Honda na tom v současnosti není, co se elektromobilů týče, vůbec dobře. Honda e skončila, e:Ny1 má podle některých testů spoustu nedostatků a americká EV využívají techniku od General Motors. Dobře se situace vyvíjí pouze v Číně, kde se kromě sourozenců „enyuan“ prodávají i dvě líbivá crossover-coupe e:NS2 a e:NP2. Stále jde o auta na předokolkové platformě, ale mají slušný výkon i dojezd. A ještě před koncem roku se v tamním portfoliu objeví auto, které už bude třeba brát opravdu vážně.
Řeč je o crossoveru Honda Ye S7, využívajícího nejnovější platformu e:N Architecture W, která umožňuje pohon předních, zadních a všech čtyř kol. A Honda Ye S7 bude standardně zadokolka a alternativně AWD. V první řadě je třeba říci, že nedávná kauza s údajně hanlivým označením auta byla asi trochu vycucaná z prstu, protože se na pojmenování „Ye“ nic nezměnilo. A nezměnil se ani design, poprvé ukázaný letos na jaře, což je dobře, protože je opravdu povedený. Auto si mimochodem ponechalo dokonce kamerová zrcátka. A teď tedy k tomu, co novinka přináší.
Honda Ye S7 má rozměry 4750 x 1930 x 1625 mm a rozvor 2930 mm, takže je srovnatelná s auty jako je Tesla Model Y nebo Ford Mustang Mach-E. Zadokolka bude poháněna vzadu uloženým motorem o výkonu 272 k, verze AWD přidá přední motor o výkonu 204 k. Dojezd nebyl zatím oznámen, ale hovoří se o klasice „něco přes 500 km“, přičemž Li-Ion akumulátory dodá čínský CATL.
Společně s Ye S7 bude na trh uvedena i Honda Ye P7, jíž bude vyrábět GAC-Honda, S7 je produktem společnosti Dongfeng-Honda. Sportovní fastback Ye GT se plánuje na konec roku 2025.