Když nepočítáme sportovní značku Acura, automobilka Honda vždy vyráběla jen a pouze automobily se jménem Honda. Ale těžká doba žádá zoufalé činy. 😉 Honda sice vloni na čínském trhu byla na pěkném čtvrtém místě s 5,5% podílem, ale prodeje jí rok od roku klesají (stejně jako ostatním japonským značkám). S tím, jak se stále zlepšuje kvalita čínských automobilů, jsou ke svým automobilkám Číňané stále loajálnější – právě na úkor Japonců, které historicky úplně nemilují.
Možná proto se Honda rozhodla to zkusit s autem, které nemá na karoserii známé kmitající H, ale cosi, co je zřejmě stylizovaná květina – a ani se nejmenuje Honda. Díváte se na sedan Lingxi L a jedná se o vůz, vyvinutý a vyrobený společností Dongfeng-Honda. Zjevně se tak Honda snaží vyvolat dojem, že jde o čínské auto, což by zase nemuselo být zase tak těžké, protože tam existuje kolem 250(!) různých výrobců a značek.
Lingxi L se od ostatních vozů Honda liší i designem. Byl inspirován tryskovými stíhacími letouny a je plný ostrých hran a zlomů. Je mimochodem naprosto identický jako výchozí koncept z roku 2023. Oku Evropana to může působit trochu bizarně, ale to neznamená, že se to nebude líbit Číňanům. 😀 Interiér je vytvořen výrazně ve stylu Hondy e – disponuje pěti obrazovkami, přičemž ty krajní jsou vyhrazeny zpětným kamerám. Luxusně působící interiér v modro-bílé kombinaci je čalouněn kůží a alcantarou.
Asi už tušíte, že jde o elektromobil, jak také jinak. Dostane pohon předních kol, takže patrně spočívá na platformě e:N Architecture F. Disponuje výkonem 218 koní a akumulátor s kapacitou 59,22 kWh by měl stačit na 520 km jízdy (podle tamní metodiky CLTC). Zajímavé je, že jde o LFP (lithium iron phosphate) akumulátor, není však zřejmé, jestli od čínského partnera nebo z vývoje Hondy, která avizovala první LFP na rok 2025, kdy půjde do prodeje i Lingxi L. Ale zřejmě půjde o baterie CATL jako v případě modelů Honda e:NS1, e:NP1, e:NS. a e:NP2.