/ Mazda MX-5: v Evropě skončil dvoulitr /

Já vím, už je to už pár týdnů stará informace, ale byl jsem chvíli v teplých krajích a tohle skřípání zuby tady prostě musí zaznít – Mazda MX-5 potichu na celém evropském trhu (s výjimkou Velké Británie) přišla o dvoulitrový benziňák a k dispozici bude už pouze s patnáctistovkou. Je to skutečně rozhodnutí, plně kompatibilní s prémiovými ambicemi značky, muhehe…

Ačkoli v konfigurátorech napříč Evropou je stále vše při starém, ve skutečnosti však v tuto chvíli už nelze objednávat žádnou MX-5 Skyactiv-G 2.0, nicméně Mazda má prý ještě slušnou zásobu dvoulitrů na skladech. Po jejich vyprodání však už nebude možnost volby. Důvodem je snaha o snížení flotilových emisí, protože když si doposud miatu někdo koupil, bylo to většinou s dvoulitrem.

Nic proti typu Mazda MX-5 Skyactiv-G 132, je to moc pěkný motor, ve své době byl dokonce zábavnější než dvoulitr, ale 132 koní při 7000/min a 152 Nm při 4500 otáčkách se zrychlením na stovku za 8,3 s je prostě obrovská výkonnostní degradace. Osobně bych to po dlouhých létech soužití s NA 1.8 a NB 1.8 přežil, ale mnozí to budou vidět jinak. Koneckonců i já si myslím na upgrade ND 2.0…

Ale jak říkám, motor není ten zásadní problém. Problém je absence samosvoru, dobře tvarovaných sedadel Recaro a patrně i konec targa verze RF, nabízené globálně pouze s dvoulitrem. 🙁 Nový stav věcí zatím na webech není patrný, takže je možné, že dojde k úpravě specifikací a recara se někde objeví, jenže samosvor nemá 1.5 ani v Japonsku, což platí i o tlumičích Bilstein. Tož tak…