/ Lexus už ví, proč ztrácí na konkurenci. A napraví to… /

Určitě jako fandové japonských značek víte, jak to mají fandové japonských značek těžké. 😉 Technická virtuozita a touha po dokonalosti jde často ruku v ruce s občas až absurdně nelogickým rozhodováním, tvrdohlavostí, popřípadě patologickou opatrností či konzervativností. Nechtějte po mě příklady, tohle téma by vydalo na hodně tlustou knihu. Stačí, když se budeme chvíli věnovat nejnovější kauzičce, týkající se Lexusu. Nebudete věřit vlastním očím.

Vzpomínáte ještě, jak Lexus v Americe koncem osmdesátek začal? Cílem bylo postavit auto, které by konkurovalo německé prémii, a Lexus LS 400 představoval to nejlepší, co inženýři Toyoty dokázali. Jenže je vůbec nezajímalo, jak jde na věc Mercedes a BMW. Ne, že by to nefungovalo, Lexus se poměrně rychle propracoval do pozice jasné prodejní jedničky segmentu, ale to už dávno neplatí. Už i Američané zjevně chtějí víc, než maximální jízdní komfort a sametové, excelentně odhlučněné motory. A víte, kdy na to všechno Lexus přišel?
Fakt to chcete vědět?

Teprve v roce 2018(!!!) začal Lexus benchmarkovat značky BMW, Audi a Mercedes! Přiznal to Toshinori Ito, projektový manažer divize Sensitivity performance development, ať už je to cokoli. 😀 A co při tom luxusní značka Toyoty zjistila?

Největší slabinou Lexusu vůči zmíněné konkurenci je… tuhost karoserie! V této oblasti je srovnatelný pouze u top sportovních modelů jako LFA, RC F nebo LC 500, všechny ostatní lexusy se příliš kroutí, přičemž největší slabiny jsou v přední části aut. Nejde samozřejmě o tuhost, související s pasivní bezpečností, ale tuhost torzní a laterální, ovlivňující jízdní vlastnosti, stabilitu, ovladatelnost, ale i řízení. Jakmile to Lexus po 29 letech v byznysu(!) zjistil, začal podvozky některých modelů (RZ, NX, ES, LM) zpevňovat, to ale samozřejmě nestačí. Koneckonců to je nejspíš i důvod, proč všemožné dodatečné výztuhy nabízí u toyot také divize TRD a dost možná to má co dělat i s perfomance dampery Yamahy, které jsou teď na JDM velkým hitem. Teď ale Lexus už konečně o problému ví a všechny budoucí modely budou mít tuhost karoserie na úrovni konkurence. Také se vám ulevilo? 😀