Právě se představila čtvrtá generace crossoveru Nissan Murano a bylo načase – ta stávající se vyrábí už od roku 2015. Délka a výška se téměř nezměnila a to i přesto, že má novinka o 50 mm vyšší světlost, karoserie je tedy o poznání nižší, což je znát při pohledu z boku. O Je také o téměř 70 mm širší, což je pořádná změna, rozvor je naopak identický, což prozrazuje použití stejného základu.
Nejnovější nissany se mi designově líbí, ale příď nového murana mi nějak nesedla, musel bych parkovat vždycky čumákem ke zdi a přicházet k němu z boku, kde působí opravdu svalnatě. 🙂 Interiér se také radikálně změnil, ten dosavadní nebyl moc cool ani před 10 lety. Tentokrát zachytil trend lépe, palubní deska je moderní a působí luxusním dojmem. Ne každý sice ocení naprosté minimum fyzických ovladačů, ale asi si budeme nakonec muset stejně zvyknout…
Normálně se v elektronických asistentech moc nevrtám, ale za zmínku stojí funkce Invisible Hood View, umožňující na displeji pohled vpřed, jako by před volantem už nic nebylo. Standardem je také aktivní systém potlačení hluku, ale audiosystém Bose za příplatek. Důležitější jsou však změny pod tou skutečnou kapotou. Motor V6 je pryč a Nissan se rozloučil i s převodovkou CVT – přitom patřil k průkopníkům a největším propagátorům této techniky. Nahradil je přeplňovaný dvoulitr s proměnným kompresním poměrem a devítistupňový měničový automat. Čtyřválec má výkon 245 koní a točivý moment 353 Nm, což je o 20 koní méně, ale o 27 Nm více, než doposud. Nissan Murano je standardně předokolka, AWD je za příplatek.