Japonské automobilky a výrobci motocyklů se poslední dobou nějak podezřele hodně zajímají o elektrokola. Yamaha je už samozřejmě pár let vyrábí a prodává, ale vloni představily koncepty elektrických kol také značky Honda a Suzuki. Zatímco o budoucnosti horského kola Honda se momentálně nic neví, Suzuki e-PO (tak se bajk jmenuje) se už testuje a co nevidět nejspíš půjde do prodeje.
Suzuki si to totiž usnadnilo a udělalo víceméně tuning existujícího skládacího elektrokola značky Panasonic s 250W motorem. Použilo kola s většími pneumatikami, provedlo nějaké změny ve osazení komponentů a zvolilo jinou barevnou kombinaci. Suzuki e-PO váží 23 kg a po zlomení v půlce se vejde i do kufru běžného japonského kei auta. Je dlouhé 1531 mm, široké 550 mm a vysoké 990 mm, má rozvor 1044 mm. Nabíjení tvá pět hodin a s elektrickou asistencí 16Ah baterie lze ujet cca 20 km. Poté lze samozřejmě ve spolupráci se sedmistupňovou přehazovačkou Shimano šlapat bez pomoci elektromotoru, ale podle prvních ohlasů je to i vzhledem k širokým pneumatikám docela dřina.
V tuto chvíli není zcela jasné, do jaké rychlosti motor asistuje, ale malý bicykl lze rozjet až na cca 40 km/h a není prý problém s ním držet rychlost 30 km/h, takže to asi bude nad rámec běžných elektrokol. Koneckonců v Japonsku je klasifikován jako moped.
Každopádně je Suzuki e-PO sympatický počin, doufejme, že se ho časem dočkáme i v Evropě.





