Honda poprvé představila modernizaci aktuální generace civicu letos na jaře v USA a teď přichází na řadu facelift tamní nejsportovnější varianty karosářské verze sedan – Honda Civic Si. Ta, jak známo, není ani zdaleka tak ostrá jako fastback Civic Type R a není ani tak rychlá jako GTI a jemu podobné „warm-hatch“ modely. Má pod kapotou motor 1.5 VTEC Turbo, naladěný (alespoň oficiálně) na výkon 203 k a točivý moment 260 Nm, takže o rychlosti úplně není. Ale spoléhá na brilantně naladěný podvozek a šestistupňovou manuální převodovku, které mají být zárukou oldschoolově zábavného svezení.
Ten recept asi funguje, nemůže být pochyb o tom, že americký sedan Honda Civic Si inspiroval japonskou sportovně laděnou pětidveřovou novinku Civic RS. A pro modelový rok 2025 bude „esíčko“ ještě o kousek lepší. Pokud jde o design, také samozřejmě dostalo příď s novou maskou a nárazníkem a jako u zmíněného RS jsou spodní „mračítka“ světlometů černá. Změnil se také design kol a na blížící se zásah omezovače nově upozorňuje blikající dioda.
Ta hlavní vylepšení však nejsou na první pohled vidět. Auto bylo ještě o něco více vyztuženo – má novou spodní část B sloupku karoserie a pevnější prahy zadních dveří. Změnilo se také naladění tlumičů s cílem ještě zlepšit ovladatelnost.
Další novinkou je rozšíření rev-matching funkce (meziplynů). Doposud byla k dispozici pouze při podřazování z trojky na dvojku, nově je meziplyn k dispozici také z dvojky na jedničku. Mezi další (méně důležité) novinky, patří speciální grafika přístrojového štítu s ukazateli příčného zrychlení a plnicího tlaku turba. A sportovní sedadla jsou teď vyhřívaná. To všechno s sebou přineslo zdražení o 850 dolarů na 29 950 dolarů, tedy v přepočtu necelých 680 tisíc korun.