Letos v březnu se na japonském trhu představila modernizaci pro malé crossover-coupe Honda HR-V (tam je pojmenované Vezel), které za nějaký čas dorazí i do Evropy a s lehkým zpožděním přichází také úpravce Mugen s odhalením své (primárně stylingové) sady pro tento model. Změn by se oproti dosavadní verzi pár našlo. 🙂
I přes změny vzhledu produkčního modelu je celý spodní bodykit vlastně stejný, lehce se změnilo pouze barevné schéma některých prvků. To jen potvrzuje, že sada spoilerů jako by k autu úplně nepatřila, což jsem psal už před třemi lety. Mugen Vezel je opět nafocen s 18″ koly Mugen MDW (což ale nebrání koupit si jiná 😉 ), nezměnil se sportovní zadní díl výfuku, ofuky oken, ani dvojice křídel na pátých dveřích či aerodynamické kryty zrcátek.
Co je tedy jinak? Na přídi se změnila pouze horní část masky, v níž je zakomponován úzký červený pásek. Vzadu už je to zajímavější. Mugen zjevně není (zcela poprávu) spokojen s tím, jak designéři Hondy tvoří zadní svítilny a stejně jako u Civicu Type R připravil vlastní variantu. Honda HR-V ji sice nepotřebuje tak nutně jako civic, ale i zde Mugen odvedl lepší práci. Poslední novinka není na pohled vidět a jedná se o funkční úpravu – hárevéčko je další vůz z rodiny Mugen, jenž může být vybaven rozpěrou Performance Damper od Yamahy. Výrobce slibuje vpravdě zázračné benefity v podobě tlumení vibrací, rázů, otřesů, ale i souvisejícího hluku nebo menšího opotřebení pneumatik a co u tuningu oceníme v první řadě – lepší ovladatelnost a preciznější řízení. Všeho bude nejspíš stopové množství, ale každé vylepšení se počítá.

