/ Příští Nissan GT-R bude zase plnotučný supersport /

Tak už se zase mluví o superautě Nissan GT-R. Není to tak dávno, co se tohle téma vezlo na vlně popularity, způsobené impozantním konceptem Nissan Hyper Force a automobilka průběžně přikládá pod kotel, a už tu máme zase nějaká zrnka rýže z jokohamského suši.

Vzhledem k tomu, že už je jisté, že Nissan GT-R (R36) bude elektromobil, bude teď největším úkolem automobilky přesvědčit veřejnost, že nepůjde o nějaký polovičatý pokus o sporťák, ale model, který bude opět hrdě nosit označení GT-R. A proto si na novou generaci budeme muset počkat trochu déle, než bývá obvyklé.

Stále totiž platí, že Nissan čeká na akumulátory s pevným elektrolytem, které pomohou zmírnit největší problém elektrických sportovních aut – váhu (jo, ten titulek je trošku dvojsmysl 😉 ). Jestli máte mít v podlaze 600 nebo (třeba) 400 kg, to už je znát. Nissan tedy potřebuje čas, aby postavil skutečně plnohodnotné GT-R. První prototyp elektroauta s SSB vyjede v roce 2026 a o dva roky později by měl jít vůz s touto technikou do výroby. To ale ještě nebude GT-R.

Je dost nepravděpodobné, že by se Nissan GT-R R36 dostal do prodeje dříve, než v roce 2029-2030 a možná budeme muset dokonce počkat do počátku příští dekády. Ale zase se nesmí čekat moc dlouho, aby nepřišla výrazně dříve s elektrickým SSB superautem konkurence.

Co se současného Nissanu GT-R R35 týče, tak se už nějakou dobu spekuluje, že posledním modelovým rokem bude 2025, takže by se vyráběl odteď už jen zhruba rok.

2 komentáře

  • Jestli budou čekat do 2030, tak to dávno budou SSB auta z Číny. Jak moc budou mít image na supersport uvidime, ale když vidím, co vyrábí v jiných kategoriích a jak se v tom plácají ostatní… Ferrari může být v klidu, Porsche už má Taycana a pilně testují na 911, ostatní teda nevím nevím…

    • A
      Japan Cars

      Čína se do superaut nepožene, tam už je potřeba mít kromě techniky i image.

Komentáře jsou uzavřeny.