Honda je dost opatrná, co se týče spolupráce s jinými subjekty, spoléhá primárně sama na sebe, ale co se elektromobility týče, není moc čas na hrdinství, vývoj vyžaduje obrovské finanční prostředky a navíc je potřeba nejen srovnat krok, ale předstihnout Teslu a čínské automobilky, které se problematice věnují déle.
Poté, co nedopadlo partnerství s General Motors, byla Honda oslovena Nissanem ohledně spolupráce v některých oblastech vývoje elektromobilů a v tuto chvíli probíhá na toto téma studie. Honda se ale už v mezičase dohodla s Mitsubishi (patřící Nissanu) na kooperaci v oblasti vývoje chytrého nabíjení a vybíjení aut a teď je tu další projekt – opět mezi Hondou a Třemi diamanty.
Tentokrát ale nejde o Mitsubishi Motors, ale o Mitsubishi Corporation, což je největší společnost v Japonsku. Oba subjekty založily společnost ALTNA, v němž má každý padesátiprocentní podíl. Sídlí v tokijském Chiyoda City a má základní jmění dvě miliardy jenů. Šéfuje mu Seiichi Fukui z MC, vicepresidentem je Takao Nakazaki z Hondy a podporovat je budou další top manažeři Suzuki Satoshi (Honda), Noriyuki Takakura (Honda), Yusuke Takeuchi (MC) a Shogo Takeda (MC). Náplní Altny bude „optimalizace nákladů využívání elektromobilů, prodloužení životního cyklu baterií, vylepšení cirkulace zdrojů v Japonsku a uspokojení rostoucí poptávky po přizpůsobovacích kapacitách prostřednictvím baterií pro skladování energie ze sítě pro zvýšení podílu obnovitelné energie v energetickém mixu pro Japonsko“.
Stačí vám to takhle? Ne? 😀 „Společný podnik ALTNA bude usilovat o nabídku nových služeb mobility, které snižují celkové náklady na vlastnictví pro uživatele elektromobilů (samozřejmě všech značek), a o vytvoření nových provozů dodávek energie, které umožní dlouhodobé využití baterií pro elektromobily, a to prostřednictvím kombinace řídicích a propojených technologií pro elektromobily a baterie společnosti Honda a know-how v oblasti výroby energie a správy bateriových systémů a inteligentního nabíjení společností Mitsubishi Corporation.“
Úplně prvním počinem ALTNA bude nabídka leasingu baterií majitelům autíčka Honda N-VAN e:. Společnost se stane majitelem akumulátorů pronajatého auta a bude sledovat jejich využití po celou dobu trvání leasingu. Připravuje se také produkt Circular Lease Plan, jenž je v současné době projednáván se společností Mitsubishi Auto Leasing Corporation (MALC). Cílem je nabídnout firemním uživatelům komplexní zákaznickou podporu při řešení výzev spojených s používáním elektromobilů, od vytvoření plánů elektrifikace vozového parku až po zřízení nabíjecí infrastruktury a optimalizaci využití elektromobilů.
Stav baterie auta bude průběžně monitorován, a to i za účelem předvídání budoucího zhoršování parametrů (SoH). Společnost Altna si klade za cíl používat tyto baterie po celou dobu jejich životního cyklu, od okamžiku prodeje nového vozidla až po vlastnictví následnými majiteli.
Aktivity Altny nekončí ale ani tím, zabývat se bude i opakovaným využitím baterií poté, co nebudou již vhodné pro automobily a poslouží pro skladování energie ze sítě. Cílem je poskytnout kapacitu pro přizpůsobení nabídky a poptávky pro větší stabilitu sítě a přispět k širšímu využití energie z obnovitelných zdrojů. A v okamžiku, kdy už nebudou schopné plnit ani tuto funkci, bude provedena recyklace.
Další oblastí podnikání bude inteligentní nabíjení, Altna bude nabízet plány nabíjení elektromobilů, které optimalizují náklady pro uživatele elektromobilů pomocí pokročilých technologií řízení energie, aby se zabránilo nabíjení elektromobilů ve špičkách energetické sítě. Spojení mezi systémem řízení energie a elektromobily zákazníků bude automaticky provádět nabíjení v denní době, kdy jsou náklady na elektřinu nejnižší podle plánu využití vozidel. Zákazník tak nebude muset sám zjišťovat ideální dobu nabíjení. Nabíjecí plány Altna také přispějí k využívání obnovitelné energie nabíjením elektromobilů, když je v elektrické síti její přebytek.