Honda Jazz 2023: větší výkon i sportovnější verze pro Evropu
Honda představila v říjnu loňského roku na JDM facelift modelové řady Jazz a nyní tu máme oficiální informace o evropské verzi modernizovaných modelů Jazz e:HEV a Jazz Crosstar E:HEV. Rozhodně nejzajímavější informací, která citelně zvýší atraktivitu modelu, je, že i v této části světa dostaneme sportovnější verzi, identickou s japonskou verzí RS (Road Sailing). Jen u nás neponese loga RS.
Bude se jmenovat Advance Sport, neponese žádná extra loga, od ostatních verzí se liší agresivnější přídí a zádí, nástavci prahů, křidélkem na pátých dveřích a specifickým designem 16″ kol, ale hlavně došlo i k technickým změnám. Pružiny jsou vpředu měkčí o 8 % a vzadu tužší o 20 % a jsou zkombinovány s tužšími tlumiči. Toto naladění má zajistit dynamičtější jízdní projev. Došlo také k přepracování elektroniky plynového pedálu s cílem „nabídnout více síly a zlepšit odezvu“. V Japonsku má RS i pádla pod volantem pro nastavení míry rekuperace a možnost volby režimů Econ, Normal a Sport, předpokládám, že toto bude i dispozici také.
Dalším rozdílem Advance Sport je čalounění sedadel v kombinaci mikroplyše s šedou koženkou a žlutým prošíváním a tříramenný volant. Jazz Advance Sport bude těžit také ze silnějšího pohonného systému. Elektromotor má výkon zvýšený o 14 koní na 122 koní a benzinová patnáctistovka posílila o 10 koní. Točivý moment obou motorů zůstal beze změn, maximum je tedy stále 253 Nm. Honda zatím neprozradila, zda to má nějaký pozitivní vliv na zrychlení 0-100 km/h. Mimochodem – o 11 koní posílil také generátor. Emise CO2 zůstaly na stejné hodnotě 102 g/km, takže spotřeba bude zřejmě beze změn, Advance Sport vypouští 106 g.
Silnější pohonný systém dostanou ale i všechny ostatní jazzy a crosstary MY2023. I ty mají lehce pozměněnou masku, tmavší podklad světlometů a design nárazníků, Honda však ukázala zatím jen fotky crosstaru, tomu provedené změny opravdu prospěly, klasický jazz asi bude také identický s JDM verzí. Zvýšená verze získala navíc nový modrý lak Fjord Mist. Interiéry dostaly nové dekory a barvy, u crosstaru se také změnilo čalounění (tak snad už nebude škrábat). Další vítanou změnou je možnost táhnout přívěsy. Sice jen s váhou do 500 kg, ale na menší vozíky nebo kola to bude stačit. Prodej vylepšených jazzů začne „zkraje roku 2023“.
Posílení super. Design se taky vylepšil. Vypadá to podle fotek, že by mohl být k dispozici i Crosstar bez ližin, kvůli kterým vzniká navíc další (ne)aerodynamický šum. Jenom ta cena je nyní o 100K vyšší, než při našem nákupu ve 2021. Takže pro nadšence paráda, pro zbytek světa zůstává ještě neprodejný.
Ne, Crosstar má ližiny stále. 😉 Při jízdě oběma mi nepřišlo, že by tam byl nějaký rozdíl. Já bych naopak uvítal, kdyby ližiny mohl mít i normální Jazz, s nosiči, uchycenými v rámu dveří, mám špatné zkušenosti.
Pádla pod volantem jsou na obrázku vidět a přepínač režimů (vlevo volantu) trochu taky. Sedadla moc sportovně nevypadají a jsem zvědav na zrychlení, ale Dynamic to asi neporazí… 🙁
Sedadla budou asi sériová. Nejsou vyloženě sportovní, ale drží slušně. Určitě lépe, než na co vypadají. 😉
Na Dynamic to asi mít nebude, ale lepší, než nic.