Na americkém trhu byl právě představen modernizovaný kompakt Honda Civic modelového roku 2025 a automobilka se toho fakt nebojí – změna vzhledu je to nejmenší. Ale začněme právě s ním – designéři sice ponechali původní tvar světlometů, ale šikovně je zamračili, takže působí ostřeji a sportovněji. V rámci úprav přídě se autu zase vrátila šestiúhelníková maska chladiče, akorát se rozšiřuje směrem dolů jako u accordu, HR-V a ZR-V. Samozřejmě byl upraven i nárazník, osazený výraznou podkovou nasávacího otvoru, z něho je ale funkční zhruba třetina. Nejsem si ale jistý, že je ten vzniklý „předkus“ zlepšením…
Ne úplně nejmoderněji působící zadní svítilny dostaly alespoň výrazně tmavý podklad. Poslední viditelnou změnou je nový design kol. Jo – málem bych zapomněl – vypadá to, že bude možné vybírat kromě komplet černého interiéru i z verze se světlými sedadly a výplněmi dveří, což je fajn. Top verze má standardně kožené čalounění sedadel.
Tak teď k tomu avizovanému šoku. Skončil skvělý motor 1.5 VTEC Turbo, jenž byl nahrazen hybridním i-MMD s atmosférickým dvoulitrem!!! Ano, ten systém je jízdně výrazně příjemnější, než hybrid od Toyoty a Honda to dobře ví, ale stejně si myslím, že opravdu hodně riskuje…
Hybridní systém je identický s tím ve zbytku světa, v Americe se však uvádí kombinovaný výkon elektromotoru a atmosférického dvoulitru, takže se Honda Civic 2025 chlubí systémovým výkonem 203 k a točivým momentem 315 Nm. Automobilka říká, že je Sport Hybrid rychlejší než u 1.5 Turbo.
Podrobnější informace budou k dispozici před začátkem prodeje, těšit se v Americe mohou na nové laky Solar Silver Metallic, Urban Gray Pearl, Blue Lagoon Pearl a Sand Dune Pearl. Mimochodem motor 1.5 Turbo není úplně mrtvý, v kombinaci s šestistupňovým manuálem bude i nadále k dispozici ve sportovně laděné verzi Civic Si, její modernizace přijde na řadu později, stejně jako Type R.
Základem nabídky sedanu i 5D je atmosférický dvoulitr s výkonem 152 koní při 6400 otáčkách a točivým momentem 180 Nm v rozmezí 4000-5000/min, ten byl k dispozici doposud pouze pro sedan. Kombinuje se výhradně s převodovkou CVT.