/ Subaru WRX (konečně zase jednou něco) vyhrálo! /

Benzinové hlavy mají Subaru zafixováno jako „tu značku co vyhrává rallye“, ale faktem je, že Plejády už (nikde) moc nevyhrávají. Vlastně jedinou výjimkou, potvrzující pravidlo, byl titul v japonských cesťácích Super GT v kategorii GT300 z roku 2021, jenž získal speciál na bázi kupé BRZ. Ne, to není v žádném případě nevýznamný úspěch, vždyť Super GT je spolu s Super Formula nejvýznamnějším závodním seriálem v Japonsku a nižší třída GT300 je nabitá mnohem víc, než top GT500, ale když se na triumf muselo čekat takových roků, pošramocenou image to lusknutím prstů nezmění.

Řada fandů navíc nemůže Subaru odpustit, že vyklidilo kategorii rallye, mnozí považují okruhy za trošku méněcenný sport. Model Subaru WRX se sice vrátil do japonského šampionátu v rallye, ale zatím nezáří, pro Subaru je navíc nyní stejně důležitější konečně se prosadit i mimo Japonsko. A to se konečně podařilo.(?)

Posádka Carlo Van Damme, Tim Schlick, Kota Sasaki a Rintaro Kubo se Subaru WRX NBR Challenge vyhrála počátkem června svou třídu SP4T ve slavném závodě 24 hodin Nürburgringu. Takže velká gratulace! Nebo?

Je to takový Audi-style triumf. Mrzuté totiž je, že v kategorii SP4T si to rozdala celá dvě(!) auta a tovární tým STI se Subaru WRX porazil soukromníky s Porsche 718 Cayman. Já vím, že historie se neptá (WRX navíc dostávalo v předešlých letech na frak i od garážistů) a ve čtyřiadvacetihodinovce na Ringu jsou i třídy, kde startuje i pouhý jeden účastník, ale stejně – Subaru by podle mě mělo buď začít dělat motorsport v nějaké seriózní formě (rozuměj v odvětví a kategorii, která má z pohledu image nějaký smysl) nebo vůbec…

1 komentář

  • Hmm, pomalu padesátičlenný tým proti soukromníkům… Úplný hrdinský čin. Ale to auto je pěkný, to zas jo:-)

Komentáře jsou uzavřeny.