace Honda Log R 2.0 tak může poskytovat uživatelům dvě podrobné funkce; funkci „Performance Monitor“ (Monitorování výkonu) a funkci „Scoring“ (Hodnocení).
Ve funkci Performance Monitor lze vybrat a předat řidiči 12 samostatných položek informací o vozidle, včetně teplot motoru, vody a oleje, jakož i úhlu natočení volantu, tlaku v brzdových válcích, úhlu plynového pedálu a rychlosti stáčení. Displej také zobrazuje činnost řidiče a chování vozidla.
Jednou z nových funkcí představených v aplikaci Honda Log R 2.0 je digitální třecí kruh pneumatiky, který vypočítává a zobrazuje maximální třecí sílu každé ze čtyř pneumatik, kterou mohou v daný okamžik vyvinout, a také hodnotu podélné a příčné velikosti skutečné síly pneumatiky použité jako vektor. To se vypočítává z informací o zrychlení vozidla a zatížení pneumatik a informace se zobrazují v reálném čase na monitoru displeje.
Funkce Scoring umožňuje uživatelům zhodnotit jejich jízdu a zlepšit tak dovednosti za volantem. Tato funkce je schopna poskytovat dvě další funkce; „Auto Score“ (Automatické hodnocení) a „Data Log“ (Zaznamenávání dat). Funkce Auto Score vyhodnocuje jízdní výkon na veřejné komunikaci v každodenních situacích, zatímco funkce Data Log umožňuje majitelům zaznamenávat a analyzovat údaje o trase.
Funkce Auto Score funguje vždy, když je spuštěna aplikace Honda LogR 2.0, sleduje a zaznamenává vstupy v pěti klíčových oblastech výkonu: zrychlení, zpomalení, zatáčení, jízda v přímém směru a kombinace. Skóre pro každý ze vstupů je generováno porovnáním jízdy uživatele s algoritmem odvozeným z databáze oddělení výzkumu a vývoje společnosti Honda zabudovaným do aplikace. Tak lze určit, v čem se vylepšovat. Řidiči se také mohou podívat na předchozí jízdy a posoudit, jak se jejich styl jízdy postupem času zlepšuje. Tento režim je navržen tak, aby podporoval zlepšení účinnosti a plynulosti při běžném každodenním řízení.
V režimu Data Log se shromažďují údaje o přetížení při zrychlení, brzdění a zatáčení a jsou kombinovány s mapováním polohy GPS. Tak poskytují komplexní přehled o traťovém okruhu. Barevně označená stopa okruhu umožňuje uživatelům rozpoznat a zlepšit jejich brzdné body a polohu plynu ve všech bodech okruhu. GPS lokátor lze také použít k nastavení značek startu a cíle pro měřená kola okruhu, přičemž všechna data jsou uložena pro porovnání s předchozími a budoucími koly.
Zpětná vazba je poskytována prostřednictvím inovativního bodovacího systému jako součást funkce Data Log. Řidiči tak mohou snáze určit, kde mohou zlepšit své dovednosti. Jedinečná funkce hodnocení v režimu Data Log uděluje až 100 bodů na základě výkonu za kolo okruhu. Systém pracuje se stejnými třídami řidičů C, B, A, S a S+ jako hodnotitelé z oddělení výzkumu a vývoje společnosti Honda a nabízí srozumitelné údaje inspirované profesionálním trénováním v motoristickém sportu pro neustálé zlepšování na trati.
Aby řidiči získali na trati z vozu Type R ještě větší výkon, další funkce zabudované do systému Honda Log R 2.0 zahrnují stopky pro záznam a ukládání časů kol. Režim „VS Mode“ také umožňuje řidičům porovnávat velké množství parametrů a záznamů tras aktivací funkce Data Log.
Pomocí funkcí Auto Score a Data Log se jízdní data uložená v místním úložišti vozu automaticky nahrají na server a lze je kdykoli a kdekoli zobrazit pomocí aplikace Honda Log R 2.0 nainstalované v chytrém telefonu. Další novou funkcí aplikace Honda Log R 2.0 je schopnost přeměnit chytrý telefon schopný nahrávat video na palubní kameru s množstvím dat. Tak je zachycen palubní záznam a překrývají se synchronizované živé toky dat pro řadu výkonových parametrů. Počet kol, čas na traťové kolo, rychlost vozu a otáčky motoru v reálném čase, tření pneumatik, zaznamenané přetížení a další údaje jsou překryty v jasných a snadno čitelných formátech.
Aplikace Honda Log R 2.0 je k dispozici ke stažení z obchodů App Store a Google Play. Řidiči si díky ní mohou projít velké množství hloubkových analýz, i když jsou mimo auto.
(*K zajištění správného fungování všech funkcí aplikace Honda Log R je nadále vyžadováno aktivní datové připojení a Wi-Fi hotspot)
6. Možnost přizpůsobení zážitku s modelem Type R
- Režim nastavení „Individual“ je poprvé dostupný v modelu Civic Type R
- Možnost přizpůsobit reakce motoru, řízení, odpružení a zvuku
- Optimalizované předdefinované jízdní režimy Comfort, Sport a +R
- Režim +R zaměřený na závodní trať pro nejextrémnější výkon
S cílem zajistit každému řidiči maximální zážitek z vozu Civic Type R společnost Honda rozšířila možnosti kontroly nad výkonnostními charakteristikami vozu. Pomocí speciálního přepínače „režimu jízdy“ umístěného vedle řadicí páky si uživatelé mohou vybrat ze tří přednastavených výkonových nastavení – Comfort, Sport a Individual a změnit tak charakteristiku motoru, řízení, odpružení, zvuk motoru, přizpůsobení otáček a měření výkonu. Vyhrazené tlačítko pro režim +R je umístěno těsně nad přepínačem.
Každý režim je přizpůsoben jednotlivým aspektům vozu, včetně adaptivních tlumičů, síly řízení, přizpůsobení otáček a odezvy plynu. Při nastartování motoru se vůz rozjede v režimu, který byl naposledy použit jako výchozí nastavení.
V režimu Comfort nabízí model Civic Type R větší poddajnost a každodenní použitelnost díky softwarovému nastavení odpružení a hladšímu pocitu z řízení. Tento režim je ideální pro nerovný povrch vozovky a delší jízdu po dálnici.
Režim Sport nabízí kombinaci komfortu a dynamické odezvy. Odezva se oproti režimu Comfort zvyšuje, aniž by se zhoršila kvalita jízdy, přičemž je v pásmu mezi režimy Comfort a +R.
Režim +R je nastavení řidiče nejvíce zaměřené na výkon a zůstává optimální volbou pro použití na trati. Tento režim nabízí rychlejší odezvu na plyn a sportovnější, kontrolovanou jízdu prostřednictvím systému adaptivních tlumičů. Výsledkem je přímější a lineárnější pocit z výkonu a řízení, který nabízí maximální zážitek z vozu Type R.
V režimu +R lze zcela vypnout systém kontroly trakce a stabilizační systém vozidla (VSA), což umožňuje vyšší rychlost stáčení a prokluzu. K tomu musí uživatelé v režimu +R stisknout tlačítko VSA na dobu pěti sekund.
Interně se digitální nastavení přepne na přizpůsobené uspořádání modelu Type R, které se zaměřuje na důležitost přenášených dat. Zážitek z režimu +R doplňuje zvýšená hlučnost motoru pro intenzivnější zážitek z jízdy.
Tato nejnovější generace modelu Type R představuje nový režim Individual, celosvětově poprvé u modelu Civic Type R. Tento režim umožňuje úplné přizpůsobení zážitku z jízdy.
Uživatelé v něm mohou konfigurovat nastavení přesně podle svých potřeb, preferencí a místní dopravní situace. Režim je přístupný pomocí kolébkového přepínače jako přednastavené režimy Comfort a Sport. V tomto režimu mohou uživatelé individuálně konfigurovat odezvu plynu, pocit z řízení, odpružení, zvuk motoru, měřič výkonu a systémy přizpůsobení otáček a uložit svá nastavení pro budoucí použití.
7. Originální příslušenství HAC-E
Pro zcela nový model Civic Type R 2023 společnost Honda vyvinula řadu oficiálních doplňků a balíčků příslušenství, které vůz vylepšují a doplňují. Ty sahají od čistě kosmetických doplňků, které umocňují nízký, široký a sportovní charakter vozu, až po praktické prvky, které zvyšují použitelnost vozu při každodenním použití.
Balíčky:
Sada Carbon Pack
Sada Carbon Pack klade velký důraz na dekoraci, ale je zároveň funkční. Součástí je ručně vyrobený, originální celokarbonové křídlo zadního spoileru, karbonový panel středové konzoly a sladěné karbonové lišty prahů, které podporují závodní nádech modelu Type R.
Sada červeného osvětlení
Sada červeného osvětlení kombinuje prvky vnitřního a vnějšího osvětlení a zahrnuje osvětlení předních nohou a prostoru pod sedadly, osvětlení obložení dveří a také osvětlení držáku nápojů a konzoly. To vše vytváří uvnitř vozu Type R sportovní červenou atmosféru. Sadu doplňuje červeno-bílá vnější projekce vzoru modelu Type R, která zlepšuje viditelnost v noci.
Jednotlivé příslušenství:
Kryt karosérie
Kryt celé karosérie pomáhá, aby byl model Type R po celý rok bez poskvrny. Je vyroben z třívrstvých voděodolných, ale prodyšných materiálů a nabízí maximální ochranu před živly a UV zářením. Měkká vnitřní fleecová podšívka chrání lak a je vhodná pro vnitřní i venkovní použití. Tento kryt s logem Type R lze použít se standardními i volitelnými zadními křídly.
Červeně podsvícené prahové lišty
Osvětlené prahové lišty jsou vyrobeny z černé broušené nerezové oceli a mají červeně podsvícené logo Type R. Sada je navržena tak, aby chránila dveřní prahy při nastupování a vystupování, a obsahuje lišty pro všechny čtyři dveřní otvory.
Podlahové rohože Elegance
Podlahové rohože Elegance jsou vyhotoveny ve stejné červené barvě jako koberec a jsou vyrobeny z elegantního všívaného koberce doplněného červenými okraji z nubuku. Přední a zadní sada červených rohoží je navržena tak, aby doplňovala červené akcenty v kabině modelu Type R, a nese kovový znak Type R.
Karbonové křídlo spojleru
Podpořte extrémní vzhled modelu Type R volitelným spoilerem z pravých uhlíkových vláken. Volitelné křídlo s přepracovaným designem oproti standardnímu prvku má ve své konstrukci unikátní, poutavou červenou vazbu, která pomáhá vůz ještě více personalizovat.
Karbonový panel středové konzoly
Extrémní vzhled interiéru modelu Type R můžete podtrhnout volitelným karbonovým panelem středové konzoly se stejnou jedinečnou červenou vazbou, která promění celou kabinu.
Karbonové prahové lišty
Prahové lišty jsou vyrobeny ze skutečného ručně vyráběného karbonu pro zvýšenou ochranu při nastupování a vystupování z vozu a jsou opatřeny logem Type R, které při otevření dveří působí impozantním dojmem.
Červené osvětlení obložení dveří
Po zapnutí zapalování se obložení dveří rozsvítí záplavou měkkého červeného světla. Osvětlení namontované na klikách dveří a kapsách vytváří ve voze sportovní a účelnou atmosféru.
Červené osvětlení nohou předních cestujících a prostoru pod sedadly
Při odemčení dveří vozu Type R se osvítí prostor pod předními sedadly a kompletní prostor pro nohy ve sportovním červeném světle. Během jízdy je osvětlení ztlumeno o 50 %, aby nenarušovalo soustředění.
Červené osvětlení držáku na nápoje a konzoly
Při zapnutí zapalování a světlometů se základna předních držáků nápojů a odkládací schránka ve středové konzole rozsvítí prostorovým, sportovním červeným světlem.
Projektor vzoru modelu Type R
Při otevření předních dveří se na zem promítá logo Type R jasně červeným a bílým světlem, což zajišťuje lepší viditelnost ve tmě při nastupování a vystupování z vozu Type R.
8. Technické údaje
Model | Honda Civic Type R | ||
Typ motoru | 2,0litrový benzínový přeplňovaný | ||
Poháněná kola | Přední | ||
Převodovka | 6stupňová manuální | ||
Název motoru | K20C1 | ||
Zdvihový objem (cm3) | 1996 | ||
Vrtání × zdvih (mm) | Vrtání: 86 Zdvih: 85,9 | ||
Kompresní poměr | 9,8 : 1 | ||
Ventilový rozvod | DOHC čtyři ventily / válec VTEC | ||
Emisní norma | Euro 6D | ||
Typ paliva | Bezolovnatý (98 ron) | ||
VÝKON | |||
Maximální výkon motoru (HP při ot./min.) | 329 při 6500 | ||
Maximální točivý moment motoru (Nm při ot./min.) | 420 při 2200 | ||
0 → 100 km/h (v sekundách) | 5,4 | ||
Max. rychlost (km/h) | 275 | ||
SPOTŘEBA PALIVA A EMISE | |||
WLTC* | |||
Nízká úroveň – CO2 g/km | 260 | ||
Střední úroveň – CO2 g/km | 182 | ||
Vysoká úroveň – CO2 g/km | 161 | ||
Velmi vysoká úroveň – CO2 g/km | 182 | ||
Kombinovaný cyklus – CO2 g/km | 186 | ||
Nízká úroveň – spotřeba paliva l/100 km | 11,4 | ||
Střední úroveň – spotřeba paliva l/100 km | 8,0 | ||
Vysoká úroveň – spotřeba paliva l/100 km | 7,1 | ||
Velmi vysoká úroveň – spotřeba paliva l/100 km | 8,0 | ||
Kombinovaný cyklus – spotřeba paliva l/100 km | 8,2 | ||
Oxid uhelnatý CO (mg/km) | 355,8 | ||
Uhlovodíky jiné než methan (NMHC) (mg/km) | 9,2 | ||
Oxidy dusíku (NOx) (mg/km) | 15,4 | ||
* Příslušné právní předpisy = Výfukové emise: Číslo použitelného základního regulačního aktu a posledního pozměňujícího regulačního aktu: (ES) č. 715/2007 (EU) 2017/1347 | |||
ROZMĚRY | |||
Délka (mm) | 4594 | ||
Šířka (mm) | 1890 | ||
Výška – nenaložené vozidlo (mm) | 1407 | ||
Rozvor (mm) | 2735 | ||
Rozchod předních kol (mm) | 1625 | ||
Rozchod zadních kol (mm) | 1623 | ||
Světlá výška – v nenaloženém stavu (mm) | 121 | ||
Světlá výška – v plně naloženém stavu (mm) | 109 | ||
Kruh otáčení – obrysový | 12,1 | ||
Poloměr zatáčení – na úrovni středu kol (m) | 6,2 | ||
Počet otáček volantu (od dorazu k dorazu) | 2,1 | ||
KAPACITA | |||
Palivová nádrž (litry) | 47 | ||
Počet míst k sezení | 4 | ||
Objem zavazadlového prostoru – s rozloženými zadními sedadly (v litrech, podle metodiky VDA) | 410 | ||
Objem zavazadlového prostoru – se sklopenými zadními sedadly, po střechu (v litrech, podle metodiky VDA) | 1212 | ||
Objem zavazadlového prostoru – se sklopenými zadními sedadly, po okna (v litrech, podle metodiky VDA) | 904 | ||
HMOTNOST | |||
Pohotovostní hmotnost vozidla (kg) | 1429 | ||
Max. povolená hmotnost (kg) | 1800 | ||
Max. povolená hmotnost na nápravu – přední/zadní (kg) | přední: 1010, zadní: 800 | ||
Max. zatížení střechy (kg) | 50 | ||
PŘEVODOVKA | |||
Převodovka | 6stupňová manuální | ||
1. převodový stupeň | 3,625 | ||
2. převodový stupeň | 2,115 | ||
3. převodový stupeň | 1,529 | ||
4. převodový stupeň | 1,125 | ||
5. převodový stupeň | 0,911 | ||
6. převodový stupeň | 0,735 | ||
Konečný převodový stupeň | 3,842 | ||
BEZPEČNOST | |||
ABS (protiblokovací brzdový systém) | ⬤ | ||
Airbagy – řidiče a spolujezdce | ⬤ | ||
Airbagy – kolenní (řidič) | ⬤ | ||
Airbagy – kolenní (spolujezdec) | ⬤ | ||
Airbagy – SRS airbag spolujezdce s možností jeho vypnutí | ⬤ | ||
Airbagy – zadní strana | ⬤ | ||
Airbagy – boční (přední) | ⬤ | ||
Airbagy – boční okenní (přední a zadní) | ⬤ | ||
Informace o mrtvém úhlu, včetně sledování dopravy při couvání | ⬤ | ||
Brzdový asistent (BA) | ⬤ | ||
Systém pro zmírnění následků nehody | ⬤ | ||
Ovládání akcelerátoru pro zmírnění následků nehody | ⬤ | ||
Systém kontroly tlaku v pneumatikách (DWS) | ⬤ | ||
Airbag řidiče SRS (jednostupňové nafouknutí) | ⬤ | ||
eCall (Evropa) | ⬤ | ||
Elektronické rozdělování brzdných sil (EBD) | ⬤ | ||
Signál nouzového zastavení | ⬤ | ||
Varování před čelní srážkou | ⬤ | ||
Přední a zadní bezpečnostní pásy s navíječem s nouzovým blokováním (ELR) | ⬤ | ||
Nastavitelný omezovač rychlosti | ⬤ | ||
Inteligentní omezovač rychlosti | ⬤ | ||
Upevňovací body ISO / norma I-SIZE | ⬤ | ||
Varování při opuštění jízdního pruhu (LDW) | ⬤ | ||
Systém pro udržování v jízdním pruhu | ⬤ | ||
Oznamovací systém odjezdu předního vozidla | – | ||
Vyskakovací kapota | ⬤ | ||
Systém pro zmírnění rizika vyjetí z komunikace | ⬤ | ||
Systém rozpoznávání dopravních značek | ⬤ | ||
Stabilizační systém vozidla (VSA) | ⬤ | ||
ZABEZPEČENÍ | |||
Systém imobilizéru | ⬤ | ||
Dálkové centrální zamykání se dvěma dálkovými ovladači | ⬤ | ||
Bezpečnostní alarm | ⬤ | ||
Volitelné odemykání dveří | ⬤ | ||
Inteligentní nastupování a startování | ⬤ | ||
Super zamykání | ⬤ | ||
Senzor náklonu | ⬤ | ||
Kryt zavazadlového prostoru | ⬤ | ||
Ultrazvukový senzor | ⬤ | ||
INTERIÉR – OBLOŽENÍ | |||
Interiérové panely | Matně černé | ||
Vnitřní kliky dveří | Platinum Chrome | ||
Pedály | Sportovní – nerezové | ||
Rukojeť řadící páky | Hliník | ||
Volant – kůže | Syntetický semiš | ||
Čalounění | Syntetický semiš | ||
Rámeček ventilačních otvorů | Polarizovaný modrošedý | ||
FUNKCE A TECHNOLOGIE A VÝKON | |||
Adaptivní výkonnostní tlumič | ⬤ | ||
Asistent pro agilní ovládání (AHA) | ⬤ | ||
Režim ECON | ⬤ | ||
Jízdní režim | ⬤ | ||
Elektrická parkovací brzda s automatickým držením brzdy | ⬤ | ||
Přidržení brzdy | ⬤ | ||
Elektrický posilovač řízení – přizpůsobení pohybu (MA-EPS) | ⬤ | ||
Elektrický posilovač řízení – variabilní převodový poměr | ⬤ | ||
Asistent rozjezdu do kopce (HSA) | ⬤ | ||
Vypínání motoru ve volnoběhu (benzínové modely) / Režim HEV (hybridní modely) | ⬤ | ||
Multiinformační displej | 10,2″ | ||
Kontrolka řazení (SIL) | ⬤ | ||
POHODLÍ A KOMFORT | |||
Umístění zásuvky pro doplňky | Vpředu, zavazadlový prostor | ||
Klimatizace | Duální, automatická | ||
Klimatizace – zadní vývod | ⬤ | ||
Automatické ztmavení zpětného zrcátka | ⬤ | ||
Automatické stěrače | ⬤ | ||
Háček pro síť k zajištění nákladu | ⬤ | ||
Adaptivní tempomat | ⬤ | ||
Dveřní zrcátka – asférická | Řidič | ||
Dveřní zrcátka – elektricky nastavitelná | ⬤ | ||
Dveřní zrcátka – vyhřívaná | ⬤ | ||
Dveřní zrcátka – elektricky sklopitelná | ⬤ | ||
Přední a zadní elektrická okna | ⬤ | ||
Přední sedadlo – manuální nastavení výšky | Řidič | ||
Dálkovým ovladačem lze ovládat | Zrcátka a okna | ||
Parkovací senzory (přední 4: zadní 4) | ⬤ | ||
Poměr dělení zadních sedadel | 60/40 | ||
Zadní kamera | ⬤ | ||
Sluneční clony s vnitřním zrcátkem | ⬤ | ||
Výškově a podélně nastavitelný volant | ⬤ | ||
VNITŘNÍ OSVĚTLENÍ | |||
Vnitřní osvětlení (stropní) | Bílé | ||
Vnější osvětlení vozidla | ⬤ | ||
Osvětlení odkládací přihrádky | ⬤ | ||
Čtecí lampička (přední) | ⬤ | ||
Osvětlení přístrojové desky | Bílé | ||
Zadní světlo ke čtení | ⬤ | ||
Osvětlení zrcátka ve sluneční cloně | ⬤ | ||
Osvětlení zavazadlového prostoru | ⬤ | ||
AUDIO A KOMUNIKACE | |||
BluetoothTM Hands-Free pro telefon (HFT) | ⬤ | ||
DAB | ⬤ | ||
Honda CONNECT s navigací (9″ dotyková obrazovka, AM/FM/DAB, Apple Carplay a Android Auto, aktuální dopravní informace) | ⬤ | ||
Integrovaná aplikace Honda LogR 2.0 | ⬤ | ||
Reproduktory | 8 | ||
Reproduktory – přední výškový reproduktor | ⬤ | ||
Ovládání audiosystému na volantu | ⬤ | ||
Počet USB vpředu | 2 (1 data a 1 nabíjení) | ||
Počet USB vzadu | 2× nabíjení | ||
Bezdrátové připojení k Apple Carplay | ⬤ | ||
Bezdrátové nabíjení | ⬤ | ||
EXTERIÉR | |||
Typ antény | Černá žraločí ploutev | ||
Znak | Type R | ||
Výfuk | Tři koncovky | ||
Povrchová úprava vnějších klik dveří | Karoserie | ||
Mřížka | Berlina Black | ||
Barva zrcátek | Černá | ||
Zatmavované sklo | ⬤ | ||
Spoiler | Na podpěrách z tlakově litého hliníku | ||
Exkluzivní stylové prvky (umístění) | Jedinečný přední + zadní nárazník se zadním difuzorem a bočními lištami | ||
Lišty oken | Černé | ||
VNĚJŠÍ SVĚTLA | |||
Automatické světlomety | ⬤ | ||
Automatické seřizování předních světlometů | ⬤ | ||
Denní svícení LED | ⬤ | ||
Funkce „Coming Home / Leaving Home“ (časové spínání světel) | ⬤ | ||
Barva prodloužení světlometu | Černá | ||
Typ světlometů | LED | ||
Systém přepínaní dálkových a potkávacích světel (HSS) | ⬤ | ||
Typ zadních světel | LED | ||
Typ předního ukazatele směru | LED | ||
KOLA A PNEUMATIKY | |||
Řešení v případě prázdné pneumatiky | Sada na opravu pneumatik | ||
Přední a zadní pneumatiky | 265/30/R19 Michelin Pilot Sport 4S | ||
Litá kola | ⬤ | ||
Rozměr a provedení kol | 19″ matná černá |