Moc se o tom nemluví, ale zatímco růst prodejů elektromobilů v Americe zpomaluje (a letos dokonce meziročně klesl), leaderem elektrifikace jsou hybridy, oproti loňsku šly nahoru o více než 30 %. A to nahrává Hondě, která nabízí hybridní verze všech svých klíčových modelech (s výjimkou HR-V). Třeba u sedanu Honda Accord se chlubí, že prodeje hybridní verze tvoří více než 50 % celkového množství. Jenže tahle informace je dost zavádějící.
Honda totiž v rámci své snahy co nejvíce elektrifikovat portfolio nabízí benzinový motor (zkombinovaný s CVT) pouze u oholené základní verze LX, všechny čtyři vyšší specifikace s výbavou už jsou hybridní. Takže by to možná mělo být postaveno opačně – i přes dostupnost pouze v základní verzi se aut se zážehovým motorem prodá skoro 50 %! Nojo, jenže to není něco, co si dnes dáte do výroční zprávy. Ale vypadá to, že zákazníci dost řvou, protože pro modelový rok 2025 došlo k rozšíření nabídky pro motor 1.5 Turbo, jenž má 195 koní a 260 Nm.
Turbomotor dostal pro MY2025 novou variantu Accord SE, což už není „žebrák“, ale výbava na úrovni základu pro hybrid. To sice také nezní úplně zázračně, ale ve standardní výbavě jsou třeba vyhřívaná sedadla, elektricky ovládané střešní okno, dvouzónová klimatizace, výdechy teplého vzduchu pro zadní sedadla, elektrické sedadlo řidiče a audiosystém s osmi reproduktory. Prostě normální auto. 😉 Honda to zabalila do sportovního stylu s černými 17″ koly, zrcátky, maskou, rámečky oken a anténou a lesklý černý dekor najdete i v interiéru. Tak uvidíme, co to udělá příští rok s poměrem prodejů. 😉
V galerii je Accord SE pouze na jediné, poslední fotce, ty ostatní jsou pro ilustraci.