Novinky

Honda Jazz 2023: větší výkon i sportovnější verze pro Evropu

Honda představila v říjnu loňského roku na JDM facelift modelové řady Jazz a nyní tu máme oficiální informace o evropské verzi modernizovaných modelů Jazz e:HEV a Jazz Crosstar E:HEV. Rozhodně nejzajímavější informací, která citelně zvýší atraktivitu modelu, je, že i v této části světa dostaneme sportovnější verzi, identickou s japonskou verzí RS (Road Sailing). Jen u nás neponese loga RS.

Bude se jmenovat Advance Sport, neponese žádná extra loga, od ostatních verzí se liší agresivnější přídí a zádí, nástavci prahů, křidélkem na pátých dveřích a specifickým designem 16″ kol, ale hlavně došlo i k technickým změnám. Pružiny jsou vpředu měkčí o 8 % a vzadu tužší o 20 % a jsou zkombinovány s tužšími tlumiči. Toto naladění má zajistit dynamičtější jízdní projev. Došlo také k přepracování elektroniky plynového pedálu s cílem „nabídnout více síly a zlepšit odezvu“. V Japonsku má RS i pádla pod volantem pro nastavení míry rekuperace a možnost volby režimů Econ, Normal a Sport, předpokládám, že toto bude i dispozici také.

Dalším rozdílem Advance Sport je čalounění sedadel v kombinaci mikroplyše s šedou koženkou a žlutým prošíváním a tříramenný volant. Jazz Advance Sport bude těžit také ze silnějšího pohonného systému. Elektromotor má výkon zvýšený o 14 koní na 122 koní a benzinová patnáctistovka posílila o 10 koní. Točivý moment obou motorů zůstal beze změn, maximum je tedy stále 253 Nm. Honda zatím neprozradila, zda to má nějaký pozitivní vliv na zrychlení 0-100 km/h. Mimochodem – o 11 koní posílil také generátor. Emise CO2 zůstaly na stejné hodnotě 102 g/km, takže spotřeba bude zřejmě beze změn, Advance Sport vypouští 106 g.

Silnější pohonný systém dostanou ale i všechny ostatní jazzy a crosstary MY2023. I ty mají lehce pozměněnou masku, tmavší podklad světlometů a design nárazníků, Honda však ukázala zatím jen fotky crosstaru, tomu provedené změny opravdu prospěly, klasický jazz asi bude také identický s JDM verzí. Zvýšená verze získala navíc nový modrý lak Fjord Mist. Interiéry dostaly nové dekory a barvy, u crosstaru se také změnilo čalounění (tak snad už nebude škrábat). Další vítanou změnou je možnost táhnout přívěsy. Sice jen s váhou do 500 kg, ale na menší vozíky nebo kola to bude stačit. Prodej vylepšených jazzů začne „zkraje roku 2023“.

4 komentáře: „Honda Jazz 2023: větší výkon i sportovnější verze pro Evropu

  • Posílení super. Design se taky vylepšil. Vypadá to podle fotek, že by mohl být k dispozici i Crosstar bez ližin, kvůli kterým vzniká navíc další (ne)aerodynamický šum. Jenom ta cena je nyní o 100K vyšší, než při našem nákupu ve 2021. Takže pro nadšence paráda, pro zbytek světa zůstává ještě neprodejný.

    • Ne, Crosstar má ližiny stále. 😉 Při jízdě oběma mi nepřišlo, že by tam byl nějaký rozdíl. Já bych naopak uvítal, kdyby ližiny mohl mít i normální Jazz, s nosiči, uchycenými v rámu dveří, mám špatné zkušenosti.

  • Pádla pod volantem jsou na obrázku vidět a přepínač režimů (vlevo volantu) trochu taky. Sedadla moc sportovně nevypadají a jsem zvědav na zrychlení, ale Dynamic to asi neporazí… 🙁

    • Sedadla budou asi sériová. Nejsou vyloženě sportovní, ale drží slušně. Určitě lépe, než na co vypadají. 😉
      Na Dynamic to asi mít nebude, ale lepší, než nic.

Komentáře nejsou povoleny.