/ Toyota na JMSB: vodík do batohu i do auta /

Už to pomalu vypadalo, že to Toyota s vodíkem vzdala. Sedan Mirai s palivovým článkem prohlásila za neúspěšný projekt a využití této techniky vidí reálněji spíš u dálkové nákladní dopravy nebo v průmyslové výrobě. Jenže teď na veletrhu Japan Mobility Show BizWeek ukázala tři exponáty, z nichž jsou dva vodíkové…

Tedy premiéru má jen jedna novinka, závodní corollu, spalující kapalný vodík, už známe. Toyota tak představila primárně přenosnou vodíkovou cartridge, která je vedlejším produktem vývoje automobilových vodíkových nádrží s důrazem na co nejmenší velikost a hmotnost. Bohužel se mi nepovedlo zjistit rozměry ani váhu, ale zjevně je možné ji v případě potřeby přenést v batohu na zádech a použít například jako „kanystr“ pro vodíkové auto, domácnost nebo při outdoorových aktivitách jako alternativu plynu, popřípadě benzinu/naftě.

Druhou premiérou je systém skladování elektrické energie, který samočinně řídí nabíjení nebo vybíjení jednotlivých akumulátorů stejnosměrným nebo střídavým proudem s reakční dobou v mikrosekundách. Ten by měl být v budoucnu využíván u skladovacích systémů, sestavených z použitých automobilových akumulátorů, u nichž se budou lišit typy i stupně opotřebení a tento systém umožní z celé sady dostat maximum zbývající kapacity.

Zanechte první komentář