Věřte nebo ne, ale Lexus LBX Morizo RR už není koncept! Automobilka oznámila, že tuto sportovní verzi crossoveru s tříválcem, vypůjčeným ze současných sportovních toyot, bude vyrábět a oficiálně představila finální verzi. No nečertěte se, jaký jiný sportovní model by měl Lexus mít?
Ne, nedělám si legraci. Kompaktní hatch Lexus CT už je dávno minulostí a modely IS (pokud je vůbec v nabídce) nebo UX jsou obludy s váhou ke dvěma tunám. Takže crossover na bázi Toyoty Yaris Cross je paradoxně v současnosti pro sportovní úpravy v současnosti možná nejvhodnější auto z portfolia Lexusu. Zase tak velký a vysoký není a těžký také ne. Takže co se na nás chystá? Tedy ne na nás, Lexus LBX Morizo RR byl zatím potvrzen a představen pouze pro JDM, ale to už Evropana asi nedokáže rozhodit. 😉
Lexus LBX Morizo RR je vybaven přeplňovaným zážehovým tříválcem 1,6 l (G16E-GTS), naladěným na rovných 300 koní a 400 Nm a kombinuje se jak se šestistupňovým manuálem, tak s osmistupňovým měničovým automatem, jenž za pomoci pohonu všech kol zvládne zrychlit z klidu na 100 km/h za krásných 5,2 s. Ostré LBX stojí na kolech s obutím 235/45 R19 a váží přijatelných 1440 kg u verze s 6MT. Automat má však pouze o 30 kg více. Lexus uvádí, že je Morizo RR o 15 mm širší a o 10 mm nižší.
Lexus LBX Morizo RR má samozřejmě také sportovní bodykit, sedadla s výrazným bočním vedením a dvojitou koncovku výfuku. Lexus vyrobí pouhou stovku těchto aut a to za cenu (v přepočtu) 975 000 korun respektive za 1 080 000 Kč v případě blíže nespecifikované verze Bespoke Build s individuálními úpravami. První vozy budou dodány zákazníkům už v srpnu, ti budou při takto omezením množství samozřejmě vybráni losem.