/ Honda Civic (2025) šokuje: facelift a konec turbomotoru! /

Na americkém trhu byl právě představen modernizovaný kompakt Honda Civic modelového roku 2025 a automobilka se toho fakt nebojí – změna vzhledu je to nejmenší. Ale začněme právě s ním – designéři sice ponechali původní tvar světlometů, ale šikovně je zamračili, takže působí ostřeji a sportovněji. V rámci úprav přídě se autu zase vrátila šestiúhelníková maska chladiče, akorát se rozšiřuje směrem dolů jako u accordu, HR-V a ZR-V. Samozřejmě byl upraven i nárazník, osazený výraznou podkovou nasávacího otvoru, z něho je ale funkční zhruba třetina.

Ne úplně nejmoderněji působící zadní svítilny dostaly alespoň výrazně tmavý podklad. Poslední viditelnou změnou je nový design kol. Jo – málem bych zapomněl – vypadá to, že bude možné vybírat kromě komplet černého interiéru i z verze se světlými sedadly a výplněmi dveří, což je fajn. Top verze má standardně kožené čalounění sedadel.

Tak teď k tomu avizovanému šoku. Sedíte? Sedan i fastback Honda Civic se doposud v USA nabízely ve čtyřech verzích výbavy. Ale s tím je konec. Nově se smrskly na… dvě! Oba vozy teď půjde koupit pouze ve specifikacích Sport Hybrid a Sport Touring Hybrid. A s tím logicky souvisí i radikální změna v oblasti pohonných jednotek. Skončil atmosférický 2.0 i-VTEC i 1.5 VTEC Turbo a jedinou dostupnou motorizací bude stejně jako v Evropě hybridní dvoulitr 2.0 i-MMD!!! Ano, ten systém je jízdně výrazně příjemnější, než hybrid od Toyoty a Honda to dobře ví, ale stejně si myslím, že opravdu hodně riskuje…

Hybridní systém bude zřejmě identický s tím ve zbytku světa, v Americe se však uvádí kombinovaný výkon elektromotoru a atmosférického dvoulitru, takže se Honda Civic 2025 chlubí systémovým výkonem 203 k a točivým momentem 315 Nm. Automobilka říká, že je Sport Hybrid rychlejší než u 1.5 Turbo.

Podrobnější informace budou k dispozici před začátkem prodeje, těšit se v Americe mohou na nové laky Solar Silver Metallic, Urban Gray Pearl, Blue Lagoon Pearl a Sand Dune Pearl. Mimochodem motor 1.5 Turbo není úplně mrtvý, v kombinaci s šestistupňovým manuálem bude i nadále k dispozici ve sportovně laděné verzi Civic Si, její modernizace přijde na řadu později, stejně jako Type R.