Právě byla představena nová generace nejdůležitějšího automobilu značky Honda na japonském trhu – malého MPV Freed. Proč nejdůležitějšího? Poté, co aktuální generace modelu Jazz/Fit zákazníky nezaujala, se stal právě freed nejprodávanější hondou na JDM (samozřejmě mimo kategorii kei, kde vládne N-BOX).
Generační obměna byla očekávána s velkým napětím, protože další prodejní fail by už mohl způsobit Hondě značné problémy. Jak už bylo řečeno, jazzu se moc nedaří a nijak zvlášť nadšení nejsou Japonci ani z minivanu StepWGN. Trošku paradoxní je, že se u stepwgnu jako o hlavním důvodu problémů hovoří o příliš konzervativním designu. Tak asi proto vypadá nová Honda Freed jako zmenšený stepwgn. 😉 I tady jde o návrat ke kořenům, lze vysledovat podobné rysy až k modelu Mobilio z počátku tisíciletí.
Design je tedy k nepoznání odlišný a v duchu současného stylu Hondy velmi minimalistický, osobně se mi víc líbí charakternější a dynamičtější současný model, tak snad to budou Japonci vnímat jinak. 😉 Ale ti, co budou chtít více individuality, mohou sáhnout po osobitější variantě Freed Crosstar s bodykitem a doplňky, mimochodem výchozí verze nese přídomek Air. Freed MY2025 má rozměry 4310 x 1695 x 1755 mm a rozvor 2740 mm. Při stejném rozvoru je tedy mezigeneračně o 45 mm delší a také o 10,5 cm nižší(!). Crosstarovy lemy blatníků zvětšují šířku o 25 mm.
Interiér je také úplně jiný svět, tentokrát ale v naprosto opačném smyslu. Ten současný je fakt podivný slepenec, u novinky je krásné uklizený, přehledný a zjevně vyrobený z kvalitnějších materiálů. Přitom ale nepřišel o spoustu úložných prostor, což je naprostá nutnost. Interiér může být buď klasický pětimístný se dvěma řadami sedadel, šestimístný se třemi řadami sedadel, přičemž ve druhé jsou kapitánská sedadla a nebo klasicky sedmimístný. Oba vozy mají mít v kabině materiály odolné proti poškrábání a crosstar navíc i voděodolné čalounění.
Podrobnější technické informace budou k dispozici později, ale vzhledem k tomu, že freed vychází z jazzu, je jasné, že bude vybaven hybridním pohonem 1.5 i-MMD (aktuálně je to stále ještě letitý systém i-DCD s benziňákem stejného objemu) nebo atmosférickou patnáctistovkou v kombinaci s CVT, pohánějící přední nebo všechna čtyři kola.





















